عمومی

مجلس یازدهم بر شکستن انحصار بازار خودرو اصرار دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یومیر،

محمدباقر قالیباف در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: از شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام خواسته ایم تا با موافقت خود صنعت خودروسازی نفس راحتی بکشد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز با تغییر طرح ساماندهی واردات خودرو – که توسط شورای نگهبان احیا شده بود – به اشخاص حقیقی و حقوقی اجازه واردات خودرو در ازای صادرات خودرو یا قطعات یا سایر کالاها و خدمات مرتبط با آن داده شد. صنایع مختلف پیشران گام هایی برای تنظیم بازار.

بر اساس تبصره ماده 4 این طرح، با هدف تنظیم بازار و رعایت الگوی مصرف، شاخص های کیفی و مصرف سوخت خودروهای وارداتی و همچنین حداکثر تعداد خودروهای وارداتی (متناسب با کسری تولید داخل در رابطه با تقاضای کارآمد) سالانه وزارت صنعت. معدن و تجارت به تصویب هیأت وزیران می رسد.

همچنین بر اساس تبصره 2، وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری ستاد مبارزه با تجارت کالا و ارز موظف است دستورالعمل‌های کنترل صادرات را برای جلوگیری از واردات مجدد این ماده تدوین و اعمال و هر سه‌بار آن را گزارش کند. ماه.کمیسیون معادن مجلس شورای اسلامی.

با رای نمایندگان، دستورالعمل خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی برای جلوگیری از انحصار در نمایندگی فروش توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین می شود.

دکمه بازگشت به بالا