بین الملل

ازسرگیری مذاکرات غیرمستقیم برای مبادله اسرا بین حماس و رژیم صهیونیستی

یک منبع به زبان عبری ادعا کرد مذاکرات حماس و رژیم صهیونیستی در مورد مبادله زندانیان در غزه از سر گرفته شده است.

به گزارش یومیر ، شبکه عبری زبان کان ادعا کرد مذاکرات غیرمستقیم بین جنبش حماس و رژیم صهیونیستی در مورد مبادله زندانیان از سر گرفته شده است.

این شبکه افزود كه حماس خواستار آزادی صدها زندانی فلسطینی از جمله حسن سلامه ، یكی از زندانیان تیپ های قسام شده است.

این منبع تأکید کرد که تماس ها در این زمینه تازه آغاز شده است.

در همین حال ، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس در اواخر ماه اکتبر تأکید کرد که رژیم صهیونیستی برای پیشبرد پرونده تبادل زندانیان در معرض دید قرار گرفته است.

حازم قاسم گفت که رژیم صهیونیستی اکنون باید شرایط مقاومت را داشته باشد و در صورت تبادل اسیر ، توپ برای این رژیم در زمین است.

اسماعیل هنیه ، رئیس دفتر سیاسی حماس ، بار دیگر در سالگرد تبادل زندانیان با رژیم صهیونیستی قول آزادی اسرای فلسطینی را داد و در نتیجه 1027 زندانی فلسطینی آزاد و اسرائیلی ها آزاد شدند. سرباز گیلاد شالیت.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین ، هانیه گفت: “وقتی ما در جبهه های مختلف می جنگیم ، مسئله زندانیان فلسطینی همچنان در رأس اولویت های مقاومت قرار دارد.”

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت در سپتامبر سال گذشته گزارش داد که مذاکرات برای پیشبرد پرونده تبادل زندانیان بین حماس و رژیم صهیونیستی در جریان است.

این روزنامه به نقل از روزنامه الاخبار لبنان اعلام كرد كه علت توقف مذاكرات مخالفت رژیم صهیونیستی با آزادی زندانیانی است كه حماس خواستار آن بوده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا