عمومی

وزارت ارتباطات مکلف به تأمین تبلت دانش آموزی شد

با توجه به پایگاه اطلاع رسانی یومیر ،

“احمد حسین فلاحی” در توضیح جلسه امروز (دوشنبه) کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: کمیسیون آموزش مجلس بر کنترل آسیب های فضای مجازی و دسترسی دانش آموزان به تجهیزات آموزشی تأکید کرد.

سخنگوی کمیسیون آموزش ، تحقیقات و فناوری مجلس به بررسی طرح رایگان اینترنت برای دانش آموزان مناطق محروم اشاره کرد و گفت: کمیسیون آموزش در مصوبات امروز خود بر مدیریت آسیب های فضای مجازی و دسترسی دانش آموزان به تجهیزات آموزشی تأکید کرد.

اولین دستور کار امروز کمیسیون بررسی طرح رایگان سازی اینترنت برای دانش آموزان ، معلمان و مدارس بود و مواد موجود در این طرح مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تأکید کمیسیون در استفاده دانشجویان از سیم کارت های دانشجویی بررسی شده است ، افزود: بنابراین باید با اقدام به عمل آمده خسارت در این زمینه به حداقل برسد.

وی گفت: طبق تصمیم کمیسیون ، وزارت ارتباطات موظف شد با مراجعه به ماده 69 قانون برنامه ششم برنامه ریزی و بند “ج” تبصره 18 ، تبلت مورد نیاز دانش آموزان محروم از تجهیزات آموزشی را تهیه کند. در قانون بودجه سال 1399.

فلاحی افزود: نظارت بر محتوای این قانون به عهده سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش و نظارت فنی مرکز ملی فضای مجازی کشور است.

سخنگوی کمیسیون آموزش ، تحقیقات و فناوری مجلس افزود: دستور کار نهایی کمیسیون بررسی اجرای اصل 15 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران (آموزش زبان های محلی و قومی در مدارس و دانشگاه ها) بود. این طرح به جلسات بعدی کمیسیون منتقل شد.

دکمه بازگشت به بالا