بین الملل

ویژه‌برنامه المیادین؛ تلاش برای انصراف مردم از انتخابات ادامه «فشار حداکثری» بود

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری پدر ، شبکه خبری المیادین روز شنبه میزبان “مختار حداد” ، مدیر مسئول روزنامه الوفاق عرب ایران بود و نتایج انتخابات را زیر نظر داشت و در جریان برنامه های زنده اختصاص داده شده به انتخابات ایران ، مخاطبان را آگاه می کرد.

در پاسخ به سوال المیادین مبنی بر اینكه یك روزنامه ایرانی نوشته بود كه آمریكا و متحدانش در داخل و خارج از ایران طی دو سال گذشته تلاش كرده اند مردم را از شركت در انتخابات منصرف كنند ، حداد گفت: “بله ، تلاش ادامه برنامه های آمریكا. “ادامه سیاست” فشار حداكثر “كه توسط دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریكا دنبال می شود. آنها سعی کردند مردم را از دفاع از ارزشهای انقلاب اسلامی بازدارند. در حقیقت ، اوج فشار آنها این بود که مردم نباید رأی دهند و دولت فعلی ایالات متحده به رهبری جو بایدن همچنان همان سیاست را دنبال می کند.


مختار حداد در میادین

حداد با اشاره به اینکه انتخابات یک انتخابات بود ، گفت: “من شخصی را در تلویزیون دیدم که مصاحبه کرد و گفت که قصد شرکت در انتخابات را ندارد ، اما وقتی دید خارجی ها به کشورش توهین می کنند ، تصمیم گرفت که در انتخابات شرکت کند.” واکنش عمومی به تلاش های خارجی ها. آهسته و پاسخ به خارجی ها … مردم در برخی از مناطق کشور هنوز پس از ساعت دو بامداد در صف ایستادند تا رای دهند. این پیام واضح است … برخی از کانال های تلویزیونی فارسی زبان ، که برخی از آنها توسط عربستان سعودی تأمین می شوند ، در حال مبارزه با انتخابات هستند ، در حالی که رهبر عالی گفت برخی از منتقدان انتخابات ایران تفاوت بین برگه رای را نمی دانند و میوه کشورهایی که خود انتخابات را قبول ندارند مردم را به خودکشی به کشورهایی مانند عراق و سوریه نفرستادند.

میزبان المیادین چرا رهبر ایران در پیام خود گفت مردم در انتخابات پیروز شده اند؟ حداد گفت که حضور گسترده مردم پیام روشنی به جهانیان می دهد که مردم ایران گرچه از مشکلات داخلی رنج می برند اما یک ملت هوشیار هستند. مطمئن باشید که این حضور در بسیاری از موارد ، از گفتگوی وین تا سایر موضوعات ، تأثیر خود را نشان خواهد داد.

المیادین پرسید: “دقیقاً چه چیزی بر مذاکرات وین و مذاکرات هسته ای تأثیر می گذارد؟” در مقابل ، باید تحریم های اعمال شده را لغو کند. تصمیم ایران کاملاً واضح است و توپ اکنون در زمین آمریکا است. در ماه های اخیر شاهد تردید ایالات متحده بودیم که به نوعی موضوع را به نتیجه انتخابات گره بزند. فقط تغییر رئیس جمهور به عهده رئیس جمهور نیست. ایران مانند ایالات متحده در حال تغییر رئیس جمهور خود و خروج از توافقات نیست … با توجه به حضور مردم ، آقای رئیسی همچنین گفت که مذاکرات را ادامه می دهد اما از موضع قدرت و مطابق با منافع کشور.


گزارش های زنده از چندین استان

شبکه المیادین با استناد به میزان بالای مشارکت مردم در استان سیستان و بلوچستان ، که بخش عمده ای از آنها سنی مذهب هستند و خارجی ها گفتند مخالف رژیم هستند ، دلیل این مشارکت را جویا شد. حداد گفت: بله ، دشمنان گفتند كه مردم این استانها یا شركت نمی كنند یا بسیار كم مشاركت خواهند كرد ، اما حضور گسترده مردم این استان پیام مهمی دارد كه آنها از كشورشان حمایت می كنند. ثانیاً ، آنها از طرح آقای رئیسی و تمایل وی برای حل مشکلات حمایت کرده اند. سوم ، در ایران نیست که مردم اینجا مسلمان شیعه ، سنی یا مسیحی باشند. همه ایرانی هستند و خود را ایرانی می دانند.

حداد در پاسخ به س anotherال دیگری در مورد دولت احتمالی ابراهیم رئیسی گفت كه برخی اسامی برای برخی وزارتخانه ها پیشنهاد شده است ، اما نام بردن آنها امكان پذیر نیست و آقای رئیسی ممکن است در این زمینه سورپرایزهایی داشته باشد. این دولت ارزش مشارکت همه احزاب و همه افراد را خواهد داشت.

انتهای پیام / ها


دکمه بازگشت به بالا