عمومی

ابتلای تعدادی از بازیگران به کرونا

با توجه به پایگاه اطلاع رسانی یومیر ،

در مورد درخواست از ستاد تهران کرونا برای اعمال محدودیت در پروژه های سینمایی ، دکتر علی ماهر: “بنا به درخواست انجمن بازیگران و تحقیقات از مقر کرونا تهران ، مشخص شد که متأسفانه تعداد زیادی از بازیگران ، از جمله تعدادی از بازیگران مشهور ، با Covid_19 قرارداد بستند.”

معاون برنامه ریزی و نظارت ستاد فرماندهی پیشخوان کرونا در تهران افزود: “عمدتا به این دلیل که این افراد در اتاق آرایش باید در یک اتاق دربسته باشند و با وسایلی که توسط همه افراد آلوده و قابل استفاده باشد ، به بیماری تاج حمله کنند و این بیماری است. منتقل شده. ” پیدا کردن. در عین حال بازیگران صحنه های فیلم نمی توانند از ماسک استفاده کنند و طبیعتاً در معرض خطر انتقال بیماری هستند.

لزوم توقف پروژه های سینمایی

دکتر. ماهر ادامه داد: مهمترین نکته این است که ما در پروژه های سینمایی از امکانات لازم برخوردار نیستیم. طبق صحبت های ما با این دوستان ، آنها چندین پروژه سینمایی به ما دادند که تولید کننده حتی امکانات اولیه مانند ماسک ، الکل و ضد عفونی کننده ها را نیز فراهم نکرده است. در شرایط فعلی ، بنابراین ما از وزارت ارشاد خواستیم که پروژه های فیلم را فعلاً متوقف کند تا زمانی که هم فرکانس بیماری کاهش یابد و هم پروتکل ویژه ای توسط معاون تولید کننده برای آنها تهیه شود.

معاون برنامه ریزی و نظارت ستاد مرکزی کرونا در تهران گفت: “درخواست ما خطاب به وزیر ارشاد است و این طرح ها نیز تحت نظارت وزارت ارشاد است که باید در آن مداخله کنند.”

نامه انجمن بازیگران سینمای ایران خطاب به دکتر. علیرضا زالی ، فرمانده ستاد ضد کرونا در تهران می گوید: «همانطور که در اخبار شنیده اید و شاهد آن هستید ، تعدادی از بازیگران کشورمان در روزهای اخیر به دلیل حضور در صحنه های فیلم دچار بیماری قلبی شده اند. در بیمارستان یا در خانه تحت معالجه و معالجه قرار گرفت و متأسفانه کریم اکبری مبارکه ، یکی از بهترین بازیگران پیشکسوت ، به دلیل این بیماری درگذشت.

در حال حاضر ، تعدادی از پروژه های سینمایی و تلویزیونی تولید و فیلمبرداری می شوند و طبق گفته سازندگان این آثار ، همه پروتکل های بهداشتی در سایت فیلم رعایت می شوند ، اما لازم به ذکر است که هنگام بازیگری فقط بازیگران ، بدلکاران و هنرمندان حضور دارند. وقتی جلوی دوربین هستند ، آنها نمی توانند از ماسک استفاده کنند و نمی توانند فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

شورای مرکزی انجمن بازیگران سینمای ایران انتظار دارد مسئولان ذیربط سازمان سینمایی ، سازمان صدا و سیما ، وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا بیش از هشدارها و افزایش تعداد بیماران و قربانیان این بیماری و صدور دستورالعمل های شغلی ویژه اقدام کنند. . و گردهمایی های پرخطر ، به سرعت گام در جهت سلامت فعالان در فیلم ها و سریال های در حال فیلمبرداری ، به ویژه هنرمندان جلوی دوربین ، که بسیار آسیب پذیر هستند و روابط آشفته دارند و با مشاغل و اجتماعات پر خطر دیگر سر و کار دارند ، رسما وارد عمل می شوند. ضمانت های اجرایی خود را اعلام و ارائه دهید.

“مطمئناً ، سلامت اجتماعی از طریق عملکرد یکپارچه و پذیرش عمومی از رهنمودهای بهداشتی شکل خواهد گرفت.”

دکمه بازگشت به بالا