اجتماعی

عبور تعداد مبتلایان کرونا از ۴۶ هزار و ۶۰۰ نفر در فارس

یومیر / فارس به عنوان توضیحی برای آخرین آمار Covid 19 ، رئیس بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که تعداد بیماران به 46608 نفر رسیده است.

عبدالرسول همتی روز جمعه ، سیزدهم سپتامبر ، به خبرنگاران گفت که از اینکه سه نفر از هموطنانش در طی 24 ساعت گذشته به دلیل ویروس کرونا مردند متاسف است. وی گفت: “با مرگ این سه نفر از هموطنان ، شمار کشته ها به 876 نفر رسیده است.”

وی با بیان اینکه تعداد مرگ و میرهای ناشی از بیماری کووید 19 در استان فارس بسیار کمتر از موارد بهبود یافته است ، اضافه کرد: تاکنون 43 هزار و 316 نفر از بیمارستانها مرخص شده و یا با بهبودی کامل از منزل جدا شده اند.

معاون بهداشت ادامه داد: طبق آخرین آمار امروز 695 بیمار در استان بستری هستند که از این تعداد 73 بیمار در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان پزشکی قرار دارند.

همتی با اشاره به افرادی که در روزهای آخر ماه سپتامبر در حال مسافرت هستند و این امر باعث افزایش ورود بیماران به بیمارستان و خستگی کادر پزشکی می شود ، از مردم خواست تا رعایت نکات بهداشتی مانند استفاده از ماسک ، حفظ فاصله فیزیکی داشته و مرتباً دستان خود را بشویید از موارد غیرضروری پرهیز کنید.

وی با تأکید بر اینکه افراد باید از مراجعه مستقیم به بیمارستان ها اجتناب کنند ، گفت: این مراجعات باعث آلودگی بیشتر می شود ، بنابراین لازم است بیماران و افراد مشکوک به Covid 19 ابتدا به مراکز 16 ساعته تعیین شده مراجعه کنند. در استان ، در صورت لزوم از طریق این مراکز باید به بیمارستانها ارجاع شوند.

رئیس بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ، با بیان اینکه استفاده از ماسک مطلوب تر شده است ، گفت: علاوه بر استفاده از ماسک ، باید فاصله جدی گرفت و در برنامه های گروهی ، مجلات و … شرکت کرد. حتی مهمانی های خانگی باید باشد او به طور جدی از قطع کامل زنجیره انتقال بیماری خودداری کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا