اجتماعی

بازنگری پروتکلهای بهداشتی مشاغل در ماه‌های آینده/میانگین رعایت پروتکل ها هفته گذشته ۴۱ درصد بود

معاون فنی مرکز محیط زیست و بهداشت حرفه ای وزارت بهداشت گفت: با توجه به تسریع روند واکسیناسیون و افزایش پوشش آن در کشور ، تلاش ما این است که پروتکل های بهداشتی را پس از واکسیناسیون مشاغل و گروه های حساس بررسی کنیم. . ”

به گزارش یومیر ، مهندس محسن فرهادی اظهار داشت: مشاغل حساسی که خدمات ارائه می دهند و محدود بودند و برخی از آنها مانند فروشگاه های زنجیره ای و مجتمع های تجاری جزء اولین گروه مشاغل بودند ، تردد زیادی داشتند که ما این کار را داشتیم. محدود کردن برخی از مشاغل. “ما برخی از آنها را اعمال می کنیم ، اما به دلیل تسریع واکسیناسیون در کشور ، این پروتکل ها در ماه های آینده تغییر می کند و بر اساس قرنطینه هوشمند اجرا می شود.

وی افزود: وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی هنوز در کشور از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست و به طور متوسط ​​رعایت این پروتکل ها در کشور در هفته گذشته حدود 41 درصد بود که زنگ خطر است. به گفته وزیر بهداشت و مسائل مطرح شده در مقر ملی کرونا ، پروتکل ها و محدودیت ها دقیق تر می شوند. البته ما تا زمان هوشمند شدن آنها کمی زمان داریم ، زیرا باید پوشش واکسیناسیون بیشتری وجود داشته باشد. اگر پوشش واکسیناسیون به بیش از 70 reaches برسد ، ما پروتکل ها را به ارائه دهندگان و دریافت کنندگان پیوست می کنیم که دو بار واکسن دریافت کرده اند و نسبتاً ایمن هستند.

معاون فنی مرکز محیط زیست و سلامت در وزارت بهداشت یادآور شد: اطلاعات افرادی که دوبار واکسن خود را تزریق کرده اند و در سیستم وزارت بهداشت موجود است باید با سیستم صنفی و مرکز محیط زیست و بهداشت حرفه ای ، واحد نظارت. این اطلاعات را می توان در تلفن های همراه همه افراد دریافت و مشاهده کرد. به عنوان مثال ، فردی که واکسینه نشده است می تواند به راحتی وارد سینما شود و فیلم تماشا کند ، بنابراین این فرد باید دو بار واکسن کرونا را تزریق کرده باشد و هنگام خرید بلیط ، این سوال باید توسط سیستم ها مطرح شود.

مهندس فرهادی ادامه داد: همکاران ما در بررسی پروتکل های بهداشتی در همه حرفه ها و گروه ها فعال بوده اند. به عنوان مثال ، در مورد معابر داخلی ، همکاران ما مساحت و میزان تهویه مطبوع را محاسبه می کنند تا تعیین کنند که فرد به چه مدت نیاز به خرید در یک پاساژ دارد. یا حضور افراد در داخل خانه ، حتی اگر آنها دریافت کنند چند واکسن کرونا باید تزریق شود و یک پاساژ باید چند تزریق داشته باشد؟ هدف ما از تغییر پروتکل ها این است که افرادی که واکسن کرونا به آنها تزریق نشده است از خدمات استفاده نکنند و در عوض افرادی که از پروتکل ها پیروی کرده و واکسن کرونا را دوبار تزریق کرده اند ، مشوق های ویژه ای دریافت می کنند.

وی گفت: “هدف کلی ما این است که سعی کنیم سلامت را با معیشت و اقتصاد مردم مرتبط کنیم تا به معیشت کسانی که از پروتکل های بهداشتی پیروی می کنند آسیب نرسد.” در حال حاضر ، تعداد کمی ممکن است پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند و این امر باعث اختلال در تجارت و معیشت همه می شود. از دیدگاه متخصصان ، این روش پیچیده و پیاده سازی آن عملی و امکان پذیر است ، اما مهمترین پیش نیاز آن افزایش پوشش واکسیناسیون در گروه های مختلف است تا سلامت گروه های کاری را با اقتصاد آنها مرتبط سازد.

به گزارش وبدا ، معاون فنی مرکز محیط زیست و سلامت در وزارت بهداشت یادآور شد: متأسفانه درصد استفاده از ماسک در کشور به زیر 50 درصد رسیده است ، اگرچه برخی استانها از این نظر در وضعیت مطلوبی قرار دارند. وضعیت استفاده از ماسک در تهران برابر با میانگین کشوری و حدود 50 درصد است. اما در برخی مناطق تهران وضعیت استفاده از ماسک بسیار خوب و در برخی مناطق نامناسب است و در برخی از مراکز خدماتی مانند. رستوران در داخل خانه بسیار نامناسب است. متأسفانه تهویه نامناسب در برخی رستوران ها عامل انتقال بیماری است. یکی از شرایطی که باعث انتقال سریع ویروس دلتا می شود تهویه نامناسب و نبود هوای تازه است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا