اجتماعی

رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در تمامی٦٣٠ مرکز معاینه فنی کشور

رئیس اجرایی بازرسی فنی خودروهای سبک کشور از رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی در هر سه مرکز معاینه فنی کشور خبر داد.

سعید قیصر در مصاحبه با یومیر ، وی با تشریح روند معاینه فنی خودرو و رعایت پروتکل های بهداشتی در مراکز معاینه فنی اظهار داشت: کلیه مراکز معاینه فنی مطابق پروتکل های بهداشتی اعلام شده توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا عمل می کنند.

وی افزود: رانندگان خودروها هیچگونه تماسی با اپراتورهای مراکز معاینه فنی ندارند و رانندگان در طول آزمایشات در اتومبیل های خود قرار دارند؛ در واقع ، بررسی های معاینه فنی در حالی انجام می شود که راننده در اتومبیل باشد و راننده نیازی به خاموش کردن ندارد.

قیصر گفت: عدم اعمال قانون برای معاینه فنی و عدم تحریم جریمه برای وسایل نقلیه بدون معاینه فنی می تواند باعث اضافه بار خودرو در آخرین روزهای ماه مبارک رمضان شود؛ بنابراین ، ما می توانیم از راهکارهای دیگر برای جلوگیری از این ازدحام جمعیت و تشکیل صف های طولانی در مقابل مراکز معاینه فنی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به این امر از شهروندان می خواهیم با برنامه ریزی برای صدور گواهینامه معاینه فنی اقدام کنند. شهروندان می توانند به دلیل ادغام بازرسی فنی از طریق سیمفا از همه مراکز کشور بویژه شهرهای ماهواره ای استفاده کنند. بیایید مدت طولانی در مراکز نمانیم.

مدیر اجرایی بازرسی فنی وسایل نقلیه سبک در کشور تأکید کرد: حدود 500 دستگاه خودرو به خودروهایی اضافه شده بودند كه قرار بود در سال 1999 بازرسی فنی را در تهران دریافت كنند ، بنابراین در روزهای آینده شاهد مراكز شلوغ خواهیم بود.

وی افزود: در حال حاضر 630 مرکز معاینه فنی در سراسر کشور فعال هستند که از این تعداد بیش از یک هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در این زمینه سرمایه گذاری شده و عدم اجرای قانون برای وسایل نقلیه بدون معاینه فنی چرخه اقتصادی در این بخش را مختل می کند. آلودگی هوا نیز در آینده رخ خواهد داد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا