اجتماعی

۳۵۰ هزار کارگر ساختمانی، پشت نوبتِ پوشش بیمه‌ای/ ثبت درخواست بیمه بیکاری “غیرحضوری” است

معاون بیمه سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: در صورت تصویب تغییر در قانون بیمه کارگران ساختمانی ، کارگران ساختمانی بیشتری در پشت سفر نخواهیم داشت.

مهرداد غریب در مصاحبه با یومیر ، وی در توضیح وضعیت بیمه کارگران ساختمانی و همچنین مصوبه اخیر مجلس در این زمینه گفت: برخی اعلام می کنند که ما 1.2 میلیون کارگر ساختمانی واقعی در کشور داریم. با توجه به اینکه 850،000 کارگر ساختمانی تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند ، حدود 350،000 کارگر ساختمانی پشت صف بیمه هستند.

وی افزود: ما به دنبال اصلاح قانون بودیم و از سال گذشته اقدامات در این زمینه انجام شده و موضوعات مختلفی در کمیسیون اجتماعی مجلس مشورتی اسلامی مطرح شده است. ما همچنین جلسات سازمان تأمین اجتماعی را با حضور نمایندگان برگزار کردیم.

معاون بیمه سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه شرکای اجتماعی و نمایندگان وزارت کشور ، شهرداری ، نظام مهندسی و اتحادیه صنفی نیز در جلسات حضور داشتند ، گفت: همچنین در اوایل ماه ژوئن ، نمایندگان مجلس اصلاح عمومی قانون قانون بیمه کارگران ساختمانی را به طور علنی تصویب کردند.

غریب افزود: طبق تصمیم هیئت رئیسه ، این طرح البته به دو شورا تقسیم شده و برای جزئیات به کمیسیون اجتماعی ارجاع شد و مقرر شد پس از رفع ایرادات ، مجدداً مطرح شود که به احتمال زیاد طی هفته های آینده اتفاق خواهد افتاد “

وی گفت در صورت تصویب این قانون ، دیگر هیچ کارگر ساختمانی پشت خط نخواهیم داشت. “با توجه به اینکه کار تخصصی مشترکی در این زمینه انجام شده است ، امیدواریم تغییر قانون بیمه کارگران ساختمانی تصویب شود. و به زودی اجرا خواهد شد. “

معاون بیمه سازمان تأمین اجتماعی به روند اخیر پرداخت بیمه بیکاری به افرادی که بیکار شده اند نیز اشاره کرد و گفت: افرادی که به دلیل تاج کار خود را از دست داده اند شناسایی و بدین ترتیب افرادی که ثبت نام کرده اند و موجود در یک سیستم خاص آن را دریافت کرده است.

غریب افزود: اما از ماه ژوئن با این تفاوت که درخواست بیمه بیکاری در غیاب ثبت شده و نیازی به مراجعه به شعب و خدمات استخدامی برای این موضوع نیست ، به روال عادی پرداخت بیمه بیکاری بازگشتیم. حق بیمه بر اساس سوابق قبلی متقاضیان تعیین می شود و در صورت کامل بودن مدارک ، بازنشستگی آنها طی 45 روز تعیین می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا