اقتصادی

آغاز شمارش معکوس انتخابات آمریکا در بازار طلا

تحلیلگران بازار طلا که شمارش معکوس برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را آغاز کرده اند می گویند وضعیت معاملات این هفته تحت تأثیر تصویب یا عدم تصویب اقدامات محرک قبل از انتخابات خواهد بود.

به گزارش یومیر ، خوش بینی با کمک صندوق های فدرال باعث شد سهام و بازارهای طلا در آخرین روز معاملات هفته گذشته به سطح بالاتری صعود کنند. ترامپ روز جمعه در توئیتی نوشت مذاکرات در حال انجام است.

این خبر همزمان با گزارش هایی بود که کاخ سفید بسته نجات شرکتی خود را به 1.8 تریلیون دلار افزایش داده است.

شاخص دلار آمریکا در واکنش به اخبار کاهش یافت و بازارهای سهام افزایش یافت. همچنین هر اونس طلا 31.10 دلار یا 1.6 درصد افزایش یافت و در روز جمعه در بورس کالای نیویورک با 1926 دلار در هر بشکه بسته شد ، که بالاترین سطح از 18 سپتامبر و بالاترین سطح در هفته است. 1 درصد افزایش را نشان داد.

دانیل گالی ، استراتژیست تجارت در TD Security گفت: “خبر تصویب امداد و لغو مذاکرات نجات ، معامله گران طلا را در وضعیت دشواری قرار داده است.” در حال حاضر ، تمام توجه به انتخابات معطوف شده و شمارش معکوس برای انتخابات آغاز شده است و تا 20 روز آینده فضای بازار تحت تأثیر این مسئله قرار خواهد گرفت.

افشین نوابی ، معاون ارشد MKS سوئیس به كیتكونیوز گفت: “در حال حاضر شرایط دشوار است.” علاوه بر اخبار سیاسی ، موارد ویروس کرونا در حال افزایش است و تنش ها بین ایالات متحده و چین همچنان ادامه دارد.

چند روز پیش ، کاخ سفید اعلام کرد که هیچ بسته امدادی وجود ندارد و این خبر به شدت در بازار منعکس شد. سپس ، مقامات آمریکایی به سرعت نظر خود را تغییر دادند و در آخر هفته اعلام شد که یک بسته اصلی نجات در حال اجرا است.

“یک توصیه برای سرمایه گذاران قبل از انتخابات به بازار این است که کاهش قیمت طلا را فرصت خوبی برای خرید بدانند زیرا اقتصاد جهانی وضعیت خوبی ندارد و فشار بر ویروس کرونا شدت گرفته است.” نوابی گفت.

وی افزود: نکته مهمی که به نوسانات می افزاید ، کمبود نقدینگی بازار است. روزهای خوب گذشته که علاقه زیادی به بازار داشت از بین رفته است و اگر کسی بخواهد قراردادی را بخرد یا بفروشد ، بازار واکنش بسیار بدی نشان می دهد. بنابراین ، روزانه نوسانات قیمت بین 30 تا 40 دلار وجود دارد.

چشم انداز مثبت برای طلا

به گفته گالی ، چشم انداز بلند مدت طلا همچنان مثبت است. هزینه این برنامه برای هر دو نامزد ریاست جمهوری ایالات متحده طی یک دهه آینده بین 5 تریلیون تا 5.6 ​​تریلیون دلار هزینه خواهد داشت که از قیمت طلا پشتیبانی می کند. با این حال احتمالاً پیروزی بایدن قیمت طلا را بیش از پیش تحت فشار قرار خواهد داد.

طبق گفته پاولونیس ، کارگزار کالا در RGO Futures ، انتظارات تورمی نیز از افزایش قیمت طلا در طولانی مدت حمایت خواهد کرد ، به ویژه با توجه به هزینه 3.5 تریلیون دلاری تاکنون و هزینه های بالاتر. خواهد بود. علاوه بر این هزینه ها ، فدرال رزرو ایالات متحده تا زمانی که تورم به بالای 2٪ برسد ، نرخ بهره را پایین نگه می دارد که در بلند مدت برای طلا مثبت خواهد بود.

پاویلونیس هشدار داد که خطر برای سه ماهه چهارم اعتراض به نتیجه انتخابات است. اگر مبارزات سیاسی و ناآرامی های داخلی در ایالات متحده آغاز شود ، این بدترین حالت خواهد بود. اگر بسته محرک قبل از انتخابات در تاریخ 3 نوامبر تصویب شود و نتیجه انتخابات تأیید نشود ، تأیید کمک هزینه به تأخیر می افتد.

بیشتر تحلیلگران در مصاحبه با کیتکونیوز انتظار داشتند که قیمت طلا در این هفته به 1960 دلار به 80 دلار برسد. نوابی گفت: “پس از شکستن سطح 1920 دلار در معاملات جمعه ، سطح مهم بعدی 1960 دلار است.” در همین حال ، اگر طلا سقوط کند ، در سطح 1870 تا 1880 دلار به خوبی پشتیبانی می شود.

به گفته کیت کونیوز ، اطلاعات تورم ماه سپتامبر در ایالات متحده در هفته جاری منتشر می شود و به دنبال آن شاخص قیمت تولید کننده و متقاضیان بیمه بیکاری ، دولت امپراتوری نیویورک و بانک فدرال فیلادلفیا قرار دارند. ماه سپتامبر خرده فروشی و تولید صنعتی ایالات متحده از دیگر ارقام منتشر شده در این هفته است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا