بین الملل

تلاش آمریکا برای ازسرگیری مذاکرات میان فلسطین و رژیم صهیونیستی

به گفته برخی منابع ، یک هیئت آمریکایی به زودی برای ادامه مذاکرات تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی به منطقه سفر می کند و با مقامات دو طرف جلسات مشترکی در امان و قاهره برگزار می کند. دستور تشکیل یک تیم مذاکره کننده جدید را صادر می کند.

به گزارش یومیر ، برخی منابع ارشد عربی در مصاحبه با روزنامه فرامنطقه ای رای الیوم فاش کردند: پرونده حل نشده و پیچیده تحویل داده نشده است ، ایالات متحده گامی برای احیای مجدد این مذاکرات برداشته است.

این منابع تأكید كردند كه دولت آمریكا موافقت كرد كه یك هیأت عالی امنیتی و سیاسی از آمریكا به منطقه بفرستد تا با طرف های عربی ، فلسطینی و اسرائیلی دیدار و احتمال پیشرفت روند مذاكره و احیای مجدد طرح سازش را بررسی كند.

منابع گفتند که هیئت نمایندگی ایالات متحده در اواخر ماه ژوئیه و در اولین مقصد خود در پایتخت مصر به منطقه سفر می کند تا نحوه آشتی دادن به طرح آشتی و نزدیک شدن به یک نقطه مشترک را که به شکستن بن بست کمک می کند ، بررسی کند. جلسات با مقامات امنیتی و سیاسی.

این منابع همچنین گفتند که هیئت آمریکایی که هنوز اعضای آن مطلع نشده اند به عمان ، پایتخت اردن و بیت المقدس سفر می کنند و در صورت فراهم شدن شرایط با رام الله ، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ، در رام الله دیدار می کنند.

قبل از سفر ، ایالات متحده رایزنی های گسترده ای با مصر ، اردن ، تشکیلات خودگردان فلسطین و “اسرائیل” برای آماده سازی برای آماده سازی و تشریح سیاست های کلی هرگونه اقدام آمریکا در این مسئله پیچیده انجام خواهد داد. ضمانت کنید و رضایت همه طرفها را جلب کنید و حرکت را از نقطه ای که مذاکرات در سال 2014 متوقف شده آغاز کنید.

این منابع همچنین فاش کردند که محمود عباس از هرگونه اقدام اعراب یا آمریکا برای از سرگیری مذاکرات معلق پشتیبانی می کند و طی چند روز آینده دستور تشکیل هیئت جدیدی را خواهد داد که شامل شخصیت های امنیتی و سیاسی و رهبران جنبش فتح خواهد بود.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پیش از این اعلام کرده بود که آمادگی حضور در کنفرانس بین المللی صلح تحت حمایت سازمان ملل را دارد که طی آن گفتگوهای جدی با رژیم صهیونیستی بر اساس طرح صلح عرب آغاز می شود.

فرستادگان کمیته صلح چهار جانبه در مارس سال گذشته جلسه ای مجازی برگزار کردند تا در مورد راه های بازگشت به مذاکرات هدفمند که منجر به راه حل دو کشور می شود ، بحث کنند.

رهبران فلسطین همچنین تمایل خود را برای همکاری با جامعه جهانی و به ویژه کمیته صلح چهار جانبه برای یافتن یک راه حل سیاسی که با ایجاد کشور فلسطین با پایتختی در قدس شرقی ، امنیت و ثبات منطقه را تضمین کند ، ابراز داشتند.

دولت ایالات متحده انتقال از مرحله شفاهی به مرحله را آغاز کرد ، به ویژه پس از تصمیم خود برای از سرگیری کمک های نقدی به آوارگان فلسطینی.

مذاکرات صلح بین فلسطینی ها و اسرائیلی ها از آوریل 2014 به دلایل متوقف شده است ، از جمله خودداری رژیم صهیونیستی از آزادی زندانیان سابق و پایان شهرک سازی.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا