عمومی

۵ ارمغان هدیه‌دادن به کارمندان

برقراری یک حس خوب در محیط کار می تواند در شکل گیری فرهنگ تعامل و همدلی در محیط کار بسیار موثر باشد. یکی از بهترین راه های انتقال حس خوب بدون شک هدیه دادن و ابراز قدردانی است که می تواند در افزایش انگیزه و انگیزه کارکنان یک گروه تاثیر بسزایی داشته باشد.

به گزارش یومیر، روزنامه جام جم در ادامه نوشت: اگرچه اغلب سازمان ها و شرکت ها در چارت اداری خود در پایان سال پاداش و عیدی را برای کارکنان در نظر می گیرند، اما بهانه قرار دادن آپارتمان های مختلف در طول سال و هدیه دادن می تواند سرازیر شود. این انرژی مثبت در منطقه کاری بسیار کارآمد است.

به گفته بسیاری از کارشناسان کسب و کار، دادن هدایایی به تیم همیشه باید در اولویت کارآفرینان باشد. این موضوع در ماه‌های اخیر، زمانی که اپیدمی کووید-19 بسیاری از مشاغل و مشاغل را گرفتار کرده است، اهمیت بیشتری پیدا کرده است. بسیاری از مردم در دو سال گذشته بیشتر وقت خود را دور از خانه سپری کرده اند و روابط در شرکت به جای رودررو شدن به تبادل پیام روی صفحه نمایش خلاصه شده است. این می تواند منجر به تکبر در مجتمع های تجاری شود. به همین دلیل این روزها بیش از هر زمان دیگری انجام کارهای خلاقانه و غافلگیرکننده مانند هدیه دادن به کارکنان در مناسبت های مختلف می تواند در ایجاد صمیمیت، همبستگی، تعامل و انگیزه در محیط کسب و کار موثر باشد. دادن هدایای متفکرانه به تیم فرصتی آسان و موثر برای تشکر است.

در اینجا پنج دلیل مهم وجود دارد که چرا تاجران، کارآفرینان و رهبران تجاری باید در فصول مختلف سال به کارمندان خود هدیه دهند. برگرفته از: entrepreneur.com

هدیه دادن باعث افزایش مشارکت می شود

اعضای تیم خانواده دوم ما هستند. ما روزانه به طور متوسط ​​8 تا 10 ساعت را با این افراد سپری می کنیم و به همین دلیل آنها بخش بزرگی از زندگی ما را تشکیل می دهند. گاهی اوقات انجام کارهای بسیار ساده مانند پذیرایی از یک مهمانی شیرینی، یک عصرانه، ارسال مقاله جذاب، اهدای کتاب الهام بخش و غیره می تواند در بهبود روابط تجاری موثر باشد و ارزش بسیار مستقیمی در پیشبرد اهداف تجاری خواهد داشت. سعی کنید بیشتر با روحیه کارمندان خود آشنا شوید تا بتوانید هدایای مناسب و جذاب تری برای آنها در نظر بگیرید. خود را به چالش بکشید تا با همکاران خود آشنا شوید. گاهی توجه به جزئیات کوچک مربوط به روحیات، رفتار و علایق کارکنان می تواند به شما در انتخاب هدیه مناسب کمک کند و این توجه و دقت در نهایت منجر به صمیمیت و روابط گرمتر در محیط کار می شود و کارمندان شما احساس می کنند. لذت بیشتری از کار در شما محیط کار خود را خواهد داشت.

هدیه دادن تاثیر مثبتی روی دیگران دارد

وقت گذاشتن از روزتان، حتی اگر فقط برای چند دقیقه باشد، و نشان دادن آن به همکارتان که به او اهمیت می دهید، راهی آسان برای نگرانی در مورد شخصی است که برایتان ارزش قائل هستید و دوست دارید برایش ارزش قائل شوید. حتی حرکات کوچکی مانند دادن یک کارت هدیه مورد علاقه به یک فروشگاه، یک جعبه شکلات خانگی به کسی که عاشق غذا است، یا یک راهنمای سفر به مقصد رویایی دیگران، به کارمندانتان نشان می‌دهد که به آنها بیش از آنچه که هستند اهمیت می‌دهید.

تقویت روحیه افراد از این طریق می تواند تجربه کاری آنها را افزایش دهد و زندگی آنها را معنادارتر کند. همه می خواهند احساس خوبی داشته باشند و برای اطرافیانشان قابل قبول باشند. آگاهی از مشکلات و خواسته های فرد و آگاهی از علایق او یکی از ساده ترین راه های تاثیرگذاری و ایجاد روحیه خوب به اطرافیان او خواهد بود.

هدیه دادن خوشحال کننده است

تحقیقات دانشگاه الون در کارولینای شمالی نشان می دهد که انجام کاری برای دیگران سطح شادی افراد را افزایش می دهد. پس هدیه دادن سود مضاعف است; هم فردی که هدیه را دریافت می کند و هم شما از اینکه به کسی نشان دهید که برایتان مهم است احساس خوبی خواهید داشت.

مهم نیست که چه هدیه ای را مد نظر دارید، همین که بتوانید حس خوبی را به کارکنان خود منتقل کنید و نشان دهید که به آنها اهمیت می دهید، می تواند تاثیر خوبی در افزایش کارایی و روند کاری آنها داشته باشد. گاهی اوقات با کمی سلیقه می توانید هدایای جذابی بدهید که برای مناسبت های مختلف مقرون به صرفه هستند. در هر صورت هدیه کاملی وجود ندارد و سلیقه هرکسی متفاوت است اما با کمی جست و جو گزینه های بسیار جذاب و کاربردی تهیه کنید و شادی را در محل کار به ارمغان بیاورید.

گاهی اوقات حتی ارسال یک ویدیوی خنده دار یا جذاب برای گروهی از پیام رسان های تجاری می تواند روحیه تیم را تغییر دهد، شادی و حس خوب را منتقل کند و روحیه افراد را بالا ببرد. مهم است که بدانید هدف شما از کاری که انجام می دهید چیست. حتی اگر بهترین هدیه را طوری بدهید که حس خوبی را منتقل نکند، نمی توانید به هدف خود برسید.

بهره وری افزایش خواهد یافت

زمانی که تیم شما در محل کار بر روی روابط بین فردی قوی و شبکه های پشتیبانی بنا شده باشد، شما و همکارانتان ناگزیر موفق تر خواهید بود. کارایی و بهره وری اغلب به نحوه همکاری کارکنان با یکدیگر بستگی دارد، و اختصاص زمانی از روز به ابراز قدردانی از افرادی که با آنها کار می کنید، قطعا کار گروهی را بهبود می بخشد. وقتی کسی احساس می کند با ارزش است، به احتمال زیاد در کار خود با انگیزه و موفق خواهد بود. همه اینها منجر به نتایج نهایی بهتر می شود. مهم نیست روی چه چیزی کار می کنید یا موفقیت را چگونه می سنجید.

عزم شما را در محل کار نشان می دهد

وقتی برای همکاران و کارمندان خود ارزش قائل هستید، به این واقعیت فکر می کنید که به کاری که انجام می دهید و چگونه انجام می دهید و چگونه پیشرفت می کنید اهمیت می دهید. هدیه دادن با توجه به کار انجام شده این پیام را می دهد که کار در اولویت است و روابط کاری بخش مهمی از آن است. چنین رفتاری در نهایت می تواند تأثیر مثبتی بر موفقیت شما در شرکت و نگرش کارکنانتان داشته باشد.

اگر تا به حال عکاسی نکرده اید، باید آن را امتحان کنید، اما واقعیت این است که بخش مهمی از زمان و زندگی شما به محیط کار شما گره خورده است.

بنابراین اگر موفقیت کسب و کار شما برای شما مهم است، باید به همان اندازه مهم باشد که کارمندانتان احساس راحتی و خوشحالی کنند. اجازه دهید افرادی که با آنها کار می کنید بدانند که چقدر برای آنها ارزش قائل هستید و دستاوردهای آنها برای شما ارزشمند است، حتی اگر این احساس را با ساده ترین عبارت بیان کنید. مهم است که نسبت به سرمایه انسانی که یکی از مهمترین عناصر موفقیت در کسب و کار است، بی تفاوت نباشیم. زیرا نتیجه خلق و خوی آنها تاثیر مستقیمی بر روند کسب و کار شما خواهد داشت.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا