اقتصادی

در این اوضاع اقتصادی، حداقل حقوق کارگر باید ۸ میلیون تومان باشد

یومیر / خوزستان رئیس مرکز هماهنگی شوراهای اسلامی کار خوزستان با بیان اینکه دستمزد این کارگر هرگز به پایان ماه نمی رسد ، گفت: اگر قرار است یک خانواده کارگر دارای دو فرزند در این وضعیت اقتصادی با دستمزدی که تا پایان سال زندگی می کند زندگی کند ماه ، باید حداقل هشت میلیون تومان هار دریافت کند.

هوشنگ درویش در گفت وگو با یومیر اظهار داشت: در شرایط اقتصادی کنونی ، شرایط زندگی و دستمزد کارگران خوب نیست ؛ دستمزد کارگران مطمئناً امرار معاش نمی کند ، اما بسیاری از کارفرمایان یا همان دستمزد پایین را به موقع پرداخت نمی کنند یا چندین ماه دیرتر آن را پرداخت می کنند.

وی با بیان اینکه حقوق مصوب شورای عالی کار برای کارگران مزد معاش است ، افزود: بسیاری از کارفرمایان و پیمانکاران آنچه را که به عنوان حقوق کار در شورای عالی کار تصویب شده است دارند و بسیار ناچیز است. دیر پرداخت کنید ، که برای کارگران بسیار مشکل ساز است.

این فعال کارگری توضیح داد: در این شرایط کارگر مجبور است نیازهای خانواده خود را به صورت اقساطی از مغازه ها خریداری کرده و هر بار که مزد خود را دریافت می کند حقوق کامل بدهی خود را پرداخت کند.

درویش گفت: “در این وضعیت اقتصادی ، کمک هزینه های معیشتی برای مردم و کارگران صفر است و در نهایت به اندازه یک وعده غذایی کارگران برای وعده های غذایی خانواده است.”

وی افزود: وسایل اساسی مورد نیاز یک خانواده 350 مورد است که همه آنها در 35 مورد اصلی دسته بندی می شوند. دستمزد کارگران برای تحویل این سبد 35 امتیازی کافی نیست و بسیاری از خانواده های کارگری در تلاشند تا زندگی خود را تأمین کنند.

این فعال کارگری با اشاره به اینکه دستمزد کارگران هرگز به پایان سال نمی رسد ، گفت: “از ابتدای امسال ، همه کالاها حداقل 100 درصد افزایش قیمت داشته اند و آنچه شورای عالی کار به عنوان کف حقوق کارگران برای کارگران تعیین کرده است ، واقعاً نیازهای یک خانواده را برآورده می کند.” ماه. کارگری با این هزینه های بالای زندگی نیست.

درویش گفت: اگر قرار است یک خانواده کارگر دارای دو فرزند در این وضعیت مالی با حقوقی که به پایان ماه می رسد زندگی کنند ، باید حداقل هشت میلیون تومان دریافت کنند.

وی افزود: امیدواریم شورای عالی کار در سال آینده با توجه به این هزینه های زندگی تصمیمات بهتری در زمینه حقوق کار اتخاذ کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا