بین الملل

آنها او را دوست دارند، اما نمی توانند به وی رای دهند

روزنامه آلمانی Zoddeutsche Zeitung گزارش داد: “تابستان سال گذشته ، ترامپ پیش بینی کرد که اگر در اسرائیل نامزد شود 98 درصد آرا را به دست می آورد.” اگرچه این ادعا اغراق آمیز است ، اما در هیچ جای دنیا ترامپ به اندازه دولت یهود محبوب نیست و از حمایت اکثریت برخوردار نیست.

تنها مشکل این است که اسرائیلی ها مجاز به رای دادن به ترامپ نیستند و یهودیان آمریکایی به شدت از بایدن ، یک دموکرات حمایت می کنند. این حتی بعد از انتخابات فعلی می تواند به مشکلی بین اسرائیلی ها و مهاجران یهودی ساکن ایالات متحده تبدیل شود.

بیشتر شش میلیون یهودی در ایالات متحده به طور سنتی دموکرات بوده اند. نظرسنجی اخیر کمیته یهودیان آمریکا در مورد انتخابات ریاست جمهوری در 3 نوامبر این موضوع را تأیید می کند: 75٪ از یهودیان آمریکایی می خواهند به بایدن رأی دهند ، تنها 22٪ به ترامپ رأی می دهند. از طرف دیگر ، در اسرائیل تنها 21 درصد پاسخ دهندگان می خواهند بایدن پیروز شود ، 50 درصد ترامپ را ترجیح می دهند.

به راحتی می توان محبوبیت فعلی ترامپ در اسرائیل را با توجه به اقدامات چهار سال گذشته در اسرائیل توضیح داد. جای تعجب نیست که بسیاری از اسرائیلی ها او را به عنوان یک رئیس جمهور خیرخواه و بهترین رئیس جمهور آمریکا می دانند. از طرف دیگر ، انتظار می رود که بایدن سیاست های باراک اوباما را ادامه دهد و بنابراین چندان مورد پسند اسرائیلی ها نیست.

اما نکته اساسی این است که آمارهای متناقض آمریكا و اسرائیل نشان می دهد كه اسرائیل و یهودیان آمریكا طی سالهای اخیر مسیری طولانی را طی كرده اند: اسرائیل در زمان نتانیاهو به سمت راست حركت كرده است ، در حالی كه اکثریت قریب به اتفاق یهودیان آمریكایی ثابت قدم بوده و در مسیر لیبرالیسم قدم گذاشته اند.

310 310

دکمه بازگشت به بالا