استان ها

تارنمای “ادبیات عاشورایی” در فارس رونمایی شد

یومیر/پرس در هجدهمین همایش سراسری ادبیات عاشورایی، سایت ادبیات عاشورایی با عنوان عاشورا و توانمندسازی با حضور معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان بهزیستی رونمایی شد.

مدیرکل بهزیستی فارس چهارشنبه 25 شهریورماه در هجدهمین همایش سراسری ادبیات عاشورایی اظهار داشت: هجدهمین همایش سراسری ادبیات عاشورایی خانواده بزرگ رفاه با موضوع حضرت رقیه(س) در شیراز سومین حرم. اهل بیت (علیهم السلام) با حضور منتخبین از سراسر کشور، یکی از بزرگترین هاست. کمیته فرهنگ دینی اهل بیت.

محمدرضا هوشیار ادامه داد: امسال 293 اثر از 21 استان کشور به دبیرخانه همایش ارسال شد که از این تعداد 51 اثر برای ارائه حضوری و حضوری در همایش انتخاب شد.

وی همچنین موضوع این همایش برای سال آینده را مظاهر اخلاق در کربلا عنوان کرد و گفت: در این همایش برای اولین بار با حضور رئیس سازمان بهزیستی، سایت ادبیات عاشورایی با عنوان عاشورا و توانمندی آشکار شد.

آیت الله دژکام نماینده فقهای فارس و امام جمعه شیراز نیز در پیامی به دبیرخانه همایش گفت: باید بهترین مطالب را در قالب های ادبی و هنری به مخاطبان ارائه کنیم.

وی بیان کرد: موضوع همایش امسال با عنوان حضرت رقیه(س) ما را به این فکر می اندازد که باید با جدیت بیشتری به نوشتن از صبر و استقامت و مصائب کودکان در حادثه کربلا ادامه دهیم.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: لازم است بزرگان اهل قلم و ادب در این همایش و امثال این همایش های ویژه عاشورایی حضور یابند.

آیت الله دژکام در موضوعاتی مانند; وی راستگویی، عدالت خواهی، ظلم ستیزی و کرامت را به ویژه در ادبیات کودک و نوجوان را مقدم بر محتوای عاطفی دانست و گفت: هنر ادبیات عاشورایی گریه نکردن است، این است که مخاطب را با بزرگان کربلا در کنار هم قرار دهد. با ظلم مبارزه کنید و عدالت را مطالبه کنید و حقیقت را آشکارا بگویید.

دکتر. سنگری، عاشورا پژوه و نویسنده معاصر نیز در این همایش گفت: کربلا موزه نیست بلکه یک آموزه است و باید از تعالیم امام حسین (علیه السلام) برای اصلاح رفتار با دیگران استفاده کرد.

وی همچنین بر بررسی سیره امام علی (ع) و نهج البلاغه تاکید کرد.

همچنین در حاشیه این مراسم از خیرین و برگزیدگان این همایش ملی با اهدای لوح و تندیس همایش توسط معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور تجلیل شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا