اقتصادی

حضور ۳۷ بازرگان عراقی در نمایشگاه توانمندی‌های صادرات/ فعال شدن بیش از ۱۷۰ واحد تولیدی لرستان

یومیر/لرستان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان از حضور 37 بازرگان عراقی در نمایشگاه ظرفیت صادراتی استان خبر داد.

سیروس ابراهیمی امروز سوم بهمن در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نمایشگاه بین المللی ظرفیت صادراتی لرستان چهارم تا ششم بهمن ماه در خرم آباد برگزار می شود.

وی برگزاری نمایشگاه بین المللی صادرات را فرصت مناسبی برای توسعه اقتصادی استان دانست و افزود: این نمایشگاه ها با حضور تجار و تولیدکنندگان از استان های دیگر و حتی کشورهای دیگر زمینه ساز رونق اقتصادی و توسعه کشور است. استان .

ابراهیمی با بیان اینکه 37 بازرگان از استان های اربیل، نجف، سلیمانیه و حلبچه عراق در نمایشگاه بین المللی ظرفیت صادراتی لرستان حضور خواهند داشت، اظهار کرد:

معاون استاندار لرستان ادامه داد: در نمایشگاه مذکور 110 واحد اقتصادی و تولیدی فعال محصولات خود را برای تجارت با کشور همجوار و سایر استان ها معرفی می کنند.

وی افزود: محصولات عرضه شده در این نمایشگاه در حوزه های صنعتی، دارویی، کشاورزی، دامداری و گردشگری خواهد بود.

ابراهیمی یادآور شد: همچنین در این نمایشگاه تفاهم نامه تجارت بین اتاق بازرگانی لرستان با سایر استان ها، تجار و بازرگانان عراقی منعقد می شود.

وی در ادامه به ضرورت مقوله صادرات در استان و نقش آن در رشد اقتصادی اشاره کرد و گفت: تولیدکنندگان لرستانی به ویژه کشاورزان باید با مسائل روز صادرات آشنا باشند زیرا این موضوع یکی از دغدغه های اصلی اقتصاد استان است. .

معاون استاندار لرستان از اخذ مجوز صادرات هوایی محصولات استان خبر داد و به صادرات استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: سال گذشته 60 کالا به وزن 750 هزار تن و به ارزش 399 میلیون دلار از استان صادر شد.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: به این دلیل که این رقم تا پایان آذرماه سال گذشته 550 هزار تن بود اما با 10 درصد افزایش ارزش.

وی افزود: معتقدیم میزان صادرات قابل صادرات در استان بسیار بیشتر از این رقم است اما به دلیل استفاده از برندهای خاص از گمرک سایر استان ها صادر می شود.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود به برخی اقدامات دولت سیزدهم در توسعه صنعتی و تولید استان اشاره کرد و اظهار داشت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بیش از 170 واحد تولیدی از حالت راکد و نیمه تعطیل خارج شده اند. به رابطه کاملا فعال خود بازگشتند.

وی بیان کرد: در این دولت از ابتدای فعالیت تا امروز بیش از 20 هزار میلیارد تومان در استان سرمایه گذاری شده که رقم قابل توجهی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان درباره وضعیت اشتغال در استان نیز گفت: با احیا و توسعه واحدهای تولیدی که در سال گذشته در استان داشتیم بی شک اشتغالزایی صورت گرفته است.

ابراهیمی با بیان اینکه تاکنون 28 هزار پرونده استخدامی در سامانه رصد ثبت شده است که باید بررسی شود، گفت: ملاک ما برای استخدام لیست بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی است که به عنوان مثال نشان می دهد. آمار صحیح اشتغال

وی درباره اختصاص تسهیلات ازدواج به جوانان نیز اظهار کرد: بیش از 70 درصد تسهیلات ازدواج از ابتدای سال پرداخت شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا