اجتماعی

به جای پتک ترس، با امید دادن مردم را به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی دعوت کنیم

یکی از پزشکان گفت: “ما نباید مردم را مجبور به رعایت قوانین با پتک کنیم ، بلکه باید آنها را دعوت کنیم تا با امیدواری آنها را رعایت کنند.”

به گزارش یومیر ، حسام الدین خضری توضیح: پیشگیری از بیماری ها در جوامع مختلف می تواند در جابجایی هزینه های فکری و اقتصادی جامعه در جهت متفاوت و جدید بسیار مثر باشد ، بنابراین به جای هزینه های درمانی ، انرژی جامعه صرف پیشگیری و بسیاری از تهدیدها و پیشگیری از آسیب می شود.

وی افزود: پیشگیری مهمترین مسئله برای بیماریهای مختلف است. ویروس کرونا امروزه مهمترین اجتماع در همه جوامع به ویژه در ایران است و در صورت بروز این بیماری ، مانند سایر ویروس ها ، موضوع پیشگیری بسیار مهم است و با سیاست صحیح می توان گام های موثری در این راستا برداشت.

وی گفت: افرادی که سیستم ایمنی م effectiveثری دارند و بدن آنها از ایمنی کافی برخوردار است ، خطر ابتلا به بیماری عروق کرونا ویروس قلب کمتر است ، بنابراین هرچه بیشتر سعی کنیم بدن سالم داشته باشیم ، آسیب پذیری ما در برابر همه بیماری ها کمتر است. ممکن می شود اصلاح عادات غذایی نامناسب و شیوه زندگی ما را از بیماری های مختلف از جمله بیماری عروق کرونا ویروس محافظت می کند.

خضری در مورد خطری که برای افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای وجود دارد ، گفت: “متأسفانه در دوران کرونا ، اکثر افرادی را که سن داشتند یا بیماری زمینه ای داشتند از دست دادیم.” فردی که بیماری اش توسط متخصص کنترل می شود خطر بالاتری نسبت به یک فرد عادی ندارد. اگر هورمون ها و پارامترهای بدن انسان در محدوده و سطح طبیعی باشد ، چنین افرادی به اندازه افراد عادی مستعد ابتلا به بیماری عروق کرونا ویروس قلب هستند.

وی در تشریح آثار روانی تاج گذاری بر روی انسان ها گفت: بیماری کووید 19 بسیاری از مردم را بیکار کرده و خسارت های اقتصادی به جوامع وارد کرده است که در سال های آینده نیز تاثیر خود را ادامه خواهند داد. مردم ترجیح می دهند در خانه بمانند و در جلسات شرکت نکنند زیرا از دستورالعمل ها پیروی می کنند که این امر فشار زیادی به آنها وارد کرده است.

این پزشک ادامه داد: “من به عنوان یک پزشک آموخته ام که به جای اصطلاحات پزشکی ، باید با مردم به زبان خود آنها صحبت کنیم تا آنها بتوانند درک کنند.” به دلیل پیچیدگی آنها با زندگی انسان ها ، رسانه ها می توانند تأثیر عمده ای در تسکین افسردگی داشته باشند. اکثر صاحبان رسانه و رسانه تحصیل پزشکی ندارند و پزشکان تحصیلات رسانه ای ندارند. به همین دلیل ، در اطلاعات Corona مسائلی وجود دارد که نتایج مطلوبی ندارند. رسانه های خارجی که در تیترهای مربوط به کرونا می بینم آنقدر سنگین یا تلخ نبوده اند که باعث افسردگی شوند. ما نباید مردم را مجبور به رعایت قوانین با پتک کنیم ، بلکه باید آنها را دعوت کنیم تا با امید از آنها پیروی کنند.

خضری تاکید کرد: سیاست سلامت موضوعی چند بعدی و چند وجهی است. کشورهایی که سیاست های بهداشت عمومی را به دقت و به صورت پارامتری تنظیم کرده اند و دید خوبی نسبت به سلامت مردم خود دارند ، مانند آلمان ، در این زمینه موفق بوده اند.

وی خاطرنشان کرد: من قصد کوچک شمردن ندارم ، اما طبق تحقیقات من در گوگل ، خبرگزاری ها تیترهای زیادی در مورد نوع “مو” منتشر کرده اند و به این موضوع پرداخته اند ، در حالی که در بحث مقالات گوگل اطلاعات علمی در مورد این نوع

این پرستار ادامه داد: با مشاهده یک محقق که آمار کشورهای دیگر را مطالعه می کند و مقالات علمی می خواند ، مشخص است که مقامات بهداشتی ایران باید در مورد سلامت مردم تصمیمات صحیح تری می گرفتند. انواع جدید کرونا ، اگرچه خطرناک هستند ، اما با تجویز مناسب قابل بررسی هستند. در کشورهای دیگر ، رکورد مرگ توسط نوع دلتا شکسته نشد ، که نشان دهنده تأثیر مدیریت بر کنترل است.

خضری در یک برنامه تلویزیونی نتیجه گرفت: هورمون کورتیزول برای بدن مفید است ، اما اگر بیش از حد و دائما در بدن دفع شود ، می تواند مشکلاتی را ایجاد کند. با وسواس زیاد و استرس ، کورتیزول بدن خود را افزایش می دهیم و با این هورمون نیز به مبارزه با باکتری های مفید بدن می رویم. هنگامی که در محیط های شلوغ قرار داریم ، هنگامی که می خواهیم دستان خود را به سمت ورودی ویروس حرکت دهیم ، مانند چشم ، بینی و دهان ، باید دستان خود را ضدعفونی کنیم و در شرایط عادی مجبور نیستیم دائماً دستان خود را ضدعفونی کنیم. بیهوده این فقط استرس ما را افزایش می دهد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا