استان ها

شیب تند شیوع طلاق در یزد

یومیر/ یزد رئیس بهزیستی استان یزد گفت: شیوع طلاق در یزد شیب تندی دارد و در صورت تداوم به استان های برتر کشور خواهیم رسید.

ˈرضا ابهتˈ ضمن اعلام این خبر در دیدار با امام جمعه شهرستان مهریز گفت: آمار طلاق در استان 30 کشور بود اما امروز در رتبه 17 کشور هستیم.

وی با اشاره به موضوع آسیب های اجتماعی و اهمیت آن گفت: مهمترین ارگان دولتی که شرح وظایفی در این زمینه دارد بهزیستی است.

وی گفت: دویدن دختران، طلاق، زنان تحت خشونت و اعتیاد بخشی از آسیب های اجتماعی است و ما با تأسف می گوییم که وجود دارد، اما عدم برخورد با آنها باعث کاهش آن نمی شود.

این مقام مسئول در خصوص تشریح وظایف گسترده و طولانی بهزیستی گفت: 12 هزار و 700 معلول جسمی حرکتی، 5 هزار و 500 معلول بینایی، 4 هزار و 500 معلول شنوایی، 3 هزار و 700 معلول گفتاری، 4 هزار و 700 معلول ذهنی، 670 معلول نخاعی. 3700 نفر افراد مبتلا به بیماری روانی مزمن تحت پوشش بهزیستی هستند که همگی مسئولیت رفاهی، حمایتی، درمان و توانبخشی، اشتغال، مسکن و … را بر عهده دارند.

وی فرسودگی شغلی کارکنان بهزیستی را یادآور شد و گفت: این فرسودگی با توجه به مشکلات و آسیب های جامعه هدف، کارکنان بهزیستی را پرتوان و توانمند و با انگیزه کرده است.

حجت الاسلام ˈعبدالرضا محی الدینیˈ امام جمعه مهریز نیز با بیان اینکه خدمات بهزیستی و اعمال خیر ثواب دارد، گفت: کار در بهزیستی برای خدمت به مستضعفان الهی و معلولان مختلف است و امید آنها به رفاه و بهزیستی است. نهادهای حمایتی.» یخ.

وی افزود: برخی افراد از نظر روحی و روانی آسیب دیده اند که برخورد با آنها صبر و حوصله فراوان و اخلاق حسنه می طلبد.

حجت الاسلام محی الدینی مراجعات به دفتر امام جمعه را یادآور شد و گفت: معیشت و فقر عمده ترین مشکلات مددجویان است که فشار بیشتری را بر خانواده ها وارد می کند.

وی با اشاره به محدودیت توان بهزیستی گفت: در سراسر کشور باید فکری اساسی کرد و منابع بیشتری را برای بهزیستی تامین کرد.

امام جمعه مهریز تصریح کرد: بسیاری از خانواده ها با اصل هزینه ها مانده اند، در بحث های پزشکی هزینه ها چندین برابر است و لازم است خیرین تلاش کنند.

وی گفت: باید فرهنگ سازی شود خیران باید به کمک موسسات بهزیستی بیایند و آنها را تقویت کنند یا درآمدهای پایداری برای آنها فراهم کنند.

وی با اشاره به افزایش جمعیت کمیته امداد و بهزیستی گفت: متأسفانه این ضعف است که ماهی تهیه می کنیم اما ماهیگیری را آموزش نمی دهیم و خیرین باید تشویق شوند تا درآمد پایداری برای این قشر ایجاد کنند. ما می توانیم ماهی بگیریم، اما ماهیگیری را آموزش ندهیم. هیچ فشاری بر دولت نیست.»

به گزارش یومیر و با اشاره به روابط عمومی بهزیستی استان یزد، حجت الاسلام کانون سالمندان محی الدینی مهریز را نمونه خوبی از مشارکت خیرین دانست و گفت: باید فرهنگ سازی شود، خیران باید به سمت نیازهای روز جامعه حرکت کنند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا