اجتماعی

اعلام آمادگی سازمان بازرسی در حمایت از ایمن‌سازی بازار تهران

معاون بازرسی و بازرسی سیاسی و حقوقی سازمان بازرسی کل کشور طی جلسه ای در شهرداری منطقه 12 از حمایت گسترده این سازمان برای تسهیل و تداوم ایمن سازی بازار تهران خبر داد.

به گزارش یومیر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 12، سازمان بازرسی کل کشور صبح روز شنبه 25 تیرماه همزمان با هفته محاکمه با شهرداری منطقه 12 با حضور احمد اسعدیان معاون سیاسی و حقوقی معاونت سیاسی و حقوقی شهرداری منطقه 12 تشکیل جلسه داد. در امور محمودرضا مهرورز، بازرس کل کشور و شهرداری ها، مهدی برومندی، بازرس وزارت کشور و شهرداری ها، مجید آرون، معاون آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، امیر یزدی، شهردار منطقه 12 حضور داشتند. معاونین و برخی از مدیران شهری این منطقه در سالن اجتماعات شهرداری منطقه 12 برگزار شد.

در این جلسه که به منظور بررسی امنیت بازار تهران برگزار شد، یزدی ضمن گرامیداشت هفته محاکمه، گزارش مبسوطی از اقدامات انجام شده از نخستین روزهای شروع دوره جدید مدیریت شهری در این منطقه ارائه کرد. وی مشکل اصلی امنیت ساختمان ها را بازار پرخطر وضعیت ملکی ساختمان و پیچیدگی های قانونی ناشی از آن عنوان کرد و گفت: به نظر می رسد شهرداری مسئول صدور پروانه تعمیر ساختمان های پرخطر است. شهرداری بازار تهران به دلیل وجود املاک موهبتی، قوانین میراث فرهنگی یا املاکی که سرقفلی آنها اجاره ای است و دارای چند مالک است، بدون دریافت مجوز و استعلام نمی توانست مجوز این تعمیرات را صادر کند.

وی حل و فصل این موارد قانونی را در جلسات کمیته حراست بازار تهران که هر دو هفته یک بار به ریاست استاندار تهران و معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران و همچنین نمایندگان متصدیان مغازه، اهالی برگزار می شود، یادآور شد. و تجار بازار تهران شهرداری منطقه. این جلسه که به امضای معاون دادستان تهران رسیده بود، به ما اجازه داد تا شرایطی مانند بازسازی تیمچه حاجب الدوله که دچار آتش سوزی شده بود، در صورت عدم دریافت ساختمان های پرخطر، تعمیر کنیم. سوالات مورد نیاز ظرف 5 روز

وی بر اهمیت حمایت از نهادهای نظارتی مانند سازمان بازرسی کل کشور در ارتقای ایمنی در بازار تهران تاکید کرد و ادامه داد: این حمایت ها می تواند به رهبران جرات انجام کارهای بزرگ بدهد؛ سازه هایی که اقدامات اساسی آنها با کمک و همراهی و همراهی با همه دستگاه های مسئول در کشور از وقوع بلایای جبران ناپذیر جلوگیری می کنند.

اسدیان معاون نظارت و بازرسی سیاسی و حقوقی سازمان بازرسی کل کشور ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده برای ایمن سازی بازار تهران گفت: یعنی اول امنیت و بعد مسائلی مثل رفاه، بهداشت، آموزش و …. بنابراین، اگر تعارضی بین مثلاً امنیت و گردش وجود داشته باشد، امنیت در اولویت است و در تعارض با سایر موارد نیز همین امر صادق است.

وی با ابراز نگرانی از وضعیت بحرانی بازار تهران، افزود: این منطقه وضعیتی دارد که به نظر من در صورت عدم رسیدگی می تواند فاجعه به بار آورد و به گفته کارشناسان بحرانی ترین منطقه نه در تهران بلکه در سراسر کشور؛ به همین دلیل از تمامی واحدها خواهشمندیم تکالیف خود را در این زمینه انجام دهند.

اسعدیان شهرداری ها را متولی اصلی امنیت در حوزه شهرسازی و معماری مناطق شهری معرفی کرد و در ادامه به نقش شهرداری در این زمینه اشاره کرد: به عبارت دیگر، در بسیاری از کشورها، همه ارائه دهندگان خدمات زیرمجموعه شهرداری ها هستند. بنابراین شهرداری باید در بحث ایمنی ساختمان ورود کند و سایر دستگاه ها به آن کمک کنند.

وی تاکید کرد: سازمان بازرسی در سراسر کشور آماده برخورد با هر نهادی است که در این زمینه وظیفه ای داشته باشد و به آن عمل نکند. حتی اگر این رویکرد محدود به فعالیت رسانه ای باشد; زیرا برای کشور ما زیبا نیست که خدای ناکرده با مغازه های بیشتر در بازار فاجعه بیفتد و کاری نکنیم.
شرکت کنندگان در ادامه جلسه برای بررسی بیشتر مسائل مطرح شده در جلسه از منطقه بازدید کردند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا