اجتماعی

همه‌گیری استفاده از ماسک در فارس/ مطلوبیت وضعیت فارس نسبت به میانگین کشوری

یومیر / فارس برخلاف روزهای ابتدای تابستان ، طی 2 هفته گذشته ، شاهد استفاده گسترده شهروندان شیرازی از ماسک به ویژه در مراکز تجمع و اماکن عمومی بوده ایم. اگرچه هنوز تعداد انگشت شماری از مردم وجود دارد که از پوشیدن نقاب بدشان نمی آید ، اما شهروندان بیشتر مردان و نوجوانان جوان هستند.

هفته های اول تابستان و مقایسه روزانه تعداد بیماران Covid 19 در شیراز و فارس و افتخار مقامات استانی به تعداد کم بیماران و مرگ و میر توسط میانگین کشوری باعث شده بسیاری از افراد توهم متوقف کردن تاج پشت دروازه های فارس را داشته باشند .

به گزارش یومیر ، افزایش تعداد بیماران ویروسی کرونا و مرگ و میر دو رقمی ناشی از این بیماری و تلاش مسئولان برای ایجاد یک بیمارستان جایگزین برای ارائه خدمات بستری به جمعیت بیش از حد بیمارانی که در آنها مراکز تختی وجود ندارد ، کند و مستمر بود. . او روی توهم پایان بیماری در ایران خط قرمز کشید.

هر ساعت از روزهای گرم تیر و مرداد امسال ، برای شهروندان شیرازی که شاهد حضور آشکار مسافران از سراسر کشور و تراکم جمعیت همراه با عدم توجه به اصول بهداشتی بودند ، دشوار بود. روزهایی که تعداد مراجعه کنندگان به مراکز درمانی بیش از 150 تخت پیش بینی شده در بیمارستان های مرجع و 30 تخت مراقبت های ویژه بود و تقریباً دو برابر شد.

در روزهای دشوار ، مقامات بهداشتی پدر اعلام كردند كه مراكز خصوصی برای رفع نیاز به تخت بیمارستان خصوصاً در شیراز اضافه می شود. روزهایی که تعداد بیماران و مردگان ، به ویژه در شیراز ، رشد سریعی را تجربه کرد و چهره شهرهای استان را سرخ کرد.

از روزهای میانی ماه اوت ، زمانی که درهای مترو و پایانه های اتوبوس و خدمات حمل و نقل عمومی در شیراز دوباره شروع به کار کردند ، تا امروز که اواسط سپتامبر را به سمت پاییز پشت سر گذاشتیم ، افرادی در مكان های عمومی بدون ماسك سفر می كنند. ، کاهش یافته است.

طی هفته گذشته هیچ مسافری در اتوبوس یا مترو بدون نقاب دیده نشده است ، اگرچه برخی هنوز استفاده صحیح از ماسک و صندلی های قطار شهری را جدی نگرفته اند و با علامت “نشستن” مشخص نشده اند. آنها می نشینند یا ماسک های خود را به جای دهان و بینی روی چانه می گذارند.

استان پدر و شهر شیراز بار دیگر شاهد کاهش تعداد بیماران و مردگان بودند ، آماری که از شیب و میزان افزایش آن کاسته شده است. با این حال ، کارشناسان می گویند اظهار نظر در مورد روند آماری بیماری کوید 19 در این منطقه جغرافیایی ایران به گذشت دو هفته از پایان دهه اول محرم و سفر برخی از شهروندان در هفته های آخر تابستان بستگی دارد.

به گزارش یومیر ، آمار تعداد بیماران ویروسی کرونا و مرگ و میر در استان فارس ، نمودار ناگوار در یک کانال خاص و تعداد قربانیان این بیماری طی 10 روز گذشته بین 5 تا 12 نفر متفاوت است. اما وضعیت شیراز به عنوان مرکز این استان قرمز بود و باید تا چهارشنبه 10 شهریور صبر کنیم و ببینیم آیا این رنگ تغییر می کند؟

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ، روز دوشنبه 17 شهریور ، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طی 24 ساعت تا صبح امروز 7 بیمار در فارس فوت کردند ، گفت: “از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا به امروز ، 860 نفر از ما استان ها قربانی کوید 19 می شوند. “

دکتر. عبدالرسول همتی با تأکید بر اینکه حمایت مردم از استفاده از روش های ساده اما م effectiveثر برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا باعث تثبیت وضعیت در نقاط مربوطه می شود ، اظهار داشت: یکی از دلایل افزایش تعداد بیماران مبتلا به Covid 19 برای افزایش تعداد آزمایشگاههای مرجع در دور و سرعت و دقت در آزمایشات آزمایش شده بیشتر بوده است.

همتی با بیان اینکه تعداد آزمایش های آزمایش شده از زمان شیوع ویروس کشنده تا به امروز 261 هزار آزمایش است ، اضافه کرد: از این آزمایش های تشخیصی مولکولی ، 45197 مورد ویروس کرونا تأیید شده است.

وی با یادآوری اینکه حدود 7 درصد از کل موارد کووید 19 در فارس تسلیم این بیماری شده و فوت کرده است ، گفت: 42 هزار و 237 بیمار در استان فارس از این بیماری بهبود یافته اند.

همتی خاطرنشان کرد: از مجموع 723 بیمار بستری در بیمارستان های استان فارس ، 84 بیمار به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش مراقبت های ویژه بستری می شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: علی رغم اینکه 11/7 درصد از کل بیماران شناسایی شده در کشور مربوط به استان فارس هستند ، تقریباً 3.8٪ از مرگ های ناشی از Covid 19 در کشور به این استان.

همتی معتقد است علاوه بر ظرفیت تشخیصی بالای استان فارس در شناسایی بیماران مبتلا به کوید 19 ، تخصص ، تعهد و تلاش کادر پزشکی فارس در مقابله با این بیماری مطلوب تر از سایر مناطق کشور و مسئولان بهداشت ملی است. آنها موضوع ازقان دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تأکید کرد: بهترین راه برای قدردانی از تلاش های متخصصان بهداشت ، رعایت توصیه های دقیق انسان برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا است ، بنابراین امیدواریم با افزایش حساسیت شاهد شکست این ویروس کشنده باشیم.

به گزارش یومیر ، مقامات و کارشناسان بهداشت معتقدند اگر به اصول پیشگیری از جمله استفاده از ماسک توجه کنید ، از جلسات دوره ای خودداری کنید ، از برنامه های گسترده خودداری کنید و توصیه های بهداشتی برای شستن منظم دست ها با آب و صابون را دنبال کنید ، موارد دیگر. این 90٪ از کل جمعیت را شامل می شود ، در عرض یک ماه تعداد بیماران در کشور می تواند به یک رقم کاهش یابد و تعداد قربانیان به صفر برسد.

با این حال ، متخصصان بهداشت تأکید می کنند که پس از کنترل ویروس کرونا ، جامعه باید مدتی به دنبال پروتکل های بهداشتی ادامه دهد و رفتار خود را مطابق با شرایط زمان شیوع ویروس ادامه دهد تا بتواند با استفاده از روش های موثری مانند واکسیناسیون بر آن غلبه کند. به دست آوردن

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا