عمومی

چرا «روز قدس»، چرا حمایت از «فلسطین»؟

این توطئه از همان سالهای اول اجرای خود با مخالفت مردم مسلمان فلسطین و اعتراض مسلمانان و مردم آزاده و هوشیار در قلب جهان روبرو شد. پس از پیروزی انقلاب ، امام خمینی (س) در اولین فرصت برای نشان دادن حساسیت جهانی نسبت به سرنوشت قدس و نجات آن از چنگال صهیونیست های جنایتکار ، آن را به عنوان “روز قدس” تعیین و به همین مناسبت پیامی صادر کرد.

در این پیام که در 7 آگوست 1979 ، در سیزدهمین روز ماه مبارک رمضان سال 1399 هجری قمری ، برای مسلمانان جهان ارسال شد ، حضرت فرمود:
“طی سالهای گذشته ، من به مسلمانان در مورد خطر اسرائیل اشغالگر هشدار داده ام ، كه هم اكنون حملات وحشیانه خود را علیه خواهران و برادران فلسطینی و به ویژه در جنوب لبنان با هدف نابودی جنگجویان فلسطینی و بمب گذاری در خانه های آنها شدت داده است. مسلمانان جهان و دولت های اسلامی برای قطع دست این غاصب و پیروانش متحد شده و من از همه مسلمانان جهان می خواهم که آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را انتخاب کنند که روز قدر است ، و همچنین می تواند سرنوشت مردم فلسطین را به عنوان “روز القدس” و در طی یک مراسم همبستگی بین المللی بین مسلمانان تعیین کند. برای اعلام حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان. “من می پرسم خداوند متعال برای پیروزی مسلمانان بر کفار. “(هیفه امام ، ج 9 ، ص: 267)
پیام امام راحل ، نور امید ، بدین ترتیب در قلب مظلوم فلسطینی ها تابید و میلیون ها انسان آواره و مبارز را در برابر توطئه های رژیم اشغالگر قدس و آمریکای جهانخوار ، عزم و اراده بیشتری کرد. .
دوراندیشی امام خمینی (ره) در زمان حساس نه تنها ریشه های درخت مقاومت در برابر صهیونیست ها و طرفداران غربی آنها را از بین برد ، بلکه بستر جدیدی را برای وحدت مسلمانان جهان با محوریت آزادی بیت المقدس ایجاد کرد.
امام خمینی (ره) با برنامه روز قدس خود عملاً نشان داد که مشکلات مسلمانان مانند زنجیر بهم گره خورده است و آنها نباید اجازه دهند دشمنان امت اسلامی بر اساس اختلافات مذهبی و نژادی در جهان اسلام تفرقه و توطئه کنند. اعمال شیطانی.

حرف آخر این است:
در اندیشه سیاسی امام خمینی (ره) ، آزادسازی قبله اول توسط مسلمانان و پایان ظلم و ستم بر مردم فلسطین از اساسی ترین موضوعات جهان اسلام است. مهم بوده است.

تفکر استراتژیک امام خمینی (ره) در تعیین روز جهانی قدس ، معروف به روز مبارک و وحدت آفرین ، منجر به تغییرات عمده ای در معادله برای مقابله با رژیم غافلگیرکننده صهیونیستی شد. اکنون بیش از هر زمان دیگر ، مسلمانان جهان برای آزادی قدس شریف و نابودی این غده سرطانی ایستاده اند و به دشمنان ثابت خواهند کرد که هیچ قدرتی نمی تواند فریاد درست و غلط را در گلو خفه کند. مسلمانان
پیام “روز قدس” هر ساله برای دشمنان این است که بدانند مسلمانان جهان اسلام در حمایت از قدس شریف و مسجدالاقصی و همچنین دفاع جانانه از مردم مظلوم فلسطین و نابودی رژیم وحشی صهیونیستی در اسرائیل ، حمایت خود را از ملت فلسطین فریاد می زند. آنها بیش از هر زمان دیگر خشم و انزجار خود را از این غده سرطانی ابراز می کنند و به دشمنان هشدار می دهند که فلسطین به عنوان بخشی از جهان اسلام هرگز فراموش نخواهد شد و
حرکت در مسیر جهاد سیاسی ، رسانه ای و مردمی تا رسیدن به آرزو و هدف امت اسلامی که همان آزادی قدس ، مسجد الاقصی و اماکن متبرکه اسلامی در سرزمین اسارت و عروج است ، ادامه دارد.

* مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی

دکمه بازگشت به بالا