بین الملل

تظاهرات سراسری آمریکا چه تأثیری بر انتخابات 2020 دارد؟ / تلاش دموکرات‌ها برای جلب رأی اقلیت‌ها

به گزارش گروه بین الملل گروه بین الملل آنا ، اگرچه اعتراضات سراسری در پی قتل جورج فلوید ، مرد جوان سیاهپوست توسط پلیس آمریكا و بی رحمانه ، فشارها را بر دولت رئیس جمهور دونالد ترامپ افزایش داده است ، استراتژیست های جمهوریخواه و ترامپ امیدوار هستند. آنها خواهند توانست این وقایع را به نفع خود انجام دهند و در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شوند. اما اگر شورش مشارکت اقلیت ها را در انتخابات 2020 افزایش دهد ، به نفع دموکرات ها خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

بایدن به طور رسمی توسط دموکرات ها برای مخالفت با ترامپ معرفی شد

این کارشناس روابط بین الملل می گوید اقدامات ترامپ در میان اعتراضات و ناآرامی ها اوضاع را بدتر كرده و ناآرامی ها را شدت بخشیده است و رئیس جمهور آمریكا برخلاف پیشینیان خود سعی در بهبود زخم ها و آرام كردن آنها داشت. وی از فرمانداران و شهرداران ایالتها و شهرها خواست كه در برابر “شورش” و “غارت” اقدامات جدی انجام دهند. علاوه بر این ، قانون اساسی ایالات متحده بر صلاحیت رئیس جمهور برای کنترل پلیس و گارد ملی در ایالت ها و شهرها تأکید نمی کند ، اما ترامپ تهدید کرده است که برای مقابله با اعتراضات مردمی از نیروی نظامی و پلیس نظامی استفاده خواهد کرد.

ارتش ایالات متحده

پلیس نظامی آمریکا در خیابان های واشنگتن

ترامپ همچنین از استفاده از سخنان طعنه آمیز برای تحریک مردم و ایجاد اعتراض دریغ نکرد. استفاده از عبارت “غارت آغاز می شود ، تیراندازی آغاز می شود” تهدیدی برای تیراندازی و نظم نبود ، اما استفاده از عبارت تاریخی “یک فرماندار نژادپرست فلوریدا در اوج جنبش شهروندی 1967 که دستور داد نفت را بگیرد. روشن شد. ” علاوه بر این ، گفته می شود افزایش ناآرامی ها از زمان قتل مارتین لوتر کینگ در سال 1968 بی سابقه بوده است و یکی از دلایل آن مطمئناً حضور ترامپ در کاخ سفید است.

تأثیر توسعه آمریکا بر انتخابات ریاست جمهوری

بدون شک چنین تحولی می تواند بر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری امسال تأثیر بگذارد و ترامپ و مشاورانش بعید است که به امید اینکه انتخابات سراسری به نفع آنها تمام شود ، عمدا نفت را بر روی آتش بکشند. استراتژی و فرضیه مشاور رئیس جمهور آمریكا این است كه اعتراضات كنونی ، مانند شورش های گسترده به دنبال ترور مارتین لوتر كینگ در آوریل 1968 كه منجر به پیروزی نیكسون در انتخابات آن سال شد ، می تواند ترامپ را به سمت پیروزی سوق دهد. ذکر این نکته ضروری است که چندین عامل مهم در نظر گرفته شده است. از زمان انتخابات سال 1968 ، نسبت رای دهندگان سفیدپوست از تقریباً کاهش یافته است. 90 درصد به حدود 67 درصد علاوه بر این ، مردم نسبت به نحوه اداره کرونا توسط ترامپ اعتراض می کنند و بحران اقتصادی ناشی از ویروس کشور را به چالش کشیده است.

اعتراضات آمریکا

اعتراضات آمریکا

دموکرات ها نباید از تمرکز بر جلوگیری از ترامپ در سوء استفاده از اعتراضات مسالمت آمیز فاصله بگیرند و البته به دو موضوع حساس هستند: محکوم کردن نژادپرستی نهادینه شده در پلیس و تأکید بر قانون و نظم. در همین راستا ، جو بایدن ، رقیب ترامپ در صدد ابراز همدردی با معترضین مسالمت آمیز بود و از آنها خواست تا نظم و ترتیب را حفظ کنند. اعتراضات در سراسر ایالات متحده همچنین ممکن است انگیزه معترضان برای شرکت در انتخابات و تغییر چشم انداز سیاسی این کشور را افزایش دهد. دموکرات ها و جمهوریخواهان همیشه سعی کرده اند موضع خود را حفظ کنند. در همین راستا ، جمهوریخواهان به روش های مختلفی سعی در جلب اقلیت های نژادی و قومی دارند که معمولاً در انتخابات به دموکرات ها رأی می دهند.

علاوه بر این ، جامعه سیاسی آمریکا در سالهای اخیر به طور فزاینده ای دو قطبی شده است و روند رو به رشد آن ناشی از اقدامات ترامپ است. از این نظر ، بخش بزرگی از رای دهندگان حتی قبل از شروع انتخابات انتخاباتی جهت گیری خود را انتخاب کرده اند و نسبت به آن تعصب دارند. در چنین شرایطی ، البته تعداد رأی دهندگان برای تصمیم گیری در کارزار انتخابات کاهش می یابد و این می تواند عاملی برای رفتار خاص ترامپ در هنگام آشفتگی باشد. در گذشته ، ما شاهد بودیم که رئیس جمهور آمریكا با انجام یك حمله بی سابقه به اقلیت ها و مهاجران ، سعی در كسب رای سفید به ویژه آنهایی كه دارای مدرک دانشگاهی نیستند ، گرفت.

انتهای پیام / 4106/4033 /

دکمه بازگشت به بالا