فرهنگ و هنر

کارگاه ایده پردازی و خلاقیت ویژه سومین جشنواره ملی مهدویت برگزار شد

یومیر/ قم کارگاه ایده پردازی و خلاقیت با تدریس دکتر. مصطفی ملایی، تقریباً از طریق سامانه آموزش مجازی جهاد دانشگاهی (امجد) به صورت حضوری روز دوشنبه 18 بهمن ماه در سالن اجتماعات مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

مصطفی ملایی در کارگاه ایده و خلاقیت در سومین جشنواره ملی مهدویت به همت جهاد دانشگاهی استان و مسجد مقدس جمکران با پرداختن به موضوعاتی چون ویژگی های ایده و پیشنهاد، مخاطب، فنون ارتباطی، هویت یابی، خلق. و رفع نیازهای مخاطبان، ایجاد انگیزه در مخاطبان و ایجاد جذابیت و نشاط برای مخاطبان برای جذب و ارائه محتوای اصلی، فعالان فرهنگی مسجد مقدس جمکران را در طراحی و اجرای برنامه های فرهنگی همراهی کردند.

مدرس این کارگاه در ابتدای سخنان خود از برگزاری این نشست توسط برگزارکنندگان جشنواره ملی مهدویت قدردانی کرد و گفت: فعالیت های بسیار خوبی در حوزه مهدویت در جهاد دانشگاهی انجام شده است و چگونگی انجام آن بهتر است بیشتر به این موضوع ارزشمند توجه کنید.” حتی می توان مرکزی برای رشد مهدویت ایجاد کرد و صنایع خلاق فرهنگی در درون مهدویت را بیشتر توسعه داد.

ملای همچنین در این نشست گفت: باید بتوانیم با ایجاد انگیزه و تبدیل آن به شکل های مختلف، محتوای تولید شده در مهدویت را که عموماً در قالب کتاب است، به مخاطب ارائه کنیم، زیرا بیشتر مخاطبان محتوای جذاب و مطلوب خود را می خواهند. و مطالب مکتوب منتشر شده منتشر می شود. دنبال نمی کند.

وی با بیان نمونه هایی از تبدیل محتوای فرهنگی گفت: در بین جمعیت مخاطبان ما رودخانه ای وجود دارد که بیشتر نیازهای فرهنگی مخاطبان از این رودخانه تامین می شود، بنابراین اگر انتظار داشته باشیم از محتوای فرهنگی تولید شده توسط مهدویت استفاده کنیم، این محتوای فرهنگی است. باید از نهر این رودخانه برای رسیدن به مخاطب استفاده کرد.

مدرس کارگاه ایده و خلاقیت در ادامه بحث های خود در زمینه صنعت گردشگری، صنایع دستی مانند انگشترسازی، مد و لباس، فضای مجازی، اسباب بازی از جمله ارائه محتوای فرهنگی، افزود: نحوه ارائه محتوای فرهنگی در هر زمینه ای باید باشد. به گونه ای انجام می شود که حداکثر مخاطب را جذب می کند و افراد بیشتری در جامعه از این محتوا استفاده می کنند زیرا هدف از تولید بیشتر محتوای فرهنگی جذب افرادی است که محتوای فرهنگی تولید می کنند، نه به دلیل محتوای غنی، بلکه فقط به دلیل استفاده از آن. به دلیل ظاهر جذابش.

در پایان این نشست، یاسر شریفی، مدیرعامل سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش بنیان جهاد دانشگاهی قم از مصطفی ملایی برای ارائه مطالب موثر و اشاره به بخش های مختلف جشنواره ملی مهدویت به حاضرین در جلسه قدردانی کرد. پیشنهاد می کنم تمام ایده ها و افکاری را که در حوزه مهدویت جشنواره مهدویت دارید ثبت کنید تا ضمن داوری در این جشنواره تخصصی مورد قدردانی، حمایت و قدردانی قرار گیرد و اگر خدا خواست بهترین ایده ها را هدف قرار دهید. در اجرای بهتر

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا