فرهنگ و هنر

مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب تهران برگزار شد

مراسم افتتاحیه سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شد.

به گزارش یومیر، مراسم افتتاحیه سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران امروز (سه شنبه 30 اردیبهشت) بدون حضور رئیس جمهور در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد. پیش از این اعلام شده بود که نمایشگاه کتاب با حضور ابراهیم رئیسی افتتاح می شود.

علاوه بر سخنان محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که قول حل مشکل کاغذ را داد، یاسر احمدوند مدیر نمایشگاه و معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن خیر مقدم به اهالی فرهنگ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزیر فرهنگ لبنان گفت: تهران با حضور 2800 ناشر برگزار می شود. 1700 ناشر از فردا میزبان غرفه های مصلی امام خمینی(ره) هستند. علاوه بر این، 1100 ناشر کتاب های خود را به صورت آنلاین به نمایش می گذارند و افراد را از سراسر کشور انتخاب می کنند.

وی افزود: بیش از 30 کشور و 170 ناشر خارجی در این نمایشگاه حضور دارند. 50 مهمان نیز در این رویداد بزرگ فرهنگی حضور خواهند داشت.

رئیس سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران افزود: برای تحقق شعار عدالت فرهنگی، بزرگترین رویداد فرهنگی برای اولین بار در دو قالب فیزیکی و مجازی برگزار می شود.

احمدوند با اشاره به همکاری شرکت ملی پست و بانک صادرات گفت: با همکاری شرکت ملی پست کتاب ها به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می گیرد. ناشران برای کتاب های بالای ۷۵ هزار تومان هزینه ای پرداخت نمی کنند و تا این مبلغ ارسال برای ناشران رایگان است. با حمایت بانک صادرات، یارانه این دوره از نمایشگاه به دست مردم می رسد و یارانه دانشجویان، اساتید و اعضای هیات علمی نسبت به دوره سی و دوم افزایش چشمگیری داشته است.

وی ادامه داد: امیدواریم بازدید دلپذیر و لذت بخشی برای مخاطبان رقم بخورد. ناشران سال گذشته با 112000 عنوان، نور را روشن نگه داشتند. امیدواریم با انتشار کتاب های جدید و ایجاد امکان خرید در این راه ما را دنبال کنند. با اقدام دولت، حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اجرای برنامه همکاران، توسعه و شکوفایی صنعت نشر فراهم خواهد شد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: صنعت نشر مشکلات متعددی دارد که امیدواریم با همکاری فرهنگیان این مشکلات را برطرف کنیم. از حضور قطر به عنوان مهمان ویژه تشکر می کنیم و در روزهای آینده میزبان وزیر امور خارجه قطر خواهیم بود.

سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از 21 تا 30 فروردین 1401 در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی (ره) و به صورت مجازی در سامانه ketab.ir برگزار می شود.

مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب تهران برگزار شد

مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب تهران برگزار شد

مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب تهران برگزار شد

مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب تهران برگزار شد

مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب تهران برگزار شد

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا