استان ها

طرح قرآنی ۱۴۵۵ در مازندران اجرا می‌شود

به گزارش یومیر از مازندران ، علیرضا سعدی پور اظهار کرد: این طرح مربوط به فعالیت های قرآنی دانش آموزان ، تابستان امسال با مشارکت آموزش و پرورش مازندران ، شبکه ملی قرآن و صدا و سیمای مرکز مازندران و همچنین سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می شود. ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل اوقاف استان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه رویکرد جدی به حوزه آموزش قرآنی مهمترین رسالت تعلیم و تربیت است تصریح کرد: آگاهی از مفاهیم قرآنی در ابعاد مختلف به ویژه در زندگی منجر به ایجاد آشنایی بیشتر با کتاب خدا می شود. بنابراین ، پروژه های قرآن با محوریت خانواده و ١٤٥٥ با شعار “قرآن ، امید ، زندگی” در گسترش فرهنگ غنی قرآن کمک شایانی می کند.

سعدی پور با بیان اینکه تاکنون فعالیت های ارزنده ای برای نهادینه شدن مفاهیم قرآنی انجام شده است ، گفت: از جمله اقدامات خوب انجام شده می توان به برگزاری و اجرای این طرح بزرگ ملی قرآن به مدت 14 سال اشاره کرد. آموزش و پرورش استان همچنین سعی کرده است با برگزاری شش دوره از جشنواره آموزش حکمت ، نگاه عملی به مفاهیم قرآن را در سرلوحه کار خود در دوران کرونا قرار دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران همچنین اظهار داشت: شاید یکی از مزایا و مزایای این جشنواره نسبت به سایر برنامه ها این باشد که دارای یک مفهوم آموزشی جامع است که در آموزش آینده پژوهان و نکات کلیدی مفاهیم قرآن در سوره هایی مانند به حجرات ، لقمان ، زندانیان و انسانها مورد بررسی قرار گرفت. در این جشنواره ما ورود خوبی و جدی در فرهنگ و هنر و همچنین در ادبیات و تحقیقات داشتیم.

این مقام مسئول برگزاری پروژه های ملی در قرآن کریم و جشنواره هایی از این دست را عنصر بسیار مهمی در آشنایی با قرآن و ورود قرآن به زندگی دانش آموزان دانست و گفت: ما موقعیت را به رسمیت می شناسیم قرآن و مکتب تربیتی اسلام. این یک ظرفیت ارزشمند است که در جامعه ما وجود دارد و ما باید از آن قدردانی کنیم.

سعدی پور تصریح کرد: در این میان گروه هدف و ذینفعان آموزش و پرورش نیز یکی از گروه های هدف این طرح هستند که از برگزاری این طرح قرآن با تمام ظرفیت و پایگاههای تابستانی ، 2 مرکز آموزش دارالقرآن و یک شاد حمایت کرده است. شبکه ملی در خدمت این است. “این برنامه خواهد بود

46

دکمه بازگشت به بالا