استان ها

تنها ۶۵ درصد از مردم خراسان شمالی از ماسک استفاده می‌کنند

براساس اخبار آنلاین از خراسان شمالی: سید احمد هاشمی امروز در جلسه با بیماری های عروق کرونوریوز اظهار داشت: “خوشبختانه از هفته گذشته تعداد بیماریهای عروق کرونا ویروس در استان رو به کاهش است و در حال حاضر 210 بیمار مبتلا به بیماری عروق کرونا ویروس در بیمارستان هستند.” در استان پذیرفته شده است.

وی با بیان اینکه از هفته گذشته فقط 65 درصد از جمعیت استان از ماسک استفاده کرده اند ، افزود: متأسفانه آمار مربوط به استفاده از ماسک در خراسان شمالی تغییر زیادی نکرده است و همین 65 درصد مردم ماسک پوشیده اند که همین امر منجر به 6 مورد بیشتر شده است. روزانه 7 نفر در خراسان شمالی به علت تاج جان خود را از دست می دهند در حالی که تعداد کشته شدگان ناشی از تاج در برخی از روزها به 11 نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در ادامه اظهار داشت: خوشبختانه تعداد پذیرش در استان رو به افول است و این بیماری رو به کاهش است.

وی با اشاره به روزهای آینده محرم و توضیح بیشتر درباره نحوه عزاداری ، افزود: آنچه عزاداران باید در ایام محرم در دستور کار قرار دهند ، رعایت فاصله اجتماعی ، شستن دستها و پوشیدن ماسک به طور منظم در مراسم عزاداری است. علاوه بر این ، مراسم عزاداری برای محرم قرار است در یک اتاق نظامی با حداکثر مدت زمان 2 ساعت برگزار شود.

هاشمی در خاتمه گفت: امسال مراسم جشن شیرخوارگان حسینی در خراسان شمالی برگزار نمی شود: “به دلیل شیوع ویروس تاج در استان ، هیچ مراسم عزاداری در ایام محرم در اماکن مذهبی و زیارتگاه ها برگزار نمی شود. استان “

48

دکمه بازگشت به بالا