عمومی

ادبیات کرونا – یومیر



کرونا اصطلاحات جدیدی را در ادبیات سیاسی و اجتماعی معرفی کرده است. به عنوان مثال ، ایستادن ، نشستن ، ایمنی گله ، استراتژی کمک و موارد مشابه …

به گزارش یومیر ، مهرداد خدیر در دوران ایران وی نوشت: “چهارشنبه 10 آوریل 2016 ، رئیس جمهور ایران از” مبارزه دائمی “با كرونا صحبت كرد. وی به مبارزه با بیماری ضمن” فعالیت اقتصادی “اشاره می كند.” روحانی گفت: “موج دوم از روز شنبه 13 آوریل آغاز می شود.” “در گذشته ، این مبارزه در خانه انجام می گرفت ، اما اکنون این یک مبارزه برای فعالیت اقتصادی است.”

تا وقتی که coronavirus گسترش یابد [و به تعبیر دوستانی که برابر نهادِ پارسی ساخته‌اند: «ویشِ تاجی»] تعادل بین نشستن در خانه و دعوا وجود نداشت. آنقدر که در ادبیات قرآنی “مجاهدین” از نظر “قواعد” فضیلت دارد و معنای “قواعد” اشغال شده و خانه شورشی است. .

اکنون ، پس از گذراندن 45 روز در خانه ، می توانیم خوشحال شویم که از خواب نرفتیم و نبردیم ، اما از شنبه نشسته ایم و می جنگیم.

باری ، کورونا ، ادبیات جدیدی آورده و برخی مفاهیم را از منفی خارج کرده و مفهوم مثبتی را به آنها داده است یا برعکس. به عنوان مثال ، ما به مفهوم “فاصله” یا “پارگی اجتماعی” نگاه نمی کنیم و دیگر به یک “فاصله” منفی نگاه نمی کنیم.

اولین کلمه ای که از انکار خارج شد “قرنطینه” یا “قرنطینه” بود که در واقع “آشفتگی” عرفان خود ما است:

ای صوفی ، شراب خالص است

که اربعینی در شیشه می ماند

یا در همین زمان بود که ما اصطلاح ایمنی گله را یاد گرفتیم. با این حال ، در گذشته ، “امنیت جمعی” به جای آن استفاده می شد. مصونیت گیاهی به زبان ساده به معنای این است که انسان نیز در بین حیوانات یک گونه است و گل انسان به دنبال موج ایمن و قوی بیماری یا مرگ است تا اینکه موج بعدی فرا رسد و فرار از آن غیرممکن است. این تئوری البته حامیان و مخالفان خود را دارد و به نظر می رسد دولت هایی که مردد بوده اند به این مفهوم اعتقاد دارند و ژاپن یکی از آنهاست و می تواند با قیمت بالایی همراه شود.

اصطلاح دیگر مبتنی بر ایمنی این گله “استراتژی امداد” یا استراتژی کاهش ریسک است. مطابق این استراتژی ، در تاریخ زندگی بشر به عنوان گونه ای که بافته شده و میان موجودات عبور کرده و در انزوا نیست و بر اساس اصل بیولوژیکی “انتخاب طبیعی” ، بیماری ها آمده و رفته اند و با از بین بردن بخشی از جمعیت یا “گله” محافظت می شوند. واضح است كه كسانی كه به این نظریه اعتقاد دارند ، نمی توانند نظرات خود را دقیقاً بیان كنند زیرا این امر با دیدگاه مردم و همدردی مردم و خانواده های قربانیان مغایرت دارد و چنین مرگ دردناك را طبیعی جلوه می دهد ، به همین دلیل از اصطلاح “امنیت جمعی” استفاده می شود. برندی که البته گمراه کننده است و این مفهوم را بیان نمی کند. مخالفان اما می گویند ، چرا با این مسئله روبرو هستید؟ تئوری مرگ را بگویید! یعنی بعضی می میرند تا دیگران را زنده نگه دارند.

کلمه دیگری که این روزها شنیدیم ، عناوین چند روزنامه بود که به جای کاغذ و چاپ به صورت الکترونیکی منتشر می شدند. اینکه زندگی و سلامتی مردم از اقتصاد آنها (نان) مهمتر است. انتقاد غیر مستقیم از رویکرد دولت به اقتصاد و معیشت و همچنین بیکاری کارگران روز و کارگران خدماتی. در صورت تعطیلی حقوق و دستمزد ، همه کارمندان دولت حسابهای خود را نخواهند داشت. تعداد قابل توجهی از مردم کارگر روزانه یا پیشخدمت هستند و برای گرفتن نان و آوردن آن به خانه مجبورند خانه را ترک کنند.

با این حال ، “جان و نان” نیز می تواند در ادبیات کرونا گنجانده شود. البته ، آرزو آسان است که همه در خانه باشند و نان تهیه کنند. در این مدت ، برخی از بستگان حتی نان را در خانه پختند. چیزی که هرگز در شهرهای بزرگ و زندگی مدرن به جز سرگرمی و شیرینی پزی دیده نشده است. اما نان تنها نان نیست. این در واقع پول است.

ما نان می گوییم زیرا باید با کلمه پول مقابله کنیم. به یاد می آورم در دهه 80 ، وقتی من برای مجله Money کار می کردم ، نام این روزنامه کمی عجیب و بی سابقه بود ، به خصوص به این دلیل که تعبیرات انجام شده با پول منفی بود: پول کثیف است ، پول کثیف ، پول دوست و مانند آن. اینها

حتی اکنون ، نان به معنای پول است. من می خواهم که ما بتوانیم تا پایان کرنا در خانه بمانیم و دولت هزینه هایی را که از بودجه هایی که همه ساله به سازمان های غیرمولد اختصاص داده می شود بپردازد ، اما ما می دانیم که این امکان پذیر نیست و با توجه به شرایط نفتی 25 دلار جریمه نمی شویم. خیس می شود.

جنگ سخت بدان معنی است که اگر در خانه نشسته اید ، پولی وجود ندارد و باید خود را در خارج از خانه تماشا کنید ، زیرا زندگی بدون پول و بدون نان در خانه غیرممکن است!

ماکیاولی به شهریار می گوید: “مردم می توانند خون پدر خود را ریخته و پس از مدتی پدر و قاتل او را برای زندگی ببخشند ، اما آنها چنین رفتاری را برای پول نشان نمی دهند.”

“مبارزه بی تحرک ، مبارزه مداوم ، امنیت گله ، استراتژی امداد ، عملیات سرکوب ، زندگی و نان و نظایر آن عباراتی هستند که با تاج ویروس وارد فرهنگ اجتماعی و ادبیات سیاسی ما شدند ، پس چه می شود؟”

انتهای پیام


تمامی نوشته های سایت بر اساس استخراج اخبار روز، اقدام به انتشار مجدد محتوا می نماید، به همین دلیل مسوولیت تمام مقالات سایت بر عهده منابع خبری بوده و سامانه بر خط یومیر هیچ مسوولیتی در قبال کلیه محتوای این سایت نخواهد داشت.

دکمه بازگشت به بالا