فرهنگ و هنر

بررسی خدمات الکترونیکی عمان در ساحت قرآن کریم

وبینار “خدمات الکترونیکی عمان در حوزه قرآن کریم” به میزبانی معاون وزیر قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اولین نمایشگاه مجازی قرآن کریم برگزار شد.

به گزارش یومیر ، با اشاره به روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این وبینار که در قالب اولین نمایشگاه مجازی قرآن کریم در ایران با همکاری رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عمان و مرکز مطالعات پیشرفته انقلاب اسلامی ، احمد بن سعید بن خلیفه البوسعیدی ، قرآن پژوه و مقام وزارت استعدادهای درخشان و امور دینی پادشاهی عمان ، در مورد خدمات الکترونیکی کشورش در زمینه قرآن کریم و توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی.

او در چهار زمینه صحبت کرد. فعالیتهای قرآنی از زمان ظهور اسلام در منطقه ، برجسته ترین فعالیتهای الکترونیکی در علوم قرآنی در عمان ، فعالیتهای این کشور در زمینه تفسیر قرآن کریم و سرانجام در مورد میزان تأثیرگذاری مشارکت در زمینه فعالیتهای الکترونیکی.

احمد بن سعید بن خلیفه البوسعیدی گفت: پیشرفت مسلمانان در عمان از سال ششم هجرت با تلاش قرآن آغاز شد؛ از جمله تلاش برای آموزش و مراقبت از قرآن در طول قرن ها و در شرایط مختلف.

این فعال قرآن سپس در مورد برجسته ترین فعالیت های الکترونیکی قرآنی اخیر در عمان صحبت کرد. شامل فعالیت های خارجی قرآنی ، ابزارهای ارتباطی و برنامه های الکترونیکی و همچنین از طریق وب سایت ها و شبکه های اجتماعی و کانال های الکترونیکی مانند YouTube ، برگزاری مسابقات الکترونیکی ، برگزاری جلسات و برنامه ها در فضای مجازی ، از جمله دروس ، سخنرانی ها ، سمینارها و برنامه ها. درس ها و .. ..

این محقق عمانی در امور قرآنی با اشاره به استقبال عمانی ها از این فعالیت ها گفت: برجسته ترین این فعالیت ها عبارتند از: برنامه های اجرا شده توسط “انجمن مراقبت از قرآن کریم عمان” در الکترونیک و فضای مجازی ، قرآن الکترونیکی برنامه آموزش (از راه دور) توسط وزارت استعدادهای درخشان و امور دینی عمان ، وب سایت دانشکده الهیات (علوم شریعت) ، وب سایت قرآن عمانی ، قرآن الکترونیکی مسقط ، کتابخانه جامع اباضیه ، گروهی از تفسیرها و کتابها در مورد علوم قرآنی و نسخه های خطی قرآن.

وی در محور سوم سخنان خود به برجسته ترین تلاشها در تفسیر قرآن کریم اشاره کرد و برخی از این کارهای انجام شده در عمان را ذکر کرد.

این فعال قرآنی در عمان در مورد آخرین تمرکز سخنان خود به برخی مطالعات و مطالعات انجام شده در زمینه اثربخشی فعالیت های قرآنی از طریق مجازی اشاره کرد و گفت: “این نشان دهنده نقش بسیار مهمی است که این روش ها در بهبود سطح بازی می کنند فعالیتهای قرآنی. “

محمود واعظی ، رئیس مرکز مطالعات پیشرفته انقلاب اسلامی دانشگاه تهران ، ریاست جلسه و علی حسن نیا ، پژوهشگر قرآن دانشگاه شاهد ، محمد هادی امین ناجی ، قرآن پژوه در دانشگاه پیام نور و محمد حسین حسنی ، مربی IQNA. سخنرانان و منتقدان در این وبینار شرکت کردند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا