استان ها

عضویت ۱۲۳ هزار مستمری بگیر در صندوق بیمه اجتماعی روستائیان

به گزارش خبرگزاری یومیر یزد؛ علی شیرکانی در یک کنفرانس مطبوعاتی آنلاین با خبرنگاران یزدی که به مناسبت شانزدهمین سالگرد تأسیس بنیاد برگزار شد و به صورت کنفرانس ویدئویی برگزار شد ، گفت: ندارم.
وی افزود: تمام سرمایه گذاری های صندوق در سال گذشته به صورت سرمایه یا سپرده بوده و صندوق به هیچ وجه سراغ شرکت ها نرفته است.
به گفته مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، دهیاران و عشایر ، درآمد صندوق در سال گذشته بیش از سه برابر درآمد سال 1998 بوده است.
وی افزود: خوشبختانه اتفاقات اخیر بورس با ورود صندوق به بورس و هدایت سرمایه به سمت شرکت های سودآور مشکلی برای صندوق ایجاد نکرد.
شیرکانی اعلام کرد: بیشترین سهم صندوق در شرکت های پذیرفته شده در بورس زیر 5 درصد بود که باعث افزایش قدرت تغییرات صندوق در بورس سهام شد ، بنابراین صندوق می توانست به موقع از یک سهم به سهم دیگر برسد.
وی با اشاره به پروژه های سرمایه گذاری این صندوق گفت: ما در فولاد خراسان محصولات نیمه تمام داریم ، افزایش سرمایه پروژه در سال گذشته به اتمام رسیده و در حال اجرا است و این پروژه سرمایه گذاری در سال 1401 به بهره برداری می رسد.
وی با اشاره به خرید معوقه بیمه در صندوق گفت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستاییان و عشایر معوقه بیمه کمتر از یک سال را می پذیرد اما معوقات بیش از یک سال به عنوان خرید بیمه امکان پذیر نیست.
شیرکانی با ادعای اینکه بیمه شده فسخ بیمه را خریداری می کند ، مخالف اصول بیمه است زیرا برخی از پوشش های بیمه ای ، از جمله جبران خسارت فوت و از کارافتادگی ، از بین رفته است و این مغایر ماهیت بیمه است. فهمیدم.
وی افزود: در ایران ما با فرهنگ پس انداز فاصله داریم و بنابراین فرهنگ بیمه در کشور رشد نکرده است و این امر در روستاها بسیار بیشتر مشاهده می شود و با توجه به فرهنگ بیمه جامعه تلاش های خوب برای جذب شرکت های بیمه ساخته شده اند. “گرفته شده است.
شیرکانی با اشاره به تعداد بیمه شدگان تحت پوشش این صندوق گفت: یک میلیون و 500 هزار بیمه شده فعال در صندوق داریم و تعداد کل بیمه شدگان در صندوق 2 میلیون و 100 هزار نفر است.
شیرکانی افزود: 150 هزار نفر از کل بیمه شدگان به صندوق های دیگر مرتبط بوده و مابقی از هم جدا شده اند ، به دلیل تغییر محل سکونت ، جذابیت بیمه به دلیل افزایش یا کاهش درآمد
وی با اشاره به وجود 1800 کارگزار سهام در کشور افزود: کرونا مناطق روستایی را کوچکتر کرده است که باعث شده صندوق متناسب با تلاش های انجام شده در رابطه با تلاش های انجام شده رشد نکند.
شیرکانی افزود: سال گذشته 236 هزار نفر افزایش جذب نیرو داشتند که سال گذشته رکود 15 ساله صندوق را شکست.
وی بر فعال شدن شرکت های بیمه غیرفعال تأکید کرد و گفت: طرح یک میلیون و 400 در سال 1400 امسال اجرا می شود و در همین راستا 92 هزار بیمه شده غیرفعال از اسفند سال گذشته در چارچوب این طرح فعال شده اند.
شیرکانی با اشاره به یکسان سازی حقوق بیمه شدگان افزود: یکی از مهمترین اقدامات انجام شده در این صندوق تساوی حقوق بازنشستگان روستاییان و عشایر بود که در اوایل آذرماه مطرح شد.
وی افزود: بنابراین مستمری بازنشستگان 15 سال پیش با کسانی که اخیراً بازنشسته شده اند مطابقت دارد.
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستاییان و عشایر تأکید کرد: مستمری بگیران روستایی و عشایری که پایه پرداخت آنها کم بود و سن آنها زیاد نبود ، مستمری کرامت افزایش یافت و از این نظر حداکثر حقوق یک شرکت بیمه بازنشسته یکی است میلیون و 900 هزار تومان است.

46

دکمه بازگشت به بالا