عمومی

پایان یک آدم اشتباهی! – یومیر

ترامپ با کار خود تمام شده است. وی 70 روز دیگر رئیس جمهور ایالات متحده خواهد بود و پس از آن جو بایدن مسئولیت رئیس جمهور جدید ایالات متحده را بر عهده خواهد گرفت.

به گزارش یومیر ، مصطفی داننده در ادامه یادداشت خود در “عصرایران” نوشت: “پایان ترامپ لبخند زیبایی را بر لب جهانیان گذاشت زیرا ترامپ اشتباه ترین رئیس جمهور ایالات متحده بود ؛ مردی بور که تصمیماتش در جهان مانند یک مشت بوکسور و آنها را شوکه می کند.

مردم دنیا تقریباً چهار سال است که از ترامپ شوکه شده اند و به همین دلیل امروز خوشحال هستند. ترامپ مانند هر رهبر آمریکایی تصمیمات عجیبی گرفت. او با هزار تلاش از سرانجام بیرون آمد. او مهمترین معاهدات بین المللی را نقض کرد و آنچه را که می خواست انجام داد. به مدت چهار سال ، او معتقد بود که هنوز مدیر هتل ها ، مشاغل و ساختمانهایش است. وی مدیریت جهانی را مدیریت یک تجارت می دانست. ترامپ سالهاست که به کارمندان خود دستور می دهد و با آنها همانگونه رفتار می کند. او تمام خواسته های خود را با امضا به دست آورد.

ترامپ پس از دیدن نتایج انتخابات سال 2020 آمریکا دریافت که جهان همیشه آنگونه که می خواهد نیست. در تمام این سال ها کشورهای بزرگ دنیا تمام تلاش خود را کردند تا در زمین ترامپ بازی نکنند. هیچ سابقه ای در مورد تصمیم گیری ایالات متحده و مخالفت جهان با آن وجود ندارد. اما در زمان ترامپ ، کشورهای مختلف بارها مخالفت خود را با نظرات گسترده ترامپ ابراز داشته اند.

شاید اگر ترامپ رئیس جمهور کم تأثیرترین کشور جهان بود ، به اندازه رئیس جمهور فیلیپین رودریگو دوترته بود. اما رئیس جمهور بودن ایالات متحده داستان دیگری است که رئیس جمهور ایالات متحده هرگز آن را درک نکرده است. از دید بسیاری از کشورها از شرق به غرب ، از شمال به جنوب ، ایالات متحده تنها ابرقدرت در جهان است. بسیاری از این کشورها همیشه ایالات متحده را در تصمیمات جهانی خود در نظر می گیرند.

پس از چهار سال ، به ویژه پس از تاجگذاری ترامپ ، مردم آمریکا به این نتیجه رسیده اند که وی دیگر نمی تواند سکاندار جهان باشد. بنابراین ، آنها نام بایدن را بر روی برگه های رای خود نوشتند و آن را در برگه رای گذاشتند و البته آن را ارائه دادند.

ادامه ترامپ می تواند برای جهان و جهان فاجعه بار باشد. در این چهار سال ، رئیس جمهور ایالات متحده نشان داد که او یک نژادپرست ضد بشری است که کت و شلوار می پوشد و کروات را بهم می بندد.

جهان بدون افراد اشتباه مطمئناً زیباتر و بهتر خواهد بود. کسانی که نمی دانند کجا نشسته اند و تصمیماتشان چه تاثیری بر زندگی مردم دارد.

دوران شهر دوره جدیدی است زیرا حداقل رئیس جمهور جدید آمریکا فرد اشتباهی نیست.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا