اجتماعی

بررسی طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی در کمیسیون اجتماعی مجلس

سخنگوی کمیته امور اجتماعی مجلس ضمن اشاره به لزوم طرح انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق های بازنشستگی ، از تصویب مفاد کلی و پنج ماده اول خبر داد.

علی بابایی کارنامی در گفت وگو با یومیر ، درباره جلسه امروز (یکشنبه) کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه کلی انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق های بازنشستگی در جلسات قبلی تصویب شده بود. در جلسه امروز با حضور آژانسهای مختلف ، 5 ماده اول این طرح را بررسی و تصویب کردیم.

نماینده مردم ساری درباره این طرح گفت: انتقال از یک صندوق بازنشستگی به صندوق بازنشستگی دیگر ، اعم از عمد یا غیر عمد ، امری عادی است و فرکانس قابل توجهی دارد.

بابایی درباره مشکلات موجود در این زمینه گفت: اقدام دولت در یکی دو سال اخیر در مورد تصویب انتقال حق بیمه یا بازنشستگی اقلام خدماتی افراد از یک صندوق به صندوق دیگر بدون نیاز به به روزرسانی مبالغ موجود در منبع صندوق اعتراضات اطمینان و زیادی را علیه پارلمان و دولت ایجاد کرد.

وی افزود: لزوم به روزرسانی این مبالغ با انتقال منابع از یک صندوق به صندوق دیگر ، مجلس را به تعهد وجوه به روزرسانی و حذف بار اضافی ناشی از انتقال در قالب بخش “ز” در تبصره 15 قانون بودجه تشویق کرد 1393. روی شانه های بیمه شده.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس تأکید کرد: مخالفت دولت و مجلس در جریان بررسی بودجه سال 94 با تکرار این بخش به دلیل مخالفت شورای نگهبان با قانونگذاری در لایحه بودجه ما را بر آن داشت تا برنامه ای منظم برای انتقال تهیه کنیم. حق بیمه بازنشسته شویم این طرح برای قانونی کردن روند انتقال و جلوگیری از سو abuse استفاده از بیمه شده به مجلس ارائه شده است.

وی در پایان با اشاره به حضور مسئولان شرکت های بیمه کشور از جمله تأمین اجتماعی ، وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، صندوق بیمه بازنشستگی کشوری ، مرکز تحقیقات مجلس ، در جلسه امروز گفت: در کارگروه تشکیل شده برای این منظور ، نتیجه باید به صورت گزارش در جلسه فوق ارائه شود و در مورد آن تصمیم گیری شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا