اجتماعی

میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی،دچار سقوط آزاد شده است/ابطال مجوزهای قبلی تردد بین استانی

دبیر پایگاه ضد عملیات کرونا محدودیت های اعلام شده در طول تعطیلات 6 روزه را توضیح داد.

به گزارش یومیر و طبق پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ بابک دین پرست ، دبیر فرماندهی عملیات ضد حمله کرونا در برنامه “تیتر امشب” گفت که طبق مصوبات مختلف از ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و به طور مشخص چهل و یکمین جلسه ستاد ملی که در 23 نوامبر سال گذشته برگزار شد با حضور وزیر بهداشت ، وزارت بهداشت ، یکی از اصول ثابت شرکت و همچنین پایگاه عملیاتی از آن زمان به بعد ، وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی روز شنبه این هفته گفت ، نامه ای که توسط رئیس جمهور ارائه شده است خدمات و در حالی که او به وضعیت اخیر شیوع ویروس در کشور اشاره دارد ، با افزایش تعداد پذیرش ها و ویزیت های سرپایی و متأسفانه همچنین با کاهش سطح پروتکل های بهداشتی در کشور ، خواستار تعطیلی همزمان در دو استان تهران و بیایید البرز داشته باشید.

دین پرست ادامه داد: رئیس جمهور در ابلاغیه ای این موضوع را به وزیر کشور و رئیس پایگاه عملیاتی ارجاع داد و مقرر شد این موضوع در اردوگاه بررسی شود. با توجه به شیوع بیماری و سقوط سطح پروتکل ها در کشور و نگرانی در این زمینه و مشکلات بستری بیماران در بیمارستان ها ، همه چیز نشان داد که یک اقدام سریع در این مورد لازم است ، که مطابق با رئیس جمهور ، وزیر کشور صبح آنها جلسه ای را در پایگاه عملیاتی با حضور همه اعضا برگزار کردند و در این جلسه توافق شد که ما می توانیم روزهای سه شنبه تا پایان یکشنبه آینده را در دو استان تهران و البرز تعطیلات برگزار کنیم. هفته تصمیمات جلسه بلافاصله برای تشکیل جلسه به رئیس جمهور ارسال شد که در کمتر از 2 ساعت تصویب و تصویب و به وزارت کشور ابلاغ شد.

وی ادامه داد: بر این اساس دیروز و امروز توانستیم همه هماهنگی های لازم را با دستگاه های ذیربط به ویژه با نیروی انتظامی داشته باشیم که این یک بخش مهم از این اقدام و همچنین اتاق اصناف است و امروز دکتر رحمانی یک ارتباط ویژه است. “فضلی ، وزیر کشور و فرمانده کل پایگاه عملیاتی ، در 14 بخش به کلیه دستگاههای مربوطه اطلاع داد تا بتوانیم با همکاری و پشتیبانی مردم این پروژه مهم را انجام دهیم.

معاون وزیر کشور که گفت بند اول دستورالعمل های وزیر کشور مربوط به اعمال محدودیت های ترافیکی از ساعت 13 است. امروز 18 تا kl. از kl. 18 امروز در 14 محور ورودی و خروجی اصلی استانهای تهران و البرز ایجاد شده است و مردم پشتیبانی خوبی از اجرای پروژه داشتند و امیدواریم این پروژه با ادامه همکاری انجام شود.

وی با اشاره به اینکه چرا زمان ویژه ای برای اجرای محدودیت ها و ممنوعیت های تردد در محورهای جاده ای تعیین شده است ، اظهار داشت: وی گفت: “برای انجام همزمان پروژه ای به این اندازه ، باید هماهنگی های لازم را در سطح دستگاه های مسئول انجام دهیم و زمان مشخصی را برای آماده سازی و اطلاع رسانی عمومی اعلام کنیم. اما متأسفانه ، وقتی چنین پروژه های ملی ، همیشه تعداد کمی وجود دارد ، آنها قوانین را زیر پا می گذارند و البته بیشتر مردم کشور از قوانین پیروی می کنند.

وی در ادامه افزود: دو نکته جدید در ارتباطات از وزیر کشور وجود داشت. یکی الزام به بازگرداندن رانندگان توهین آمیز و همچنین اجرای قانون برای افرادی که از انجام اعترافات پلیس امتناع می ورزند ، و دیگری اینکه در این طرح ما برای اولین بار کلیه مجوزهای رانندگی صادر شده قبلی را لغو کرده ایم و همچنین در این چند روزها هیچ دولتی و مجری قانون حق صدور مجوز ترافیک جدید را ندارند. مگر در موارد اضطراری.

دین پرست با اشاره به تعطیلی بانک ها در استان های البرز و تهران گفت: “یکی از مشکلات جدی ما در کنترل بیماری عروق ویروس کرونا قلب ناشی از تماس رو در رو با مردم در بانک ها است. وقتی سفارشات باز است و بانک ها باز هستند ، مردم باید امور جاری و فعالیت های بانکی را بیایند و بیایند ، بنابراین در ارتباطات وزیر کشور این موضوع به صراحت ذکر شد و به استاندار اطلاع داده شد تا بانک های فعال را مطلع کند ؛ در غیاب این موارد حداکثر خدمات بانکی را به مردم ارائه دهد تعطیلات و تمام شعب بانک ها باید بسته شود.

معاون وزیر کشور به تحقیقات امروز این اردوگاه در خصوص آخرین وضعیت انطباق با پروتکل های بهداشتی اشاره کرد و افزود: امروز مقایسه ای در اردوگاه داشتیم و وضعیت انطباق با پروتکل های بهداشتی را در دوره 26 خرداد تا 2 مقایسه کردیم. جولای با دوره 16 تا 23 جولای نتایج نظرسنجی نشان می دهد که میانگین مطابقت با پروتکل های بهداشتی در کشور در این دو دوره از 70٪ به 47٪ یعنی 22٪ افزایش یافته است. متوسط ​​استفاده از ماسک در اماکن عمومی در مدت مشابه 72 درصد به 48 درصد افزایش یافته است و افراد 24 درصد پوشش را کاهش داده اند باید تأکید کنم که این آمار مربوط به میانگین کشوری است.

به گفته وی ، متأسفانه مردم در بسیاری از استان ها که تا یک ماه پیش مطابقت با پروتکل ها بالا بود ، متأسفانه این روزها سقوط آزاد داشته اند. پروتکل های جدایی نیز از 70٪ به 48٪ افزایش یافته و 22٪ کاهش یافته و سرانجام. بهداشت شخصی به طور متوسط ​​با کاهش 24 درصدی از 75٪ به 51٪ کاهش یافته است. این یک مشکل جدی در این روند است و تأیید می کند که مردم متأسفانه پروتکل های بهداشتی را دنبال نمی کنند.

وی ادامه داد: چندین مصوبه برای نحوه نظارت دقیق بر رعایت پروتکل های بهداشتی اعلام شده است. طبق مصوبات ستاد ملی ؛ وزارت بهداشت با تشکیل کمیته عالی نظارت وظیفه نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی را دارد تا این عزیزان بتوانند مأموریت های خود را به خوبی انجام دهند. کلیه سازوکارهای لازم برای همکاری با این وزارتخانه پیش بینی شده و به دستگاه های مربوطه ابلاغ شده است. از جمله سازمان زندان های ایالتی ، اتاق اصناف و وزارت صنعت ، معدن و تجارت و همچنین دادستان کل کشور.

دین پرست ادامه داد: در ارتباطات از ستاد ملی و همچنین مصوبات ستاد عملیاتی ، این اختیارات و این دستور به وزارت بهداشت داده شد كه در هرجای دیگر تأخیر در اجرای مصوبات از ستاد ملی وجود دارد ، متخلفان به دادگستری. بر اساس گزارش های سازمان امنیت ملی ، حتی در زمینه عملکرد دستگاه های دولتی طی دو ماه گذشته ، در ارتباط با اجرای برنامه جامع مراجعه کنندگان به دستگاه ها ، بسیاری از دستگاه ها از طریق ستاد توبیخ شدند که به دلیل عدم رعایت بهداشت پروتکل ها و تخلفات مربوطه به رئیس جمهور گزارش شد.

دین پرست گفت: در مورد سفارشات ، ما هنگام ملاقات ، شکایت و در صورت عدم برخورد ، دوگانگی را در کشور شاهد هستیم. باید توجه داشته باشیم که در این شرایط ، حداکثر فشار بیش از 3 میلیون نفر است و 600000 سفارش فعال در کشور وجود دارد و این نکته باید در نظر گرفته شود ، در غیر این صورت بسته شدن دستورات هیچ سودی برای دولت نخواهد داشت. ما می توانیم بلافاصله همه سفارشات کشور را تعطیل کنیم ، اما همچنین باید از مسئله خسارات و خسارات وارد شده به آنها آگاه باشیم. با فردی که درآمدش از طریق فعالیت های او در همان روز حاصل می شود چگونه باید رفتار کنیم؟

وی افزود: “در آوریل سال گذشته ، رئیس جمهور نامه ای به مقام ارشد اجرایی درخواست كرد كه از وی یك میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی برای كمك به بخش شغلی مربوطه برای اجرای برنامه های ضد كرونا استفاده كند.” و … مدیریت همچنین با درخواست ابن تحت شرایط سخت تحریم موافقت کرد.

معاون وزیر کشور گفت: موضوع رسیدگی به دستور بسیار مهم است و مانند یک شمشیر دو لبه است. تعداد کل بازرسی های انجام شده طی سه ماه گذشته 934000 مورد بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 26 درصد افزایش یافته است. جریمه سفارشات در این مدت حدود 50 میلیارد تومان بوده است که نسبت به سال گذشته 36 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: علاوه بر تمام فعالیت های بهداشتی و درمانی ، وزارت بهداشت همچنین مسئول كرسی كمیته نظارت و بازرسی سفارش و در نتیجه حداقل 250،000 بازدید از سفارش در هر هفته است. “آنها بیش از 1100 مورد را تهیه و آنلاین و موم می كنند. کلاسهای سو ab استفاده

دین پرست به تعطیلی دفاتر نیز اشاره کرد و افزود: دفاتر دولتی نیز این روزها تعطیل هستند و این تعطیلی ماهیت عمومی دارد و با توجه به اینکه مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا برابر مصوبات شورای عالی امنیت ملی است ، بنابراین لازم الاجرا بود. “و هیچ کس مجاز به نقض تصمیمات نیست.

دین پرست درباره فعالیت های اصناف در شهرهای سرخ گفت: در هفتاد و هفتمین جلسه ستاد ملی ، قطعنامه ای تحت عنوان “تشدید محدودیت ها در شهرهای سرخ” اعلام شد که طی آن مشخص شد ؛ 7 کلاس خاص کاملاً حق فعالیت در شهرهای قرمز را ندارند ، از جمله رستوران ها و کافه ها ، سالن های پذیرایی ، سینما و تئاترها ، بازی ها و بازارهای داخلی ، استخرهای سرپوشیده. و کلوپ های بدن سازی ، پارک های تفریحی و باغ وحش ها و نمایشگاه های عمومی و تخصصی.
سرانجام ، وی افزود: در مورد اینکه چه کلاس هایی می توانند در این تعطیلات کار کنند ؛ امروز جلسه کمیته امنیتی ، اجتماعی و انضباطی در مقر وزارت کشور و با حضور مقامات اتاق اصناف برگزار شد و تصمیم گرفته شد که این روزها کدام مشاغل باز و مجاز به فعالیت هستند که بیشتر آنها در گروه تأمین غذا ، داروخانه ها و بخش بهداشت هستند.

دبیر ستاد عملیات مبارزه با فساد اداری کرونا با اشاره به اینکه اگر شهری وضعیت خود را تغییر دهد باید قوانین مربوط به اعمال محدودیت ها به طور خودکار اعمال شود ، افزود: ما طرحی به نام برنامه مدیریت هوشمند برای اعمال محدودیت ها داریم که هر شهر به طور منظم “وقتی وضعیت با بروز بیماری قلبی تغییر می کند ، حضور کارمندان دولت یا فعالیت های اتحادیه ها ، کارگاه ها و ادارات خدمات نیز تغییر می کند.

وی تاکید کرد: بیمارستان ها و مراکز بهداشتی این روزها فعال خواهند بود و در این 6 روز در تهران و البرز دایر هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا