فرهنگ و هنر

نیازمند عمومی‌سازی فرهنگ قرآنی در میان آحاد جامعه هستیم

در مراسم اختتامیه پانزدهمین جشنواره قرائت فجر ، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر تعمیم فرهنگ قرآنی در بین افراد جامعه تأکید کرد.

به گزارش یومیر ، عبدالهادی فقیهی زاده معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه پانزدهمین جشنواره تلاوت فجر که در سالن همایش های بین المللی برج میلاد تهران برگزار شد ، اظهار داشت: قرآن کریم در آیه 174 در سوره می گوید نسا: “ای تنش جاکم بحث من ربکم ونزلنا لیکم نورا مبینا” این آیه آنچه قرآن می گوید و اگر در آیه 57 سوره یونس باشد که می گوید: “ای تنش جاعکم من رابکم وشفا را تبلیغ کن لاما فی الص اجازهّدُورِ وَهُدًی وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ »که با خطاب به مردم آغاز می شود ، بیایید هویت قرآنی کلام خدا را بیش از پیش پیدا کنیم.

وی ادامه داد: “با این دو آیه می توانیم از ویژگیهای اساسی قرآن کریم ، از جمله استدلال و موعظه ، شفابخشی قرآن برای درد قلب و روح ، هدایت قرآن و سرانجام قرآن مطلع شویم. “رحمت an از زبان خود قرآن.” وفادار به این آیات شریف ، بسیار آموزنده است.

معاون وزیر قرآن و عترت با تأکید بر اینکه قرآن دلیلی برای بیدار شدن از غفلت و یادآوری حقیقت است ، خاطرنشان کرد: قرآن علت شفاعت و رفع سنگ و موانع پیش رو است. از قلب و روح. قرآن با مدارا درک می شود و هیچ ارتباطی با قرآن و قدرت ندارد. دینداری صادقانه در تمام ادیان صرفاً مبتنی بر عشق ، علاقه ، شهوت و اخلاص است. بنابراین قرآن رحمت است و بزرگترین رحمت خداوند انتقال نور و زندگی است.

فقهی زاده اعلام كرد كه آیه دیگری از قرآن بیان می دارد: “اگر برای همه مردم و مخاطبان در قرآن امكان یافتن دانش قرآن و دین اسلام وجود نداشته باشد ، حداقل بعضی از افراد از هر قبیله و قبیله در همه زمان ها راه خدا را فرا خواهند گرفت. “” آنها باید برگردند و وسایل آموزش قرآن را بدهند. “همه آنچه قرآن در توصیف خود گفته و در هدف از نزول قرآن جنبه تربیتی دارد که اساس عمل قرآن را تشکیل می دهد. “

وی با بیان اینکه عقلانیت کامل دین وقتی تحقق می یابد که فرقه گرایی در دین محقق شود ، اظهار داشت: در همین حال ، آنچه ما به عنوان معلم قرآن سفارش می کنیم ، فرقه گرایی قرآن است. قرآن را باید به عنوان یک اره برقی در نظر گرفت که هر یک از علوم و فنون دینی قطعه ای از آن را تشکیل می دهد.

معاون وزیر قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه علوم قرآنی شامل چندین بخش است که همه آنها ابزاری برای رساندن ما به حقیقت هستند ، تصریح کرد: همه علوم قرآنی به دنبال خدمت به آستان مقدس هستند از قرآن و آن را بدانید. ما همچنین موظف به خدمت به آستان مقدس قرآن هستیم زیرا قرآن منشأ همه مشکلات و مشکلات بین مردم دیروز ، امروز و فردا است.

فقهی زاده و با اشاره به اینکه علوم ارگانیک و اصیل مکمل یکدیگر هستند و گام به گام مخاطبان را در قرآن همراهی می کنند و آنها را به آستان مقدس می رسانند ، تصریح کرد: همه ما در معنای قرآن مسئول هستیم. چه بهتر که از علوم ارگانیک و اصیل در خدمت یکدیگر و در کنار هم و در هنر فرهنگ دینی در متن جامعه استفاده کنیم.

وی به لزوم وجود فلسفه خواندن ، نوشتن و به خاطر سپردن قرآن اشاره کرد و گفت: پیوستن به کاروان با خواندن ، نوشتن و یادآوری ، ما را در مسیر تلاش برای تحقق وجود تحت اللفظی قرآن قرار می دهد. وجود مکتوب قرآن. “همچنین تلاوت تلاوت قرآن تلاشی در وجود صوتی و کلامی قرآن است که در نهایت به خنثی کردن تحریف آن کمک می کند.

معاون وزیر قرآن و عترت ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نوشتن ، تلاوت و یادآوری قرآن کریم دلیل می شود که پیامهای متعالی و ارزشمند قرآن را بارها و بارها ببینیم و آنها را به دیگران منتقل کنید ، و این علوم بسیار ارزشمند هستند. “همه اینها زمینه را برای درک بیشتر قرآن فراهم می کند ، بدون آن ما از نعمت های زیادی برخوردار نخواهیم شد.

فقهی زاده با بیان اینکه حق تلاوت جز در عمل برای قرآن امکان پذیر نیست ، گفت: باید در تعمیم فرهنگ قرآنی تلاش کنیم. در دوران باستان و ایران باستان ، این یک علم طبقاتی بود ، اما قرآن مظهر و نماد علم واقعی است زیرا که آمد و از ابتدا خود را به عنوان بیان مردم معرفی کرد و پیامبر (ص) همه را به قرآن بخوانید ، به یاد داشته باشید و به یاد بیاورید. نوشتن

وی افزود: آخرین فلسفه ای که برای نوشتن ، یادآوری و خواندن مطرح شده این است که پیامبر اکرم (ص) به عنوان یک رسانه برتر از این طریق عمل می کرد. پیامبر (ص) فهمید که قرآن باید به قلب و روح مردم منتقل شود و باید به زبان پخش شود و قرآن باید به مخالفان برسد. بنابراین با روش دوستانه و م effectiveثر خود به این هدف دست یافت. او قرآن را به حدود جهان اسلام و به گوش دوست و دشمن رساند ، بنابراین تمام شیرینی کلام وحی و حقیقت آموزه الهی.

معاون وزیر قرآن و عترت ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، با بیان اینکه اتهاماتی علیه اسلام وجود دارد که اسلام را با شمشیر منتشر کرده است ، افزود: “باید گفت که درس های خالصی علیه این اتهام و اسلام توسط تلاوت و تفسیر قرآن بدون خونریزی و شمشیر. “به بسیاری از شهرها رفت.

فقهی زاده با اشاره به اینکه قرآن خود را با تلاوت ارائه می دهد ، تأکید کرد: اگر این تلاوت مطابق با معنا باشد ، م effectiveثر است و این است که شور هنری توسط قاریان قرآن برانگیخته می شود که معنی دارد. در همسایگی هنر در اعماق ذهن ؛ بنابراین ، تلاوت قرآن باید انسان را به عمل نزدیک کند و به دستور حکیمانه رهبر معظم انقلاب ، وظیفه قرائت قرآن ، آشکار ساختن قرآن برای قلب مخاطبان است.

مراسم اختتامیه مرحله نهایی پانزدهمین جشنواره مردمی قرائت مجلس با عنوان فجر تلاوت با حضور جمعی از چهره های مختلف فرهنگی ، قرآنی ، خیریه و هنری که برندگان را معرفی کردند ، در مرکز همایش های برج میلاد تهران برگزار شد.

تعداد کل آرا popular مردمی در این دوره از جشنواره 2.7 میلیون رأی بود.

در قرائت بزرگسالان ، مجتبی قدبیگی ، محمدجواد جواری ، سید محمد کرمانی ، محمد نوران از تهران و یوسف قنبری از زنجان مقام اول را کسب کردند و در نهایت سید حجت ترحمی از خراسان رضوی به عنوان بهترین معرفی شد. تندیس ، پوستر و جوایزی اهدا شد هزینه ضبط یک دوره تلاوت کل قرآن کریم در طول یک سال.

امیدرضا پرنلو از استان تهران نیز در این دوره بهترین استعداد در تلاوت را داشت ، جایی که به او موقعیت شایسته ای اعطا شد.

زینب علایی از تهران بعنوان فنی ترین خواننده در قرائت تحقیق زنان شناخته شد.

محمد سعید علمخواه از قم و محمدامین کهن از خراسان رضوی به عنوان فنی ترین خوانندگان نوجوان شناخته شدند.

در چارچوب حفظ قرآن ، بهترین حافظ و نفر اول این دوره از مسابقات معرفی شد ، محمد رسول تکبیری و سعید شاهرخی و رضا گلشاهی به طور کلی تقدیر و مقام دوم این بخش را کسب کردند

پدیده یادآوری قرآن کریم در این دوره از جشنواره ، امیر هادی بایرامی ، نوجوان روشندل از استان اردبیل معرفی شد.

طی تحقیق خواندن در بخش بزرگسالان ، شش نفر انتخاب شدند که یکی از آنها در دور اول ایستاد و پنج نفر با هم مقام دوم را کسب کردند. امین عبدی از استان کرمانشاه به عنوان اولین فردی که مطالعات بزرگسالان را خواند و سعید عبدی و حسین شالچی از تهران و سید جاسم موسوی از خوزستان و سرانجام سید محمد طاهایی از مازندران و ابراهیم عقیلی از استان خراسان مقام دوم را به خود اختصاص دادند.

در این دوره ، حمید رحیمی ، قاری قرآن و مدرس استان تهران (اسلامشهر) به دلیل قدردانی از اخلاق قرآن شناخته شد.

سروش عظیمی از استان خراسان رضوی به عنوان بهترین دبیر کشور و یوسف جعفرزاده از هرمزگان به عنوان بهترین دبیر برای مرحله استانی در دوره پانزدهم معرفی شدند.

استانهای برتر پانزدهمین جشنواره به ترتیب آذربایجان شرقی ، مازندران ، زنجان ، البرز و یزد بودند.

در این دوره زکریا ال زیراک از مراکش نیز به عنوان بخش بین المللی انتخاب شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا