عمومی

چند سناریو برای انتخابات آمریکا

“صدای من کجاست؟” از این پس مهمترین شعار برای هر دو نامزد نهایی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است. انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دو هفته دیگر برگزار می شود ، در حالی که هر دو نامزد در دو ماه گذشته بارها در مورد نتیجه نهایی انتخابات تردیدهای جدی داشته اند و تنها شکست خود را در صورت تقلب سیستماتیک ممکن دانسته اند.

به گزارش یومیر ، احسان تقدسی در ادامه یادداشت خود در روزنامه “وطن امروز” اظهار داشت: “گمشده” آرای خود را هنگام رای گیری پستی اعلام کرد. به گفته وی ، هزاران رای که نام او در آن نوشته شده است و در بالای هر یک از آنها می تواند به او برسد ، در “سطل آشغال” یافت می شود!

اگر کلمه کلیدی انتخابات ایالات متحده تا چند هفته پیش “تقلب” بود ، “رأی من کجاست” باید اضافه شود. انتخابات کنونی ایالات متحده بدون شک یکی از پرمصرف ترین موارد در تاریخ آمریکا است. سه رئیس جمهور ایالات متحده ، جورج دبلیو بوش ، باراک اوباما و شخص ترامپ ، با کلمات و کلمات زیادی راه ورود به کاخ سفید را هموار کردند ، به طوری که این کلمات و سخنان در طول سالها همچنان ادامه دارد و در محافل دانشگاهی آمریکا نقل می شود. انتخابات در ایالات متحده در سال 2020 چالش برانگیزترین انتخابات در تاریخ آمریکا است ، زیرا اکنون به راحتی می توان گفت که هیچ یک از نامزدها به راحتی شکست را قبول نمی کنند. این مهمتر توسط خود ترامپ مهمتر است ، او بارها و بارها گفته است که شکست او نتیجه هیچ چیز دیگری نیست جز فریب دموکرات ها. جدا از اینکه آیا وی باید برنده نهایی انتخابات باشد یا ترامپ ، اتهامات دموکراتها به کلاهبرداری روسیه و دخالت سیستماتیک در انتخابات یا اتهامات ترامپ به کلاهبرداری سیستماتیک دموکراتیک در روند انتخابات ، به ویژه در رای گیری های پستی ، از نقاط ضعف اساسی در ساختار قانونی است. و دارای سیاست های آمریکایی است که می توان به شرح زیر خلاصه کرد.

ساختار سیاسی: ادعاهای هر دو نامزد نتیجه یک چیز است: نقاط ضعف ساختار سیاسی سیاسی آمریکا ، که به عقیده هر دو نامزد ، تقلب یا بی نظمی انتخاباتی گسترده و تأثیرگذار را مجاز دانسته است. این ساختار عملی و فاسد طی چند دهه اخیر توانسته است با تبلیغات گسترده خود را به عنوان برترین الگوی سیاسی جهان معرفی کند ، اما حداقل در چهار سال گذشته هواداران برجسته اجتماعی و دانشگاهی هر دو نامزد بارها این کار را انجام داده اند. روشن است که ساختار سیاسی فعلی ایالات متحده انتظارات را برآورده می کند. نه مردم آمریکا. هر دو نامزد نهایی در یک روند نیمه دموکراتیک توسط دموکرات ها و جمهوری خواهان به مردم آمریکا معرفی می شوند ، به عبارت دیگر ، مردم آمریکا چاره ای ندارند جز انتخاب فردی که توسط رهبران دموکرات یا جمهوری خواه انتخاب شده است. اگرچه آنها تزئینات انتخابات هستند ، اما نامزدهای سایر احزاب آمریکایی حتی گاهی هزینه سفر به ایالت ها را با هواپیمای شخصی ندارند!

2- بازی مخل: سخنان هر دو نامزد ، یکی از آنها به دنبال رأی در سطل زباله است و دیگری صحبت از تقلب ، یک روز پس از انتخابات ایالات متحده باعث وقایع غیر منتظره می شود. خرید گسترده اسلحه توسط مردم آمریکا در هفته های اخیر باعث نگرانی جدی جامعه شناسان آمریکایی شده است و در برخی محافل جمهوری خواه و دموکرات صحبت از احتمال حمام خون در ایالات متحده است. هر دو کاندیدا محافل خشن و مسلحانه ای دارند که می تواند مقدمه ای برای وقایع پیش بینی نشده و به گفته برخی از کارشناسان “جنگ داخلی” در ایالات متحده باشد.

3- تصور کنید که یکی از 2 نفر [بایدن یا ترامپ] اینکه بتوانید به راحتی به عنوان رئیس جمهور بعدی ایالات متحده به راحتی از این جنگ تمام عیار سوگند یاد کنید کمی دور از ذهن است. هر دو طرف داستان خود را برای رویارویی های قانونی و غیرقانونی با حریف آماده می کنند. نکته این است که ، آیا بایدن یا ترامپ رئیس جمهور بعدی ایالات متحده باشند ، نتیجه در جمعیت جهان یکسان است: “بی اعتبار سازی آمریکا”. از نظر جهانیان ، سال 2020 حتی آمریکا در سالهای اول پس از جنگ سرد نیست. امروز حتی بزرگترین متحد آمریکا در اروپا نیز اعتقادی چندانی به برنامه های آینده آمریکا ندارد.

ایده “دموکراسی آمریکایی” در حالی به جنگ سرد راه پیدا می کند که رئیس جمهور فعلی فریاد می زند ، “رای من کجاست؟”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا