عمومی

۵۰ درصد زمین مورد نیاز طرح ملی مسکن در گلستان تأمین شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، مهدی ملک شنبه شب در جلسه شورای مسکن گلستان گفت: برنامه ریزی سلام لازم است در شورای مسکن استان برای شهرهای کردکوی، بندرترکمان، کلاله و گنبد و در شهرهایی که مساحت زمین در آنها تامین می شود یا در. افتخار تحویل داده شده است، در حال طراحی و تفکیک زمین ها هستیم و سپس اقدام به ساخت میدان ها خواهیم کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان افزود: مذاکرات را با چند پیمانکار آغاز کرده ایم و عملیات اجرایی مسکن آنلاین در شهرهای گرگان، گنبدکاووس و بندرترکمن به زودی اجرایی می شود.

وی افزود: 50 درصد زمین نیاز داشتن بودجه طرح ملی مسکن بر اساس توافقنامه ای که توسط وزیر راه و شهرسازی و سازمان ثبت اسناد و املاک منعقد می شود، تامین می شود.

ویژگی وی تصریح کرد: علاوه بر 250 هکتار زمین قبلی که داشتیم، زمین را به نام مسکن ملی واگذار می کنیم و در مجموع 450 تا 500 هکتار زمین در اختیار قرار می گیرد که میزان لازم را تامین می کند. زمین برای نیمی از متقاضیان

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان تصریح کرد: 3200 واحد مسکن ملی در دست اجرا داریم و در ماه های آنلاین و یک ممنوعیت برای سه هزار واحد دیگر قرارداد می بندیم.

وی افزود: 90 هزار نفر در استان متقاضی مسکن ملی هستند و بر اساس آنچه تاکنون پالایش شده دو سوم متقاضیان مشمول مسکن ملی هستند.

ملک بیان کرد: سهم متقاضیان نیز مهم است، در حوزه متقاضیان ضعیف هستیم و تا امروز از 65 هزار نفر تایید صلاحیت شده تنها 3000 نفر سهم خود را پرداخت کرده اند.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان او بیان کرد: جذب متقاضی و اخذ زمین مهمترین چالش مسکن عمومی است چرا که هم زمین باید در دسترس باشد و هم اسناد مالکیت واگذار شود.

V در باره ظرفیت خود مالک در بافت فرسوده گفت: کسانی که در بافت فرسوده استان اقدام به ساخت و ساز کنند مشمول 100 درصد تخفیف پروانه می شوند.

ویژگی وی ادامه داد: یکی دیگر از مزایای بافت فرسوده این است که نیاز به زیرساخت ندارد و به این ترتیب طرح مسکن در بافت فرسوده بافت قدیمی را نوسازی می کند و هرکسی می تواند خانه خود را در بافت فرسوده ای که دارد بازسازی کند. و این امنیت و استحکام را فراهم می کند

دکمه بازگشت به بالا