فرهنگ و هنر

اولین جشنواره مردمی “پرواز پروانه‌ها” برگزار می شود

یومیر/قم در جشنواره مردمی «پرواز پروانه ها»، هزار دختر و مادرشان سرودهای «سلام کمنده» و «ریحانه» را می خوانند.

حجت الاسلام احمد قادری، دبیر اولین جشنواره مردمی «پرواز پروانه ها» امروز ۱۸ آذرماه گفت: مصادف با میلاد عقیله بنی هاشم بانوی صبر و حیا و عفاف حضرت زینب کبری سلام الله علیها. گردهمایی هزار دختر در قالب «جشنواره مردمی پرواز پروانه ها» در قم برگزار می شود.

وی با اشاره به ضرورت حرکت های داوطلبانه و انقلابی در فضای کنونی کشور، بر جنبه مردمی این حرکت تاکید کرد و افزود: نباید منتظر ماند تا ابزار و مقدمات برنامه در اختیار کار فرهنگی قرار گیرد و هر دلواپسان جامعه اسلامی باید به طور خودجوش و داوطلبانه در حفظ و اعتلای وطن و پرچم تلاش کنند.

دبیر «جشنواره مردمی پروانه های پرواز» به حضور خانواده شهدا در این برنامه اشاره کرد و گفت: در این جشنواره از چهار همسر و فرزندان شهید به نمایندگی از شهدای مدافع سلامت و سلامت تجلیل می شود. دفاع از امنیت، دفاع از میهن و دفاع از حرم.

حجت الاسلام قدری به محتوای این برنامه اشاره کرد و افزود: اجرای شاد حجت الاسلام خوئینی ها، مداحی حاج حسن باخدری و اجرای سرودهای «سلام کمنده»، «رفیق شهیدوم» و «ریحانه» به عنوان همچنین برپایی غرفه های حجاب از جمله برنامه های این جشنواره پرطرفدار است.

سرپرست گروه جهادی شهید محمدرضا شفیعی از مشارکت دستگاه های مختلف در این برنامه خبر داد و گفت: قرارگاه مردمی 19دی، شورای اسلامی شهر قم، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، سپاه استان قم، مؤسسه اهل بیت معرفت، رشد تبلیغی. گروه، مؤسسه علمی و فرهنگی بانوان منتظر مود عجل الله تعالی فرجه الشریف، کانون مساجد، مجتمع آموزش عالی حضرت آمنه، پردیس های بسیج، دانشگاه فرهنگیان، حضرت معصومه سلام الله علیها، معاونت فرهنگی جامعه الزهرا سلام الله علیها، مهرورا مرکز علیها در این جشنواره شرکت خواهد کرد.

لازم به ذکر است اولین جشنواره مردمی «پرواز پروانه» پنجشنبه 19 آذر 1401 در قم، بلوار شهید کریمی، جنب درمانگاه امام خمینی (ره)، پارک بنفشه برگزار می شود.

اولین جشنواره مردمی "پرواز پروانه ها" نگهداری خواهد شد

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا