اقتصادی

ثبت ۱۲۰۰ محصول جدید در نمایشگاه مواد و تجهیزات آزمایشگاهی ایران‌ساخت

نهمین نمایشگاه مواد و تجهیزات آزمایشگاهی ساخت ایران از 23 تا 26 آذرماه 1400 برگزار می شود که برای شرکت در این دوره 1200 محصول جدید به ثبت رسیده است.

به گزارش یومیر، این نمایشگاه که با هدف کلی تقویت اقتصاد مقاومتی و با حمایت صنعتگران، محققان و فناوران کشور برای مکان یابی فناوری ساخت تجهیزات وارداتی برگزار می شود، توانسته به عرضه و فروش چشمگیر تجهیزات پیشرفته کمک کند. تجهیزات و مواد آزمایشگاهی در کشور

این رویداد همچنین محلی برای توسعه بازار این محصولات با کیفیت ایرانی است. در این نمایشگاه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بخشی از هزینه تامین مراکز علمی و تحقیقاتی دولتی را با توجه به سطح تجهیزات پرداخت خواهد کرد. این مدل حمایتی، سمت تقاضا را تحریک می کند و می تواند بدون تحمیل بار مالی جدید بر بودجه عمومی کشور، منجر به تغییرات جدی در ایجاد بازار برای محصولات دانش بنیان شود.

بر اساس آخرین گزارش ها از این نمایشگاه دائمی، فروش نمایشگاه مواد و تجهیزات آزمایشگاهی ساخت ایران از مرداد تا آبان 1400 حدود یک هزار و 300 میلیارد ریال بوده است.

نهمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران، ساخت 23 آذرماه سال جاری، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران گشایش می‌یابد و تا 26 آذرماه سال جاری به صورت حضوری میزبان شرکت‌کنندگان است و تا حد زیادی در کل سال دایر خواهد بود.

به گفته معاون علمی رئیس جمهور، تولیدکنندگان در قالب این رویداد بیش از 9 هزار محصول فناورانه در زمینه خدمات، تجهیزات و مواد آزمایشگاهی از ایران ساخت را ارائه خواهند کرد. //iranlabexpo.ir قابل مشاهده است. در این برنامه حمایتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بخشی از هزینه خرید مراکز علمی و تحقیقاتی دولتی را بر اساس سطح تجهیزات موجود در نمایشگاه پرداخت خواهد کرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا