اجتماعی

تداوم برگزاری جلسات جمع‌خوانی قرآن کریم در مساجد تهران

رئیس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران با اشاره به نشاط معنوی مساجد و محلات شهر تهران در ماه مبارک رمضان، خواستار تداوم تلاش برای حفظ معنویت این ماه در سایر روزهای سال در الگوی جهان اسلام شد. کلان شهر .

به گزارش یومیر و به نقل از سایت شهر، حجت الاسلام جواد صادق زاده – مشاور شهردار تهران با اشاره به استقبال گسترده شهروندان از برگزاری طرح قرآن چلچراغ در سی شب ماه مبارک رمضان در مساجد مرکزی پایتخت گفت: قرآنی شدن مساجد باید پیگیری شود. با عزم جدی

رئیس مرکز فعالیت های دینی کشور افزود: امسال مرحله سوم طرح ایجاد کرسی های تفسیر قرآن کریم در 30 روز، 30 درس با رویکرد ترویج سبک زندگی قرآنی و تبیین است. رفتار قرآن بر اساس نیاز در جامعه امروزی در بیست و دو مسجد مرکزی. مسجد_ برگزار شد. ضمناً این طرح در ماه مبارک رمضان همه روزه در فضای مجازی (کانال پیام در مساجد، سرای محلات، سایت شهرداری تهران و سامانه تهران من) جهت مشارکت مردمی و پورتال داخلی شهرداری جهت مشارکت کارکنان برگزار شد.

مشاور شهردار تهران، برگزاری طرح قرآنی چلچراغ را تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل شدن مساجد به قرارگاه قرآنی کشور دانست و گفت: ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت، بنابراین برای اجرای هر چه بیشتر این الزام برنامه ریزی خواهیم کرد. کمک مدیریت شهری پایتخت

حجت الاسلام صادق زاده با اشاره به برکات، آثار و دستاوردهای فرهنگی و اجتماعی اصلی ماه مبارک رمضان در جامعه، گفت: یکی از آثار اصلی بحث تقویت سلامت روانی فرد و جامعه در ابعاد مختلف است. نتایج را در این ماه خواهیم دید.

وی افزود: به ویژه جرایم و آسیب های اجتماعی و فرهنگی که در ماه مبارک رمضان به دلیل معنویت ایجاد شده است به میزان قابل توجهی کاهش می یابد و آمارهای موجود صحت این ادعا را اثبات می کند. علاوه بر بحث آمار، رصد کلی جامعه نیز مؤید این تحول ارزشمند است.

رئیس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران در پایان تصریح کرد: محافل تفسیر قرآن کریم که از ابتدای بهار آغاز شده است، امشب در مساجد منتخب تهران با مشارکت ستاد تفسیر قرآن کریم و مجموعه ای از محافل تفسیری قرآن کریم ادامه دارد. دروس قرآن در جریان نظارت مستقیم حجت الاسلام والمسلمین حجت الاسلام والمسلمین حسینی و طبق گزارشات و تصاویر دریافتی از مساجد، استقبال شهروندان از این برنامه مثبت بوده است. چنانکه برخی از ائمه جماعات خواستار ادامه این طرح در مساجد خود شدند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا