فرهنگ و هنر

برگزاری چهارمین جشنواره فیلم آسیایی در نیجریه

چهارمین جشنواره فیلم های آسیایی روز دوشنبه 9 آبان ماه با پیشنهاد سفارت جمهوری اسلامی ایران و حضور 9 کشور آسیایی در ابوجا پایتخت نیجریه افتتاح شد و تا 13 آبان ادامه دارد.

به گزارش یومیر، به نقل از سفارت ایران در نیجریه، در مراسم افتتاحیه این جشنواره، سفرای کشورهای جمهوری اسلامی ایران، چین، کره جنوبی، عراق، لبنان، سوریه، اندونزی، مالزی، فیلیپین، قطر، بنگلادش، فلسطین و تعدادی از مقامات. دولت فدرال نیجریه شامل رئیس شورای عالی فرهنگ و هنر نیجریه، مدیر کل امور بین الملل وزارت فرهنگ و اطلاعات و مدیر کل مناطق در وزارت امور خارجه نیجریه در این مراسم حضور داشتند. با تعدادی از کارکنان سفارتخانه های کشورهای آسیایی و غیر آسیایی.

در این جشنواره فیلم ها در دو نوبت نمایش داده می شود. ایده برگزاری جشنواره فیلم های آسیایی در نیجریه به سال ۱۳۹۶ برمی گردد که توسط رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران مطرح شد.

دوره اول تا سوم این جشنواره از سال 1396 تا 1398 برگزار شد، اما در زمان شیوع کرونا، به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی این جشنواره برگزار شد.

امسال با سرکوب نسبی ویروس کرونا، سفارت جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد برگزاری چهارمین جشنواره فیلم آسیایی را به کشورهای آسیایی فعال در نیجریه داد و در این راستا کشورهای چین، تایلند، فیلیپین، مالزی، اندونزی، بنگلادش، عراق، سوریه و لبنان و کره جنوبی علاقه خود را برای شرکت در این برنامه اعلام کردند.

برگزاری چهارمین جشنواره فیلم های آسیایی در نیجریه

در روز اول این جشنواره فیلم هایی از چین و جمهوری اسلامی ایران و در روزهای باقی مانده از کشورهای کره جنوبی، مالزی، اندونزی، فیلیپین، لبنان، سوریه و بنگلادش به نمایش درمی آیند.

جمهوری اسلامی ایران با فیلم «ویلایی ها» به کارگردانی خانم «منیر قیدی» در این جشنواره شرکت کرده است. در حاشیه این جشنواره سینمایی نمایشگاهی از صنایع دستی کشورمان به نمایش درآمد که با استقبال شرکت کنندگان مواجه شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا