اجتماعی

الکترونیکی شدن نسخه‌های بیمه تامین اجتماعی از ۳۰ آنلاین/ دفترچه حذف می‌شود

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به توضیحات رئیس سازمان تأمین اجتماعی ، نسخه های بیمه تامین اجتماعی از تاریخ 30 آنلاین ماه الکترونیکی خواهد شد.

زهرا شیخی در گفت وگو با یومیر ، به عنوان توضیح در جلسه امروز کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: “این جلسه با حضور سالاری ، رئیس سازمان تأمین اجتماعی برگزار شد تا گزارشی از اقدامات انجام شده و آینده سازمان ارائه شود. برنامه ها ” سالاری گزارشی از وضعیت کار در سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به پوشش 44 میلیون نفر در زیر مجموعه تأمین اجتماعی ارائه کرد و اظهار داشت که کار در کتابچه بیمه اجتماعی از 20 اکتبر به عنوان کتابچه به پایان رسیده است و نسخه الکترونیکی. تبدیل می شود.

وی افزود: توضیحات رئیس سازمان تأمین اجتماعی این بود که با الکترونیکی شدن دفترچه بیمه تأمین اجتماعی ، تجویز و تجویز داروها دقیقتر می شود و نظارت ها بیشتر می شود ، اما نمایندگان ابهاماتی را در زمینه تأمین زیرساخت ها و انجام کارهای کارشناسی مطرح کردند. ” چگونه نسخه الکترونیکی را در دسترس عموم قرار دهیم.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: علی رغم توضیحات رئیس سازمان تأمین اجتماعی ، تأکید نمایندگان بر این بود که این کار به صورت کارشناسی انجام شود و با اعلام تصمیم فوری ، یک بار استرس و نگرانی برای مردم ایجاد نشود. مانند آنچه با برگزاری کنکور ، بازگشایی مدارس و تعیین قیمت بنزین اتفاق افتاد. سرانجام ، تصمیم بر این شد که قبل از اعلام رسمی تجویز الکترونیکی بیمه تأمین اجتماعی ، آموزش های لازم به مردم داده شود و جلسه دیگری با کمیسیون بهداشت برگزار شود.

شیخی با اشاره به طرح بحث در مورد وضعیت بیمارستان ها و مراکز درمانی تأمین اجتماعی گفت: پیشنهاد این بود که برای کاهش هزینه ها بهتر است تأمین اجتماعی به جای افزودن بیمارستان های خود ، خدمات خریداری کند.

وی افزود: در این جلسه همچنین نمایندگان در مورد بیمه بافندگان فرش و تاکسی رانی بحث و تبادل نظر کردند. نمایندگان س byالاتی درباره تساوی حقوق بازنشستگی مطرح کردند. توضیحات رئیس سازمان تأمین اجتماعی این بود که تعدیل دستمزد طبق قانون برنامه ششم انجام شده است ، یعنی حقوق دو سال گذشته ملاک بازنشستگی است. اگر شخصی با 30 سال سابقه حقوق یک میلیون و 600 هزار تومان دریافت کند ، مبلغی که در زمان بازنشستگی دریافت کرده ، 2 میلیون و 800 هزار تومان است. سرانجام ، نمایندگان تأکید کردند که جذب باید به گونه ای صورت گیرد که اختلاف طبقاتی وجود نداشته باشد و حقوق بازنشستگی نزدیک به حقوق کارگران باشد.

شیخی همچنین گفت: در مورد وضعیت مشاغل سخت و زیان آور و معیارهای تعیین مشاغل در این زیرمجموعه سوالاتی مطرح شد که در پاسخ به آنها رئیس سازمان تأمین اجتماعی گفت چالش اساسی در این امر وجود دارد احترام بگذارید زیرا همه زمینه ها می خواهند شامل شوند. مشاغل سخت و مضر. ما اولویت ها و معیارهایی را برای این کار تعیین کردیم. در هنگام بحث در مورد معیارهای معلولیت ، کمیسرها در نظر گرفتند که منافع سازمان بیش از مردم در نظر گرفته می شود. زیرا از ما خواسته شد که این مورد را بررسی کند تا شاهد ضایع شدن حقوق مردم نباشیم.

سرانجام سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس گفت که در این جلسه کمیسیون بهداشت موافقت کرد که آقای غلامحسین رضوانی ، نماینده تهران ، باید از کمیسیون بهداشت به کمیسیون برنامه منتقل شود و آقای سلمان اسحاقی ، نماینده قاینات نیز باید عضو کمیسیون بهداشت باشد. .

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا