فرهنگ و هنر

به انتشار پوسترهای «فلسطین تنها نیست» کمک کنید

مراسم پایانی مسابقات بین المللی کارتون ، کاریکاتور و پوستر “فلسطین تنها نیست” عصر روز 6 مه در آستانه روز جهانی قدس با معرفی نفرات برتر برگزار شد.

به گزارش یومیر ، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری ، رئیس مرکز هنرهای اسلامی در پایان مسابقه “فلسطین تنها نیست” که از شبکه افق پخش شد ، اظهار داشت: وی بازدید کرده ، مشاغل جدیدی را شناخته و به مسئله فلسطین از طریق دیدگاه های متفاوت و هنری.

محمد مهدی دادمان ، رئیس حوزه هنری انقلاب ، در این برنامه درباره دلایل توجه به فلسطین و برگزاری یک مسابقه بین المللی طنز ، طنز و پوستر گفت: “سال گذشته دو رویداد هماهنگ و تقریباً همزمان به صورت سازمان یافته رخ داد ، که منجر به تصمیم ما برای برگزاری این مسابقه شد. یکی از این رویدادها توطئه ای جسورانه علیه پیامبر بزرگ اسلام بود که با حمایت گروهی از دولتمردان غربی ، به ویژه در فرانسه انجام شد.

دادمان افزود: همزمان با حوادث ذکر شده ، طرحی آمریکایی – صهیونیستی با طراحی از پیش تعیین شده و فرصت طلبی ناامیدانه فاش شد که بر اساس آن سازش گام به گام بین کشورهای اسلامی – عربی و رژیم صهیونیستی و عادی سازی روابط. “متأسفانه برخی از دولتهای کشورهای عربی و اسلامی منطقه از این راه استقبال کردند ، در حالی که خوشبختانه مردم منطقه همراه با روشنفکران و صاحبان اندیشه و هنر و حامیان مستضعفین و عدالت خواهان عمل می کنند. مثل اقلیت های ستمگر فکر نکن

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی ادامه داد: تردیدی نداشتیم که مردم انسان دوست جهان از جمله هنرمندان تحمل نخواهند کرد و به ظلم و ظلم آشکار رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین “پیش از این ، حوزه هنری در مرکز هنرهای تجسمی خود ، نمای روشنی از برگزاری چنین رویدادهایی داشت و این بار با کمک دوستان ما در این مرکز ، مسابقات بین المللی به ابتکار معلم عزیزمان ، سید مسعود طراحی شد. شجاعی طباطبایی. این نوعی دعوت برای نشان دادن همبستگی جهانی در روزهای غیرممکن تجمع بود. دعوت بین المللی از حوزه هنری با پاسخ و پذیرش هنرمندان 66 کشور همراه با کاریکاتوریست ها ، کاریکاتوریست ها و پوسترهای ایرانی که دارای معنا و مفهوم مهم. جریانی که امروز در رقابت “فلسطین تنها نیست” ظهور کرد ، یک جنبش هنری پخته و شیک است.

دادمان افزود: شعار این مبارزه در عمل نشان داده شد و بار دیگر به همه یادآوری كرد كه فلسطین تنها نیست. فلسطین یکی از جاه طلبی های بزرگ ما است ، محدود به جامعه ایران نیست.

وی در خاتمه گفت: “من از همه دوستانی که نگران فلسطین هستند دعوت می کنم تا به انتشار بیشتر آثار این مسابقه بین المللی کمک کنند.” زیرا همه کسانی که آثار نمایشگاه کاریکاتور ، کاریکاتور و پوسترهای “فلسطین تنها نیست” را دیده اند ، مشاغل جدیدی را به رسمیت شناخته اند و از منظرهای متفاوت و هنری به مسئله فلسطین نگاه کرده اند. هر گونه كمك در بازنشر این آثار باعث عملی تر شدن شعار “فلسطین تنها نیست” می شود.

گفتنی است بیش از 3000 اثر از 66 کشور جهان در مسابقه بین المللی کارتون ، کاریکاتور و پوستر “فلسطین تنها نیست” شرکت کردند که انتخاب آنها در گالری ابوالفضل عالی در زمینه هنر به نمایش گذاشته شد. کسانی که قادر به حضور در نمایشگاه نبودند می توانند با مراجعه به صفحه “کارتون ایران” آثار موجود در فضای مجازی را نیز مشاهده کنند.

فلسطین نه تنها برندگان بین المللی مسابقات معرفی شدند

همچنین از برگزیدگان نهایی مسابقه بین المللی پوستر ، کتاب طنز و کتاب طنز “فلسطین تنها نیست” معرفی و از آنها تقدیر شد.

در این مسابقه بین المللی که دعوتنامه شرکت در اکتبر 1999 اعلام شد ، 2500 هنرمند از 66 کشور جهان شرکت کردند و پس از قضاوت توسط داوران ایرانی و خارجی ، 9 نامزد نهایی معرفی و تقدیر شدند.

دکتر. محمد خزاعی ، عباس ناصری ، سعید صادقی ، مسعود شجاعی طباطبایی و مسعود ضیایی زردخشوی داوران ایرانی و لوئیز کارلوس فرناندز از برزیل ، راس از مالزی ، ایزابلا کوالسکا از لهستان ، کریستینا برنازانی از ایتالیا توسط هنرمندان خارجی قضاوت شدند.

بنابراین گزارش در مورد اسامی برندگان و جوایز آنها به شرح زیر است:

اولین افراد
در این مسابقه به برندگان مقام اول هر گروه تندیس مسابقه ، لوح تقدیر از مقام اول و جایزه نقدی 2000 یورو اهدا شد.

قسمت کارتون: هیکابی دمیرچی از ترکیه
بخش کارتون: پیام مهلک از ایران
قسمت پوستر: پویا سرابی از ایران

رتبه دوم

به برندگان مقام دوم هر گروه تندیس مسابقه ، پوستر تقدیر از مقام دوم و جایزه نقدی 1500 یورو اهدا شد.

کارتون: محمود نظری از ایران
کارتون: علیرضا باقری از ایران
پوستر: ایمان ماندگار از ایران

رتبه سوم

به برندگان مقام سوم هر گروه تندیس مسابقه ، پوستر تقدیر برای مقام سوم و جایزه نقدی 1000 یورویی اهدا شد.
کارتون: را ول ل فرناندو زولتا از کلمبیا
کارتون: آنتونیو آنتونس از پرتغال
پوستر: زوکای از چین
جایزه ویژه مسابقه شامل تندیس مسابقه و پوستر تقدیر نیز به حنین الحمسی از فلسطین اهدا شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا