اجتماعی

افزایش پرونده‌های جرایم کودکان ناشی از ولنگاری فضای مجازی است

یومیر/ خراسان رضوی یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به استفاده کودکان از اینترنت در ساعات غیر حضوری گفت: کودک از روی کنجکاوی به همه سایت ها و صفحات مستهجن رفت و روح و روانش آسیب دید. این مورد و در نتیجه باعث افزایش آمار پرونده های جرائم کودکان شد.

زهرا الهیان در اختتامیه دوره بصیرتی مدیران امور بانوان و خانواده در استانداران سراسر کشور که امروز در تالار شهید سلیمانی دولت خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در بحث فرزندان حاصل از ازدواج مشکلات جدی داریم. زنان ایرانی به ملی پوشان. قانون مصوب در این خصوص در مجلس دهم دارای ایرادات و نواقصی است که این قانون می تواند مشکلات امنیتی جدی ایجاد کند.

وی در خصوص موضوع ثبت ولادت کودکان فاقد مدرک افزود: بر اساس قانون حمایت از کودکان، وزارت کشور موظف به شناسایی کودکان فاقد مدرک است. این پدیده بیشتر در مناطق آسیب پذیر مانند سیستان و بلوچستان و خوزستان دیده می شود که وزارت کشور با همکاری سازمان ثبت احوال پیگیر این موضوع است.

نماینده شورای اسلامی شهر تصریح کرد: در سراسر کشور 3 میلیون کودک در ایام کرونا به دلیل عدم دسترسی به سامانه شاد از تحصیل بازماندند. من می گویم این کودکان ممکن است از آسیب فضای مجازی که در دوران کرونا به کودکان و نوجوانان ما وارد شده و استفاده بیش از حد از گوشی و تبلت در امان مانده باشند.

افزایش تعداد پرونده های جنایت کودکان

الهیان ادامه داد: به فرزندمان تلفن همراه اینترنت دادیم تا حضوری آموزش ندهد و این کودک به تمام سایت‌ها و صفحات مستهجن سر زد و روح و روان فرزندمان از این قضیه آسیب دید. بر اساس گزارشی که در دولت قبل از سازمان حقوق کودک دریافت کردیم، پرونده های جرایم کودکان به شدت افزایش یافته است که ناشی از زشتی فضای مجازی است.

طرح حفاظت از فضای مجازی تا دو هفته آینده در دستور کار مجلس قرار می گیرد

وی درباره طرح صیانت از فضای مجازی گفت: طرح صیانت را به طور مرتب در مجلس پیگیری می کنیم و رئیس مجلس نیز قول داده است تا دو هفته آینده این طرح در دستور کار مجلس قرار گیرد.

نماینده شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کشورهای اروپایی به این نتیجه رسیده اند که خانواده باید مورد حمایت و التیام قرار گیرد تا کودک رشد کند. به لطف رویه قضایی پیشرفته ما، قوانین ملی ما گاهی از قوانین بین المللی در زمینه حقوق کودکان پیشرفته تر است. قبل از تولد فرزند، اسلام توصیه ها و برنامه هایی برای دوران رشد و نمو جنین دارد.

الهیان یادآور شد: سند ملی حقوق کودک نگاهی جامع و پیشگیرانه دارد و همه کودکان را در بر می گیرد و فقط کودکان آسیب دیده را در بر نمی گیرد. اداره کل امور بانوان باید در جریان این مسائل باشد. باید اذعان داشت که حوزه فرزندان با حوزه خانواده پیوند خورده است و اگر نیازهای اولیه فرزندان را تامین نکنیم باید در امور زنان و خانواده دخیل باشد. کودک آزاری و استثمار و استفاده جنسی از کودکان مسائلی است که نمی توان نسبت به آن بی تفاوت بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا