اجتماعی

اهدای ۲۶۰هزار بطری انواع سرم تزریقی به ایران از سوی سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت در واکنش به کمبود موقت سرم تزریقی در ایران، محموله ای حاوی 260 هزار بطری سرم وریدی را به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اهدا کرد.

به گزارش یومیر و بنابر اعلام روابط عمومی دفتر نمایندگی سازمان جهانی بهداشت در ایران، این محموله سرم 156 هزار دلاری هفته گذشته از گمرک بندرعباس در استان هرمزگان خارج و روز دوشنبه 15 آذرماه وارد تهران شد.

دکتر. سیدجعفر حسین، نماینده سازمان جهانی بهداشت در جمهوری اسلامی ایران در این باره اظهار داشت: تامین این منابع حیاتی در شرایطی که نظام سلامت به دلیل کووید 19 تحت فشار است، به وزارت بهداشت این امکان را می دهد که ارائه خدمات پزشکی به موقع به مردم ایران و همچنین پناهندگان افغان.

این محموله شامل 160000 بطری سرم رینگر، 50000 بطری سرم قند و 50000 بطری سالین است که همگی برای درمان پزشکی و درمان بستری یا سرپایی بیماری های مختلف مورد نیاز است.

این کمک از سوی سازمان بهداشت جهانی با هدف جبران کاهش موقت موجودی این سرم‌ها به دلیل افزایش بیماران بستری شده در موج پنجم اپیدمی در کشور در ماه‌های شهریور و مهرماه انجام شد.

این محموله 166 تنی که در 11 کانتینر حمل شده بود برای توزیع در مراکز درمانی سراسر کشور تحویل وزارت بهداشت شد.

سرم داخل وریدی به طور گسترده برای تزریق داخل وریدی استفاده می شود که یک روش رایج برای رساندن مایعات و دارو به بدن است. سرم حاوی ویتامین ها و مواد معدنی یا دارو مستقیماً از طریق مجموعه ای از سرم به داخل ورید تزریق می شود تا دارو بتواند به سرعت در جریان خون گردش کند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا