اجتماعی

افتتاح خانه‌های کوچک توانبخشی/پوشش ۱۱۰۰ معلول ضایعه نخاعی جدید

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه حق پرستاری که دارای آسیب نخاعی است نسبت به سال گذشته بیش از 2.5 برابر بوده است ، اظهار داشت: همچنین به مناسبت سالگرد تأسیس سازمان بهزیستی 1100 نفر از این افراد که پشت صف ایستاده اند ، پوشانده شده است. ” آنها دارند.

به گزارش یومیر محمد نفریه در مراسم افتتاحیه منازل کوچک توانبخشی و رونمایی از تمبر سازمان به مناسبت هفته بهزیستی ، با بیان اینکه رویکرد جدید سازمان بهزیستی تلفیق حضور اجتماعی معلولان در جامعه و خانواده با دریافت خدمات توان بخشی است ، گفت: سالها انجام می شود به عنوان مثال ، سال گذشته تصمیم گرفته شد كه برای نخستین بار ، افراد دارای صدمات نخاعی تحت پوشش خدمات درمانی به همراه 12000 معلول شدید و بسیار شدید قرار بگیرند.

وی اضافه کرد: 176 خانواده تحت پوشش کد خانواده قرار گرفتند: “همچنین دو مرکز مراقبت از منازل با ارسال سرپرستان مشغول به کار شدند که 7 هزار و 434 نفر را شامل می شد.”

معاون توانبخشی وزیر بهزیستی سازمان بهزیستی کشور در ادامه از ارائه خدمات توانبخشی 370 مرکز خبر داد و گفت: برای اولین بار در سال گذشته ، یک عمر برای معلولین به شدت و بسیار شدید که همچنین شغلی ندارند در دستور کار قرار گرفت و بیش از 190 هزار معلول از آن بهره مند شدند. این کمک هزینه زندگی به همراه حقوق بازنشستگی ، یارانه و مزایای بیماری دریافت شده است.

نافیه با اشاره به اینکه از سال گذشته حق مراقبت از مبتلایان به آسیب نخاعی بیش از 2.5 برابر است گفت: به مناسبت سالگرد تأسیس سازمان بهزیستی ، 1100 نفر از این افراد در پشت صف تحت پوشش قرار گرفتند.

وی گفت: یکی از موثرترین اقدامات در زمینه رفاه ، ساخت خانه های کوچک حمایتی برای معلولین و سالمندان است. وی گفت: “از سال 1991 فعالیت های اندکی در ساخت این خانه ها فقط برای افراد دارای ناتوانی ذهنی خفیف صورت گرفته است ، زیرا به دلیل عدم استقبال ، در این سالها فقط 17 مرکز تأسیس شده است ، اما از ابتدای سال 1998 توسعه این خانه ها در دستور کار بوده است.

وی ادامه داد: “بدین ترتیب توسعه این مراکز برای سالمندان ، معلول جسمی و جسمی ، معلول ذهنی ، مبتلایان به اختلالات هوشی شدید ، متوسط ​​و غیره آغاز شد.” یک سال پس از اتمام خلبان پروژه ، چندین خانه به عنوان یک پروژه آزمایشی افتتاح شد و دوباره عملکرد آنها به سرعت ارزیابی شد و دستورالعمل ها مورد بازنگری و بازنویسی قرار گرفت. امروز کلیه دستورالعمل ها به صورت بازنویسی در اختیار استان ها قرار گرفته و از 40 خانه توانبخشی کوچک رسما رونمایی می شود و تعداد آنها به 110 مرکز افزایش می یابد.

وی گفت: یکی از سیاست های سازمان بهزیستی کاهش تعداد مراکز مراقبت و توانبخشی است. وی گفت: در حال حاضر این مراکز به عنوان مراکز بزرگ اداره می شوند و ما مراکز داشتیم که 1400 مشتری داشتیم اما برای ارائه خدمات بهتری برای معلولین به آن نزدیک شدیم. خانه کوچک می رود و این خانه ها را مدیریت می کند و به عنوان یک خانواده خدمات ارائه می دهد. علاوه بر شرکت در این مراکز ، افراد در جامعه نیز حضور دارند و از فضاهای آموزشی ، فرهنگی و سایر موارد استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین رویکردهای سازمان بهزیستی این است که همه استانهای ما به سمت ایجاد این مراکز حرکت می کنند ، اظهار داشت: آنها برای ورود به این مرحله وارد مرحله خدمات رسانی می شوند.

به گفته نافعیه ، تجربه سازمان در این زمینه نیز موفقیت آمیز بوده و نشان داده است که افراد حاضر در این خانه ها در حالی که مصرف داروی آنها کاهش یافته ، نشاط و امید به زندگی آنها نیز افزایش یافته است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا