اجتماعی

افزایش ابتلای جوانان به کرونا/ رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تهران کاهش یافته است

رئیس عملیات مدیریت بیماری عروق کرونا قلب در کلانشهر تهران با هشدار نسبت به تشکیل راس تاج جدید در اسفند ماه از افزایش شیوع این بیماری در جوانان خبر داد.

به گزارش یومیر ، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، دکتر علیرضا زالی امروز شنبه ، در مورد وضعیت تاج گذاری در کلانشهر تهران: طی 24 ساعت گذشته ، 362 بیمار جدید با تشخیص 19 جوان در استان تهران پذیرفته شدند. حدود 100 بیمار وجود داشته است.

وی با بیان اینکه تعداد کل بیماران بستری در استان تهران با تشخیص کرونا در 108 بیمارستان به 2062 بیمار می رسد ، گفت: از این تعداد حدود 245 ساعت در حدود 860 بیمار در بخش های مراقبت ویژه و 173 بیمار بستری می شوند. .

وی تعداد بیماران سرپایی در استان تهران را در 24 ساعت گذشته 5800 بیمار ذکر کرد و گفت: در تعطیلات رسمی تعداد مراجعه کنندگان در بخش بهداشت کاهش می یابد و بنابراین با کاهش سرپایی روبرو هستیم.

با اشاره به مقایسه آمار ابتدای این هفته با هفته گذشته ، دکتر زالی: “از اواسط هفته دوم فوریه به بعد ، شاهد افزایش نسبتاً خفیف در شیب هستیم و در تعداد بیماران ، بیماران بستری و سرپایی تغییری ایجاد نمی شود.” احتمالاً باید منتظر تشکیل پیک جدید در استان تهران.

وی با بیان اینکه احتمال افزایش آمار برای استان تهران در مقایسه با استانهای خوزستان ، چهارمحال بختیاری ، آذربایجان غربی و غربی وجود دارد ، افزود: این هفته برای ما هفته مهمی است زیرا می توان شاهد شکل گیری موارد جدید بود Waves “ما در استانهای مرکزی ، از جمله تهران بیمار هستیم و بیش از هر زمان دیگری به شهروندان نیاز داریم تا اقدامات بهداشتی را دنبال کنند.

دکتر. زالی با بیان اینکه توزیع سنی بیماران در استان تهران مانند سایر استان ها در حال تغییر است ، گفت: در هفته های اخیر و به دلیل افزایش مرگ و میر در گروه سنی بیماران ، تعداد جوانان هم در مناطق سرپایی و هم در بیماران سرپایی افزایش یافته است. بیش از 70 سال از اواسط ماه فوریه به بعد ، گروه های پرخطر ، به ویژه افراد بالای 65 سال و افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای ، از نظر مرگ و میر گروه های پرخطر محسوب می شوند و باید بیشتر بر ماندن در خانه و جلوگیری از ترافیک غیر ضروری در شهر تأکید شود .

دکتر. زالی بر نیاز به مراقبت های بهداشتی در ماه مارس تأکید کرد و گفت: وجود انواع جهش یافته ویروس در کشور نیاز به پایبندی جدی تر به پروتکل های بهداشتی دارد.

وی در پایان با اشاره به گزارش های میدانی در مورد کاهش پروتکل سلامت در استان تهران گفت: “در دفاتر دولتی برخی از محدودیت هایی که قبلا اعمال شده بود کاهش یافته است که نگران کننده است و روز دوشنبه در دیدار با استاندار تهران” این سوال بررسی خواهد شد

دکتر گفت: “هیچ چیزی به اندازه تماس نزدیک بین فردی و فضای شلوغ انتقال را افزایش نمی دهد ، اما هنوز سطح آلوده به عنوان راهی برای انتقال ویروس های جهش یافته و غیر جهش یافته تلقی می شود.” زالی

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا