اقتصادی

پیشنهاد مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان برای پیگیری طرح صیانت از فضای مجازی

مجمع سازمان های دانش بنیان ایران و فدراسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات بیانیه مشترکی در مورد طرح حفاظت در چارچوب قانون حمایت از حقوق کاربران و خدمات اساسی در زمینه برنامه های کاربردی فضای مجازی صادر کردند.

به گزارش یومیر ، مجمع سازمانهای دانش بنیان ایران و فدراسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران در بیانیه ای نظرات خود را در مورد لایحه حمایت از حقوق کاربران و خدمات اساسی مورد استفاده در فضای مجازی بیان کردند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

“نام خدا
دکتر عزیز قالیباف
رئیس محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام و احترام

ضمن تأمین سلامتی و رفاه ، در پرتو تصویب “پیش نویس قانون حمایت از حقوق کاربران و خدمات اولیه در برنامه های فضای مجازی” در کمیسیون ویژه مجلس شورای اسلامی مطابق اصل 85 قانون اساسی و اجرای آزمایشی طرح مذکور ، در صورت تصویب کمیسیون مذکور ، با توجه به تعهدات مندرج در قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار اتاق ایران ، توسط انجمن فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران و مجمع سازمانهای دانش بنیان در ایران به عنوان دو سازمان بالادستی برای فناوری اطلاعات و ارتباطات و سازمانهای دانش بنیان با بیش از 30 سازمان. چندین سازمان و جلسات تخصصی در سطح ملی با همه فعالان اقتصادی و ذینفعان برای بررسی و بررسی آثار و پیامدهای آن برگزار کردند. تصویب این طرح

خلاصه نظرات دریافتی این است که تصویب طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات اساسی در کاربرد فضای مجازی با ساختار فعلی ، باعث ایجاد موانع جدی در فرآیندهای فعلی و اختلال در اشتغال و تولید کالا و خدمات در مناطقی می شود که بهره مندی از فضای مجازی ، فرایندهای مخرب تجاری و ارتباطات شرکتی فاصله بیشتری را با سطح جهانی فناوری ، مهاجرت نخبگان به رقبای منطقه ای و ایجاد انحصارات و جستجوی اجاره ایجاد می کند.

بنابراین ، انجمن فناوری های اطلاعات و ارتباطات در ایران و مجمع سازمان های دانش بنیان ، ضمن اعلام مخالفت خود با برنامه کلی ، پیشنهاد می کنند که تدابیری اتخاذ شود تا نمایندگان کلیه سازمان های مربوط به بخش خصوصی بتوانند در جلسات ویژه کمیسیون شرکت کنند. نظرات کارشناسان این سازمانها را در نظر بگیرید.

افشین کلاهی؛ رئیس هیئت مدیره انجمن سازمانهای دانش بنیان در ایران

محمدرضا طلایی؛ رئیس هیئت مدیره فدراسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران »

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا