فرهنگ و هنر

نمایشگاه کتاب تهران چقدر فروش داشت؟

رئیس سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از «فروش بیش از ۲۱۱ میلیارد تومان کتاب در این دوره از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران» خبر داد.

به گزارش یومیر، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران درباره فروش کتاب گفت: این مدت از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران: 211 میلیارد و 350 میلیون و 435 هزار و 594 تومان در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فروخته شد که 107 میلیارد و 450 میلیون تومان آن مربوط به بخش فیزیکی و 103 میلیارد و 892 کتاب است. میلیون تومان متعلق به قسمت مجازی .

رئیس سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با اشاره به ویژگی های این دوره از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، گفت: استقرار تمامی ناشران در فضایی به مساحت 90 هزار متر مربع، برگزاری نمایشگاه به دو صورت مجازی و فیزیکی و استفاده از تمامی کمک های بلاعوض. برای اولین بار خرید کتاب طی 33 دوره، تخصیص اعتبارات اعتباری برای خرید کتاب به منظور شفافیت و توزیع عادلانه، همکاری بیش از 70 نهاد و سازمان برای برگزاری نمایشگاه و … به صورت مجازی است. از شاخصه های این دوره از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بود.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: 14 کشور آذربایجان، تاجیکستان، روسیه، صربستان، عمان، قطر، کره جنوبی، لبنان، مکزیک، بوسنی و هرزگوین، ترکیه، سوریه، عراق و افغانستان و 7 کشور انجمن های دوستی از استرالیا، ایتالیا، کوبا، بوسنی و هرزگوین، تاجیکستان، عراق و یونسکو در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور داشتند. بازدیدکنندگانی از کشورهای ایتالیا، روسیه، بوسنی و هرزگوین، ترکیه، تاجیکستان، سوریه، پاکستان، قطر، عمان و لبنان نیز از بخش‌های مختلف نمایشگاه دیدن کردند و با ناشران حاضر در نمایشگاه گفتگو کردند. قطر مهمان ویژه این نمایشگاه کتاب بود.

وی برپایی 70 کیوسک اطلاع رسانی در نمایشگاه و استفاده از 100 نیرو در 30 نقطه نمایشگاه را از مقدمات ستاد برگزاری سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برای اطلاع رسانی به بازدیدکنندگان عنوان کرد و گفت: راه اندازی نرم افزار اطلاع رسانی نمایشگاه. و بیش از 6 هزار دانلود از 41500 تماس 70 کارمند در مرکز پاسخگویی نمایشگاه و ارائه خدمات از سوی همکاران تدارکاتی در مرکز پاسخگویی نمایشگاه، رویدادهای دیگری برای این دوره از نمایشگاه تدارک دیده شده است.

سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با شعار «ما با کتاب سالم هستیم» همزمان با حضور 2800 ناشر داخلی و 190 ناشر خارجی در 70 غرفه در دو بخش مجازی و فیزیکی برگزار شد. قسمت فیزیکی از 21 تا 30 اردیبهشت ماه سال 1401 در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد و قسمت مجازی تا دوم خرداد 1401 میزبان علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی تا ketab.ir بود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا