عمومی

تأمین برق مورد نیاز مشترکان برق صنعتی از طریق بورس انرژی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت وزیران ، در جلسه امروز هیأت وزیران که صبح امروز به ریاست دکتر روحانی رئیس جمهور برگزار شد ، به وزارت انرژی و بورس انرژی دستور داده شد تا زیرساخت های لازم برای تأمین برق سایر مشترکان (از جمله مشترکین مشاغل) را فراهم کند. بیش از 5 مگاوات) از طریق قراردادهای دوجانبه یا روشهای متعارف تبادل انرژی ، به طوری که طبق برنامه ، همه مشترکان بیش از یک مگاوات ظرف دو سال آینده تحت این موضوع قرار می گیرند.

همچنین در مواردی که تأمین برق علاوه بر الگوی مصرف (به صلاحدید وزارت نیرو) از مصرف کمتر از الگوی جدا شود ، مصرف علاوه بر الگوی از طریق مکانیزم مصوب تأمین می شود.

** تخصیص تسهیلات برای خرید تضمینی ، حمایتی و مذاکره ای محصولات کشاورزی

هیئت وزیران موافقت کرد 10 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به سازمان مرکزی تعاون روستایی در ایران اختصاص دهد تا نقدینگی خریدهای تضمینی ، حمایتی و توافق شده محصولات کشاورزی را تأمین کند و از ضرر تولیدکنندگان در این بخش جلوگیری کند.

بر اساس این تصمیم ، سازمان باید برنامه عملیاتی مربوط به پیش بینی خرید محصولات کشاورزی در سال 1399 همراه با صورت جریان وجوه نقد و برنامه دریافت و بازپرداخت تسهیلات بانکی را به سازمان برنامه و بودجه کشور ارائه دهد.

همچنین بانک مرکزی موظف است تا ژانویه 2016 روند پرداخت تسهیلات مربوطه را تسهیل کند تا با موافقت سازنده امکان دسترسی کارآمد به بازار را فراهم کند. سازمان مرکزی تعاون روستایی نیز موظف به بازپرداخت تسهیلات از محل فروش محصولات خریداری شده و خسارات دریافتی است.

** تخصیص اعتبار و تسهیلات بانکی برای زهکشی دشت گمیشان و جبران خسارت باران به عشایر کشور

پس از تصویب هیئت وزیران ، مبلغ سه تریلیون ریال برای تملک دارایی های سرمایه ای برای زهکشی دشت گمیشان برای اجرای پروژه های اضطراری احداث شبکه های زهکشی در سرزمین های شمالی گرگانرود و قره سو در استان گلستان اختصاص یافت.

دولت همچنین پانصد میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان برای جبران خسارت وارده به جامعه عشایر در اثر باران امسال و تأمین نیازها و مشکلات آنها برای افزایش تولید و معیشت فعالیت های تولیدی و تأمین آب ، خوراک و تأمین آب در نظر گرفته است. موافقت با.

لازم به ذکر است که دوره بازپرداخت تسهیلات حداکثر پنج سال است و بدهی احتمالی قربانیان به بانک ها مانع دریافت تسهیلات نخواهد شد.

** اصلاح قوانین اجرایی شورای عالی بهداشت و ایمنی غذا

به منظور رسیدگی به مشکلات و نارسایی های موجود در رابطه با وضعیت امنیت غذایی و آلاینده های مختلف مواد غذایی ، مقررات اجرایی شورای عالی بهداشت و ایمنی غذا با رعایت ماده (1) ماده 7 اصلاح شد. (ب) ، قانون احکام دائمی در برنامه های توسعه کشور اصلاح شده است.

متن اصلاح شده آیین نامه مذکور با تأکید بر استفاده از ساختارها و ظرفیت های قانونی موجود مانند شورای عالی بهداشت و امنیت غذایی و سازمان غذا و دارو برای بهره برداری از ظرفیت آیین نامه اجرایی مذکور در حالی که تعیین تکالیف مغفول به تصمیم گیرندگان و مقامات نظارتی. امنیت غذایی (وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و جهاد کشاورزی) برای جلوگیری از ایجاد ساختارهای جدید با ایجاد یک ساختار مجازی و بین بخشی برای سیاست های اجرایی و نظارت بر بهداشت مواد غذایی تحت شورای عالی بهداشت.

بر اساس این اصلاحیه ، ایمنی و بهداشت مواد غذایی ، از جمله مواد غذایی عاری از آلاینده ها ، با استانداردهای موجود مطابقت دارد تا مواد غذایی به مصرف کننده آسیب نرساند و به شرطی که مطابق دستورالعمل های مربوطه تهیه یا مصرف شود.

“ارزیابی ریسک” نیز یکی از تعاریف این آیین نامه به عنوان یک فرایند علمی است که شامل مراحل شناسایی ریسک ، ارزیابی ریسک و توصیف ریسک است.

دولت به وزارتخانه های بهداشت ، آموزش پزشکی و جهاد کشاورزی دستور داد تا موضوعات مربوط به غذا و تغذیه را با پیشنهاد اصلاح ساختار تشکیلاتی خود ظرف شش ماه از زمان ابلاغ تأیید به سازمان اداری و استخدامی ، ادغام و تلفیق کند. عمل کن

وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با همکاری سازمان ملی استاندارد و وزارت جهادکشاورزی ظرف شش ماه از انتشار این اصلاحیه برنامه جامع ارتقا health سلامت و امنیت غذایی در جمهوری اسلامی ایران ، از جمله به روزرسانی زیرساخت ارزیابی ریسک. امنیت غذایی ، تقویت زیرساخت های بهداشت و ایمنی غذایی و توانمند سازی کشاورزان در تولید محصولات سالم دارای گواهی و ارگانیک و سایر موارد ضروری ، تنظیم و تأیید شده توسط شورای عالی و مورد تأیید شورای عالی و سازمان برنامه و بودجه کشور است. منابع موجود و در چارچوب قوانین بخشنامه بودجه سالانه اعتبارات مربوطه را در پیشنهاد بودجه سالانه برای کل کشور فراهم می کند و آنها را مطابق برنامه جامع و بر اساس گزارش نظارت در اختیار سازمانهای مربوطه قرار می دهد.

** تصویب قوانین اجرایی نظم اجتماعی و ایمنی جاده ها

مطابق با وظایف مندرج در قانون مقررات دائمی توسعه کشور ، به منظور اطمینان از امنیت و نظم پایدار ، دولت مصوبات تصویب در قسمت (4) ، ماده (46) ، بخش (ب) قانون احکام دائمی در برنامه های توسعه ملی در انضباط اجتماعی و ایمنی جاده ها. .

افزایش و ارتقا سطح اطلاعات ، دانش ، مهارت ها و بهبود نگرش های شهروندان و نهادهای مربوطه برای تقویت نظم اجتماعی و بهبود ایمنی و رفتار جاده ها ، ارتقا and و نهادینه سازی الگوی رفتارهای قانونی قانونی از جمله اهداف قوانین اجرایی است.

طبق قوانین فوق ، آژانسهای مربوط موظفند با ایفای نقش فعال در فرهنگ سازی و نهادینه سازی الگوی رفتار قانونی اجتماعی و ترافیکی ، اقدامات مناسب را برای انضباط بخش اجتماعی و ایمنی راه ها انجام دهند.

دولت همچنین به دستگاههای متولی امر مأمور کرد که گزارش عملکرد خود را در چارچوب شرح اقدامات پیشنهادی ظرف مدت یک سال به وزارت کشور ارسال نمایند که مسئول اجرای صحیح این قوانین است.

آژانسهای موضوع اساسنامه موظفند بودجه لازم را برای اجرای اساسنامه آژانسهای مربوطه در پیش نویس بودجه سالانه خود برای برنامه دولت و سازمان بودجه در دسترس قرار دهند.

** تعیین مسیر مجاز گمرک در ایران و افغانستان

با تصویب دولت ، جاده مجاز گمرک در شامتیق در ایران و شامتیق در افغانستان طبق قوانین و مقررات مربوطه به عنوان مرز مجاز برای ورود و خروج کالا و مسافر به کشور تعیین شد.

هیئت دولت این تصمیم را برای بهبود توسعه تجارت و روابط اقتصادی با افغانستان در شرایط بحرانی فعلی و صرفاً با هدف قرار دادن ترافیك ریلی در استان خراسان رضوی اتخاذ كرد.

صدور پروانه پرداخت سهمیه و حق عضویت برای ایران در سازمانها و مجامع بین المللی در سال 1399

هیئت وزیران موافقت کرد که در سال 1399 مجوز پرداخت دولت جمهوری اسلامی ایران را در سازمانها و مجامع بین المللی صادر کند.

بنابراین ، وزارت امور خارجه مجاز است حق عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران را با توجه به هزینه های سازمان ملل و سایر سازمان های بین المللی در سال 1399 (2020) مطابق با ترتیب اولویت و سایر قوانین و مقررات مربوطه افزایش دهد. در مورد سهمیه حق عضویت و کمک دولت ایران به هزینه های سازمان ملل و سایر سازمان ها و تعهدات بین المللی که باید در قانون بودجه سال 1399 کل کشور پرداخت شود.

وزارت امور خارجه همچنین موظف است اعتبار مربوط به مشمول حق عضویت و تعهدات سالانه سازمان ها و مجامع بین المللی را به ترتیب اولویت در گروه اول در حد اعتبار اعلام شده پرداخت کند و گزارش اجرای این تصمیم را به کمیته عضویت جمهوری اسلامی ارائه دهد. ایران سازمان ها و مجامع بین المللی را ارائه دهید.

حق عضویت و تعهدات سالانه سازمان ها و انجمن های بین المللی در گروه دوم در اعتبارات ابلاغی دستگاه اجرایی مربوط توزیع و پرداخت می شود.

** اصلاح قوانین اجرایی ثبت نام و به روزرسانی اطلاعات و پرداختی ها به کلیه کارکنان دستگاه های اجرایی در سیستم های کارکنان ایران و ثبت حقوق و مزایا

به منظور صدور نظر از هیئت مدیره برای بررسی و اجرای مصوبات دولت با قوانین و مقررات ، دولت در بخش (الف) تبصره (21) قانون بودجه سال 1399 در مورد ثبت و به روزرسانی اطلاعات و پرداخت به همه کارمندان در بخش اجرایی ، قوانین اجرایی را اصلاح کرد. ارگانها در سیستم کارکنان و سیستم ثبت نام در توزیع حقوق و دستمزد ایران توافق کردند.

** آیین نامه اجرایی خرید خدمات اجرایی از بخشهای خصوصی و تعاونی اصلاح شد

کابینه وزیران موضوع تهیه خدمات نمایندگی های اجرایی را از بخش خصوصی و تعاونی اصلاح کرد تا نظر هیئت مدیره را برای بررسی و اجرای تصمیمات دولت با قوانین و مقررات ، آیین نامه های اجرایی ، بخش (الف) ، یادداشت (25) قانون برنامه ششم توسعه ارائه دهد.

** تصمیم دولت درباره چگونگی ادامه بررسی لایحه اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور

طبق قانون (145) آیین نامه داخلی مجلس مشورتی اسلامی ، دولت از مجلس خواست كه لایحه ای را برای افزودن تبصره به ماده (5) قانون ارزیابی و پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و مراكز آموزش عالی در دستور كار خود قرار دهد.

** تصویب لایحه “اصلاح قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت”

هیئت دولت لایحه اصلاح قانون را با توجه به خلا the موجود در قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت در مورد ایجاد منابع پایدار در شهرها برای توسعه ، مدیریت و بهبود حمل و نقل شهری تصویب کرد.

اهداف اصلی این لایحه توسعه حمل و نقل عمومی ، ارتقا of سفرهای غیر موتوری و کاهش سفرهای موتوری ، اولویت حمل و نقل بار از طریق شبکه حمل و نقل ریلی ، مدیریت مصرف انرژی در حمل و نقل ، افزایش ایمنی و کاهش خطرات ناشی از حوادث رانندگی است. .

بر اساس این لایحه ، کلیه آژانس های دولتی و شهرداری ها موظف هستند که در صورت وجود مسیر حمل و نقل ریلی ، حمل و نقل کالا از طریق شبکه حمل و نقل ریلی را در اولویت قرار دهند.

برای افزایش ایمنی و کاهش خطر سوانح رانندگی و میزان ریسک برای بیمه شخص ثالث مطابق با 10٪ فرکانس شرکت های بیمه صادر کننده بیمه شخص ثالث از متقاضیان برای به دست آوردن و حذف شهرها و حومه های حادثه خیز. سازمان بزرگراه ها و حمل و نقل جاده ای و سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور.

علاوه بر این ، شهرداری ها در شهرهای بالای 50 هزار نفر جمعیت موظف هستند از منابع مالی شهرداری برای تهیه ، بررسی و به روزرسانی طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهری استفاده کنند. آنها همچنین باید حداقل 20 درصد از قانون مالیات بر ارزش افزوده را برای توسعه و بهبود سیستم های حمل و نقل عمومی و نوسازی ناوگان اتوبوس و مینی بوس خود هزینه کنند. علاوه بر این ، وزارتخانه های راه و شهرسازی و وزارت کشور موظفند شرایط را برای تهیه و تصویب همزمان برنامه جامع برنامه ریزی شهری و معماری و برنامه کلی حمل و نقل و ترافیک شهری فراهم کنند.

لازم به ذکر است که اختصاص تخفیف و تسهیلات برای حمل و نقل عمومی ، حمل و نقل دریایی و هوایی ، اخذ عوارض برای وسایل نقلیه معادل آلودگی و آلودگی ، افزایش سرمایه گذاری در بخش حمل و نقل ریلی حومه ، نظارت بر مراکز معاینه فنی خودرو برای اطمینان از مزایای این قانون از صحت این قانون است. عملکرد فنی و ایمنی وسایل نقلیه و کنترل آلاینده های هوا و صدا ، افزایش سرمایه گذاری در پروژه های ایجاد و توسعه سیستم های حمل و نقل عمومی شهر و حمایت از شرکت های اتوبوسرانی و بهره برداری از قطارهای شهری.

** دولت موافقت می کند که یک کارگروه برای شناسایی سود و منقول غیر منقول و املاک و مستغلات در سطح ملی تشکیل دهد

به منظور شناسایی اموال منقول و غیر منقول مازاد و بلا استفاده از قوه مجریه و بررسی اسناد تولید و فروش در سطح ملی ، دولت کارگروهی را به ریاست وزیر اقتصاد و دارایی و معاون حقوقی رئیس ، رئیس برنامه ریزی و بودجه تصویب کرد. رئیس سازمان اداری و استخدام کشور و رئیس دستگاه اجرایی مربوط باید تشکیل شود.

بر این اساس ، وزارت امور اقتصادی و دارایی می تواند مازاد دولتی یا املاک بلااستفاده در اختیار دستگاه اجرایی را مستقیماً شناسایی و به کارگروه پیشنهاد دهد و پس از تأیید کارگروه ، مراتب را به دستگاه اجرایی مربوطه اطلاع دهد.

آژانس اجرایی باید ظرف یک ماه پس از تأیید کارگروه و صدور مجوز فروش یا تولید توسط وزیر امور اقتصادی و دارایی ، پروانه صادر شده را اجرا کند ، در غیر این صورت وزارت اقتصاد و دارایی به فروش یا تولید و مجری ادامه می دهد دستگاه اجرایی پس از اعلامیه کتبی اموال اضافی بی اثر است.

** آیین نامه اجرایی تعیین تکلیف الزامات قراردادی تصویب شد

به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور ، هیأت وزیران ضوابط اجرایی ماده (8) قانون حداکثر استفاده از ظرفیت تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالاهای ایرانی را در تعیین الزامات قراردادی تصویب کرد.

اساسنامه پیش رو در اجرای ماده مذکور و دو تبصره آن ، سازوکارهای اجرایی لازم برای اجرای روش تأمین مالی واگذاری الزامات قراردادی (فاکتورینگ) را فراهم کرده است. سازوکارهای اطلاع رسانی به کارفرما در مورد تعهد فاکتور و پیش بینی سیستم ثبت قراردادهای صورتحساب از مهمترین مواردی است که در متن تنظیم کننده به آنها پرداخته شده است.

علاوه بر این ، به دلیل کاربرد م ofثر فاکتورینگ در تأمین مالی زنجیره تأمین ، این آیین نامه دستورالعمل های لازم برای اجرای زیرساخت های تأمین مالی زنجیره تأمین را تحت عنوان “واگذاری معکوس” ارائه می دهد.

دکمه بازگشت به بالا