عمومی

اعتراف سازمان ملل به باخت در برابر کوید ۱۹

نتیجه این مقاله: تاج؛ دیگر یک بیماری نیست ، یک بحران است این دو اصل به شرح زیر است: برای خروج از وضعیت بسیار ناسالم کوئید 19 باید بلافاصله دو یافته جدید در سیستم های مدیریت بحران “مسری” در جهان و کشور بررسی شود:

1- ورود مستقیم مقامات شهری (شهرداری ها و شوراهای شهر) به عنوان نگهبان و خط مقدم و کمیته اصلی مدیریت خطر بیماری با تهیه و هدایت برنامه های مدیریتی برای مدیریت کلانشهرها با استفاده از واحدهای بهداشتی کشور ؛

2- مدیریت کلی بحران QUID-19 باید از دست وزارت بهداشت خارج شود و توسط یک تیم متخصص بحران هدایت شود. در اپیدمی های محدود ، حتی در سطح استانی و شهری / روستایی ، می توان از آژانس های بهداشتی برای این منظور استفاده کرد ، اما امروزه مشخص شده است که در اپیدمی های بزرگ در کشورها در سطح استراتژیک و ملی ، متولی اصلی مدیریت اپیدمی برعکس روش های مرسوم است. و توصیه های سازمان بهداشت جهانی باید به عنوان یک فاجعه طبیعی بزرگ توسط یک تیم و یک کمیته متخصص سطح بالا با کمک و مشارکت عناصر بهداشتی کشورها در کمیته به عنوان یک عضو فعال و نه یک مباشر مغازه ارائه شود.

در علم مدیریت بحران ، این دو یافته جدید ناچیز بسیار مهم است ، اما چرا: دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: جهان در آزمایش اپیدمی شکست خورد.

طبق آمار ، برای اولین بار در روز جمعه ، 400000 مورد در 24 ساعت در جهان ثبت شده است که بی سابقه توصیف می شود.

اروپا آماده است محدودیت های جدیدی را برای کاهش شیوع آنها در نظر بگیرد. چندین ایالت در غرب میانه نیز رکورد Cronavirus را در این کشور ثبت کرده اند.

چند روز پیش ، معاون مدیر کل وزارت بهداشت ، دکتر حریرچی که ما در کرونا مورد اصابت قرار گرفتیم و امروز دوباره فرمانده کرونا تهران ، دکتر زالی: قله سوم کرونا در تهران هنوز در حال صعود است.

– علیرضا زالی ، رئیس عملیات مدیریت بیماری های کرونا در تهران: اوج سوم بیماری عروق کرونا قلب در تهران هنوز در حال افزایش است و از بروز این بیماری کاسته نشده است.

– تهران در هفته های اخیر هیچ تغییری در شاخص های بیماری عروق کرونا قلب ایجاد نشده است و تقریباً در روزهای اخیر همچنان شاهد افزایش درجه بستری شدن در بیمارستان ، سرپایی و مرگ و میر ناشی از بیماری عروق کرونا قلب هستیم.

– مدت اقامت بیماران در بیمارستان های تهران از پیک های اول و دوم بیشتر است.

– تعداد بیمارانی که مستقیماً از بخش اورژانس به بخش مراقبت های ویژه وارد می شوند افزایش بیشتری نسبت به پیک های قبلی نشان می دهد ، وی توضیح داد: دیروز در تهران 162 بیمار به دلیل شرایط نامناسب حتی در بیمارستان به طور مستقیم در بخش مراقبت ویژه پذیرش شدند و مستقیماً به بخش مراقبتهای ویژه منتقل شد.

– حدود 20 تا 25٪ بیماران روزانه مراجعه کننده به بیمارستان های استان تهران باید در بدو ورود تحت درمان ویژه پزشکی قرار گیرند. / ایران

نتیجه این سه مقاله تأیید یافته های حقیر علمی است. ضرر در برابر کرونا دو جنبه دارد: یکی کمبود واکسن و داروهایی که به حوزه پزشکی و بهداشت برمی گردند و دیگری حوزه مدیریت بحران عفونی است که ارتباط مستقیمی با علم مدیریت بحران دارد. باسامان تهران همان یافته هایی است که امروز بحمدالله در کشور شناسایی کردیم.
اگر می خواهیم این ضایعه و شکست را در جهان ، حداقل به عنوان یک کشور پیشرو در علم ، مانند همیشه به جهانیان ثابت کنیم ، باید بلافاصله هسته اصلی سیستم حاکمیت کرونا را بر اساس دادخواست های فوق تغییر دهیم. ما نیازی به مراجعه به سازمان بهداشت جهانی یا سایر کشورها نداریم ، بگذارید آنها به ما مراجعه کنند! ایران و ایرانی از آنها باهوش ترند ، فقط باور کنید ، عملی باشید و غرور بی حاصل را کنار بگذارید. به خواست خدا.

* استاد نمونه مهندسی سازه ، زلزله و مدیریت بحران کشور و بنیانگذار مقاومت و مدیریت بحران

دکمه بازگشت به بالا