بین الملل

لاوروف: عادی سازی روابط با اسرائیل نباید مساله فلسطین را به حاشیه ببرد

طبق وب سایت شبکه Russia Today ، سرگئی لاوروف ، وزیر امور خارجه روسیه در یک کنفرانس خبری مشترک با ریاض مالکی ، همتای فلسطینی خود در مسکو گفت: “همه ما مشتاقانه منتظر ادامه تلاش های خود برای مبارزه با ویروس کرونا هستیم و راه های تقویت حمایت خود از ملت فلسطین را بررسی خواهیم کرد. “

وی گفت روسیه آماده است پیشنهادهای خود را برای از سرگیری مذاکرات در مورد راه حل خاورمیانه به اشتراک بگذارد.

لاوروف گفت: “ما از عدم توافق امیدوار کننده در مورد چگونگی از سرگیری روند صلح و مذاکرات صلح نگران هستیم.” ما آماده کمک و ایده هستیم. رایزنی های امروز با شما (مالکی) برای ما بسیار مهم است.

وی افزود: پس از فراهم شدن شرایط بهداشتی ، ما متعهد به برگزاری جلسه جدید کمیته دولت مشترک هستیم زیرا پروژه های امیدوار کننده زیادی وجود دارد و ما برای اجرای طولانی مدت آنها متعهد هستیم و امیدواریم که این جلسه برگزار شود در اسرع وقت. “

وی گفت: “ما از ارزیابی شما از تحولات خاورمیانه ، به ویژه اوضاع فعلی فلسطین و اسرائیل آگاهیم و از عدم توافق دو طرف در مورد از سرگیری مذاکرات صلح نگران هستیم.”

لاوروف در کنفرانس مطبوعاتی گفت که عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی نباید از توجه بین المللی به مسئله فلسطین غافل شود. موضع 20 سال پیش مسکو نیاز به از سرگیری گفتگوی مستقیم بین فلسطینی ها و اسرائیلی ها است. وضعیت موجود درگیری بین دو طرف نیاز به تصمیم گیری سریع و مسئولانه دارد.

وی ادامه داد: ما در تلاشیم کسانی را که نسبت به ابتکار عمل در برگزاری کنفرانس بین المللی درباره مسئله فلسطین تردید دارند متقاعد کنیم.

لاوروف افزود: روسیه به دنبال جلسه ای چهار نفره از وزرای خاورمیانه است.

مالکی همچنین در کنفرانس مطبوعاتی گفت که تشکیلات خودگردان فلسطین موظف به برگزاری انتخابات است و وی در مورد شرایطی که این سازمان را مجبور به تعویق انتخابات می کند به لاوروف اطلاع داده است.

وی افزود: ما اطمینان داریم که دوستان روسی ما یک کنفرانس بین المللی ترتیب می دهند که راه حل را هموار می کند.

وزیر امور خارجه فلسطین همچنین برای ادامه هماهنگی مشترک با روسیه برای مهار کرونا ابراز امیدواری کرد و از مسکو برای حمایت از فلسطین در مهار کرونا و تأمین واکسن اسپوتنیک روسی تشکر کرد

311311

دکمه بازگشت به بالا